Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky. Lidé dojedou z Prahy na jih Čech rychleji - Jižní Čechy Teď!
4. 7. 2022 10:11

Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky. Lidé dojedou z Prahy na jih Čech rychleji

Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky. Lidé dojedou z Prahy na jih Čech rychleji
Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky. Lidé dojedou z Prahy na jih Čech rychleji
Zobrazit galerii (4)
Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky. Lidé dojedou z Prahy na jih Čech rychleji
SUDOMĚŘICE - Vlaky se na železniční trať mezi Sudoměřice a Votice na pomezí Jihočeského a Středočeského kraje vrátily v pátek 1. července. Do konce srpna se po její nové přeložce bude jezdit po jedné koleji. Plnohodnotný dvoukolejný provoz začne na počátku září. Projekt modernizace trati, která je součástí čtvrtého železničního koridoru z Českých Budějovic do Prahy, míří do finále.

Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky. Lidé dojedou z Prahy na jih Čech rychleji - Jižní Čechy Teď!

Zvýšit rychlost, plynulost, komfort a bezpečnost dopravy. To byl hlavní cíl jedné z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury. „Jedná se o výjimečnou stavbu nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností. Díky přibližně 20 kilometrů dlouhé nové trati se zase o něco zkrátí cesta vlakem z Prahy do jižních Čech,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Upozornil tak na skutečnost, že se téměř v celém úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi postavila nová trať, která je přibližně o dva kilometry kratší než stávající trasa. Rychlost vlaků se postupně zvýší až na 200 kilometrů v hodině. Už od poloviny prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, se zkrátí jízdní doba expresů mezi Prahou a Táborem na 59 minut. Další úsporu času přinese zprovoznění modernizovaného úseku mezi Soběslaví a Doubím, na který první vlaky vyjedou v září. 

Pro plynulou a rychlou jízdu na celé trase teď bude třeba připravit k výstavbě poslední část koridoru Nemanice – Ševětín. Jak sdělil ministr dopravy Martin Kupka, půjde o finančně velmi náročnou stavbu, a proto ji jako jeden z prvních železničních projektů tohoto typu v České republice ministerstvo zvažuje stavět formou PPP, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. „Jsme v situaci, kdy se snažíme ve velmi krátkém čase dohnat historický dluh v dopravní infrastruktuře, a pokud chceme udržet tempo výstavby, nemůžeme se spoléhat jen na rozpočtové prostředky státu,“ podotkl ministr Kupka.

Nová trať začíná v Sudoměřicích u Tábora, kde navazuje na již dokončenou modernizaci koridoru od Tábora. Vede v souběhu s dálnicí D3, hlubokým zářezem se třemi nadjezdy a 840 metrů dlouhým tunelem Mezno nedaleko nové stejnojmenné zastávky, přes další novou zastávku Střezimíř do stanice Červený Újezd. Ta bude sloužit k předjíždění vlaků. Osobní vlaky budou zastavovat na stejnojmenné zastávce v obvodu této stanice.

Modernizace jednoho z posledních úzkých hrdel čtvrtého tranzitního železničního koridoru začala v květnu 2018. Definitivně hotovo bude v příštím roce. Celkové náklady dosáhnou částky 6,7 miliardy korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií. Příspěvek EU může dosáhnout až 3,9 miliardy korun.

Monika Prokýšková
Monika Prokýšková

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.