Co se v Táboře chystá a proč chybí strážníci

…Výdaje na péči o životní prostředí se meziročně snižují o 11,5 procenta. Nepočítá se s pátou sečí trávy. Myslíte, že čtyři seče stačí?
Ano, pátá seč se prozatím z rozpočtu vypustila, ale pokud bude potřeba, tak se může operativně zařadit a uhradit z fondu rezerv. Jedna seč ve městě stojí kolem dvou milionů korun.
Nákup služeb pro kulturu naproti tomu navyšujete o 6,8 procent…
To souvisí hlavně s Táborskými setkáními, protože výrazně rostou ceny služeb. Pódium, světla, zvukaři i odměny umělců, všechno je dražší.
Městu se nedaří dojednat sponzory? V mnohem menším Protivíně platí sponzoři kompletně novoroční ohňostroj za 700 tisíc…
Myslím, že se nám to daří. Loni měla Táborská setkání zase generálního partnera, firmu C-Energy. Generální partner dává 250 – 300 tisíc, další partneři pak částky 100 – 150 tisíc.
Nemáte dojem, že je v Táboře málo příležitostí, aby se lidé potkávali? Silvestrovský ohňostroj už není, bývávaly velkoplošné obrazovky při hokeji, večerní adventní setkávání s punčem mají i v Soběslavi. Tady se stánky na TGM navečer zavřou a je tam pusto…
Nemám takový pocit, ohňostroj děláme při Táborských setkáních a stánek na Žižkově náměstí večer otevřený byl.
Fotila jsem 7. prosince večer zavřené stánky na TGM i zavřený stánek na Žižkově náměstí…
To byla asi náhoda. Myslím, že náměstí TGM není tak zajímavé a lidé asi nemají tu potřebu, protože když jsem chodil v prosinci večer z práce, viděl jsem u stánku na Žižkově náměstí kolem dvaceti lidí. Vánoční trh jsme prodloužili na celý víkend a o ten byl velký zájem.
Na prosincovém zastupitelstvu se mluvilo o městské policii. Zaznívalo, že by se měla místo nasazování botiček soustředit na dohled v problémových lokalitách, aby se zvýšila bezpečnost. K tomu jistě přispěla podzimní přepadení na sídlištích. Chystáte nějaké kroky?
Fakt je, že parkovací analýza nám doporučuje sledovat respektování parkovacího systému snímáním z auta. A u toho to vždycky skončí. Chystal jsem uvedení závěrů parkovací analýzy do praxe, plánují se například digitální návěstí na příjezdových komunikacích, aby řidiči hned viděli, na kterých parkovištích je volno a nezajížděli zbytečně do centra, kde pak místo nenajdou. Jenže to všechno, i s nákupem zmíněného auta, jsou řádově miliony korun. Dopravu teď má v gesci místostarosta Martin Mareda a nějaká opatření na letošní rok připravuje. Například značení obytné zóny pro Staré město, aby se tu dodržovala dvacetikilometrová rychlost a přednost chodců.
Obyvatele města asi zajímají hlavně strážníci v ulicích. Městská policie má ale podstav. Proč strážníkům nenabízíte městské byty jako třeba lékařům?…
Celý rozhovor se starostou Štěpánem Pavlíkem je v Týdeníku Táborsko.
Diskuse k článku