Cestovní ruch se na jihu Čech vrací na předcovidová čísla
„Vracíme se na předcovidová čísla, dokonce jsme přivítali více domácích turistů, než v roce 2019. Potvrzují nejen sílu značky Jižní Čechy, ale také dobré jméno, oblibu a důvěryhodnost našeho regionu mezi návštěvníky. Z ekonomického pohledu je zároveň velmi důležité, že v součtu strávili turisté u nás na jihu více než čtyři miliony nocí. Poměrně jednoduchým propočtem dospíváme k tomu, že cestovní ruch je tak naprosto zásadním jihočeským průmyslovým odvětvím,“ říká jihočeský hejtman Martin Kuba.
Další dobrou zprávou pro jihočeské podnikatele je, že se začínají vracet zahraniční návštěvníci zejména ze sousedních zemí. „Ve srovnání s rokem 2021 máme trojnásobný nárůst turistů z Německa, Rakouska a Nizozemí, dvojnásobně se zvedl počet návštěvníků z Polska a Slovenska. Nově se také zaměřujeme například na propagaci svatebních míst v jižních Čechách nebo na poutní turismus. Naším cílem je, aby lidé u nás v kraji prožili nezapomenutelné chvíle a rádi se k nám vraceli,“ upřesňuje náměstek hejtmana František Talíř.
Protikladem tohoto optimistického trendu jsou stále ještě počty návštěvníků z Asie. V roce 2019 jich přijelo více než čtvrt milionu, vloni celkově čtrnáctkrát méně. „U zmíněných údajů musíme brát v úvahu, že statistický úřad vychází z čísel platných pro hromadná ubytovací zařízení, to znamená zařízení minimálně s pěti pokoji nebo deseti lůžky,“ doplňuje Petr Soukup, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR). „Další významnou nezapočítanou skupinou jsou návštěvníci, kteří přespávají v soukromých chalupách nebo menších penzionech,“ dodává.
Kampaně pro domácí i zahraniční klientelu JCCR plánuje s několikaměsíčním předstihem, průběžně ale také přichází s netradičními novinkami, jako je například kompletní seznam více než stovek jihočeských rozhleden a vyhlídek. „Velmi pozitivní odezvu máme také na novou webovou stránku www.jiznicechy.cz, kde naprosto přehledně přinášíme stovky tipů a pozvánek,“ přibližuje Petr Soukup.

Diskuse k článku