Jižní Čechy se prezentovaly v Polsku. Cílem je nalákat Poláky do regionu









Nábřežní promenádu Waly Chrobrego zaplnily stánky městských slavností 7. a 8. května. Celá jedna část byla věnována prezentacím domácích i zahraničních regionů, kterým letos vévodily právě jižní Čechy. Návštěvníci slavností tak mohli přeneseně i doslova ochutnat, co tento kraj nabízí. „Připravili jsme opravdu důkladné představení našeho regionu v celkem pěti stáncích a na velkoplošné obrazovce, k tomu jsme servírovali bramboračku, zelňáky a Budvar,“ přibližuje ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu (JCCR) Petr Soukup.
JCCR se cíleně zaměřila na představení toho, co v této části Polska příliš neznají, tedy historických památek, lesů, pěších stezek a cyklostezek. Své stánky měly na místě Alšova jihočeská galerie a Jihočeské muzeum, atmosféru doladila Venkovská dudácká kapela Bedrník. Paralelně běžela online a rádiová kampaň, na velmi konkrétní bázi se neslo setkání českých touroperátorů s polskými cestovními kancelářemi.
Souběžně s představením nabídky cestovního ruchu byla připravena také jednání v rovině politické reprezentace. „Poláci a Češi jsou si v mnohém velmi podobní, proto jsme osobně pozvali vedení Západopomořanského vojvodství již na konec léta na naši největší agrovýstavu Země živitelka,“ upřesňuje náměstek jihočeského hejtmana Pavel Hroch.
Prezentace jižních Čech měla velký úspěch i díky výborné spolupráci s polským zahraničním zastoupením národní agentury CzechTourism, a to při přípravách i přímo v místě konání. „V době po covidu je nutné nacházet nové příležitosti a Polsko se nám jeví v tomto ohledu jako velmi potenciální. Návštěvnost webu jižní Čechy, kde jsme připravili polskou jazykovou variantu, v těchto dnech vylétla naprosto strmě, a to až třicetkrát více než v dnech předchozích. Proto v této formě propagace hodláme pokračovat a doufáme, že se naše první takto velká prezentace kraje v Polsku odrazí také v reálných příjezdech,“ říká Petr Soukup.
Diskuse k článku