Dvouetážové parkoviště před táborským bazénem neprošlo. Řidiči autobusů mají problém

Parkoviště projektovala táborská architektonická kancelář M.A.A.T. Martina Jirovského. Architekt Jirovský předložil městu dva návrhy, z nichž jeden kopíroval předchozí stav, jen s novým povrchem, odvodněním plochy a přidával zelené pásy. Vzhledem ke snížení počtu parkovacích míst návrh neprošel. Stejně jako návrh druhý – na vybudování dalšího patra pro parkování.
„Chtěli jsme využít svažitosti terénu a vybudovat dvouetážové parkoviště. Výsledek je však nulová varianta, zároveň rychlá a nejlevnější záplata minulého stavu. Město však jinou nepřipouštělo,“ říká Martin Jirovský. Podle něj jde o poměrně frekventovanou oblast vzhledem k fotbalovému stadionu, stadionu Míru a stále se rozrůstajícím provozům plaveckého stadionu, výhledově se zde počítá i s aquaparkem. „Dříve nebo později bude muset město nárůst parkování v této lokalitě řešit a věřím, že k vybudování dvouetážového parkoviště jednou dojde,“ říká Jirovský. Nakonec tedy projektoval jen na stávající ploše, odkud byla vymístěna parkovací místa pro autobusy a vešlo se tak víc míst pro osobní auta.
Řidič autobusů mají problém
„Když bylo parkoviště vzhledem k rekonstrukci uzavřeno, chápali jsme to a a zajížděli k zimnímu stadionu. Očekávali jsme, že u bazénu bude obnoveno šest parkovacích míst pro autobusy, která tam byla v minulosti. I když je občas obsadila osobní auta, problémy příliš nenastávaly. Dnes je tady jen jedno výstupní a nástupní místo pro autobusy, které je označeno jako K+R (Kiss and Ride). Je tedy určeno jen pro krátké zastavení vozidla. Vše ostatní je vyhrazeno pro osobáky,“ postěžoval si Pavel Volek z Náchoda, dispečer a řidič autobusu společnosti V-trans.
„Vozíme většinou děti ze škol ve městě i z okolních obcí a měst na plavání, a když si vystoupí, musíme zajet k zimnímu stadionu. Když vezu třeba děti z čekanické školy, je to k zimáku asi stejně daleko jako z Čekanic k bazénu. Takže se jim cesta prodraží,“ říká Pavel Volek. „Více kilometrů, to je ale také více spálené nafty. To znamená i větší ekologickou zátěž ve městě, právě v místech kolem křižovatky na Píseckém rozcestí, kde je doprava velmi hustá,“ dodává.
S podobnými problémy se setkávají také další řidiči autobusů. V-trans si ovšem na rozdíl od některých dopravců počítá jen ujeté kilometry, ne čekací dobu. Při čekání na původních šesti místech pro autobusy u bazénu mohli řidiči také využít ke svačině tamní bufet či použít sociální zařízení. To vše jim při čekání u zimního stadionu citelně chybí.
Odbor dopravy mlčí
Koncepce parkování autobusů v Táboře počítá s tím, že například turisté mířící do historického centra vystoupí na parkovišti na Parkánech, u Kotnova nebo na Tržním náměstí a poté autobusy odjedou k zimnímu stadionu. Dříve se doporučovalo také parkoviště u plaveckého stadionu, což například zoo stále na svých stránkách uvádí. Vzhledem k možnostem parkování v centru města je takové opatření pochopitelné. Ale co autobusy, které vezou k plaveckému stadionu žáky škol k plaveckému výcviku? Vzhledem k tomu, že časy plavání jsou většinou v dopoledních hodinách, kdy je parkoviště poloprázdné, nestálo by to za výjimku?
Technické služby Tábor toto parkoviště neobhospodařují, neboť není zpoplatněno a o situaci se zdejším parkováním autobusů nemá vedoucí oddělení parkování Michal Novák povědomí. Vedoucí odboru dopravy táborské radnice Jan Pávek zase odmítl komunikaci s tím, že Týdeníku Táborsko nebude poskytovat žádné informace. Řidiči autobusů se tedy i nadále zřejmě budou přesunovat před zimní stadion a případnou potřebu budou vykonávat v křoví parku U Popraviště.
Diskuse k článku