banner3
Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Zavřete oči, swing přichází

    pondělí 17.6 19:00 - Tábor, Divadlo Oskara Nedbala

    Písňová retro vzpomínka.

  • Mallory

    pondělí 17.6 14:30 - Písek, Knihovna

    Probační a mediační služba vás srdečně zve na promítání dokumentárního snímku Mallory (2015) režisérky Heleny Třeštíkové a následnou debatu s hlavní hrdinkou a dalšími aktéry na téma životního uklouznutí, možnosti změny a druhé šance. Vstup na film i debatu zdarma.

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Soutěže (1)

 

Dnes je den tísňové linky 112. Jihočeši nejvíce loni volali hasiče

Ilustrační foto

Ilustrační foto

JIŽNÍ ČECHY - Dnem tísňové linky 112 se stal poprvé v roce 2009 11. únor (11.2. tedy 112) a od té doby si jej připomínáme každoročně v tento den. Za loňský rok operátoři linky 112 odbavili v celé České republice 3 255 057 hovorů. Z tohoto počtu bylo 2 821 640 volání na linku 112 a 433 417 na linku 150. V rámci Jihočeského kraje se nejvíc lidé dožadovali pomoci hasičů.

 

V Jihočeském kraji operátorky a operátoři tísňové linky přijali 217 210 hovorů (v rozložení 192 340 na tísňovou linku 112 a 24 870 hovorů na linku 150). Ze všech hovorů pak založili více než 17 tisíc datových vět, které rozeslali na operační střediska HZS krajů, Policie ČR a dispečinky Zdravotnických záchranných služeb. Nejvíce datových vět bylo pro hasičské záchranné sbory, cca šest a půl tisíce. Na dispečinky ZZS operátoři odeslali více než pět a půl tisíce datových vět, na operační střediska Policie ČR pak více než pět tisíc datových vět. 

Narozeniny tísňové linky 112 byly na tento den určeny v roce 2009, kdy byla právě 11. února v Bruselu zástupci Evropské komise, Evropského parlamentu a Rady EU slavnostně podepsána trojstranná deklarace o „Evropském dni linky 112“. Smyslem vytvoření jednotného čísla tísňového volání bylo poskytnout obyvatelům možnost v okamžiku, kdy se dostanou do jakékoli nouze, obrátit se na stejném telefonním čísle, zdarma, nepřetržitě, z jakéhokoliv telefonního přístroje na záchranné složky, a to nejen ve své zemi, ale i při cestování a pobytu v zahraničí.

Častým problémem na tísňové lince jsou zlomyslná volání, ta tvoří až 75 % přijatých hovorů. Tyto typy hovory zahlcují tísňové linky, čímž ohrožují zdraví a bezpečnost ostatních volajících. Mezi „zlomyslná volání“, která nepřísluší řešit operátorům linky 112, patří omyly, dotazy a stížnosti mimo rámec složek integrovaného záchranného systému, náhodné zmáčknutí tlačítek v kapse, obtěžující hovory dětí nebo lidí pod vlivem alkoholu či návykových látek.

Diskuse k článku - napište váš názor
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace