Na trať mezi Sudoměřice a Votice se vrací vlaky. Lidé dojedou z Prahy na jih Čech rychleji




Zvýšit rychlost, plynulost, komfort a bezpečnost dopravy. To byl hlavní cíl jedné z nejvýznamnějších současných investic do železniční infrastruktury. „Jedná se o výjimečnou stavbu nejen svým rozsahem, ale také technickou náročností. Díky přibližně 20 kilometrů dlouhé nové trati se zase o něco zkrátí cesta vlakem z Prahy do jižních Čech,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Upozornil tak na skutečnost, že se téměř v celém úseku mezi Sudoměřicemi a Voticemi postavila nová trať, která je přibližně o dva kilometry kratší než stávající trasa. Rychlost vlaků se postupně zvýší až na 200 kilometrů v hodině. Už od poloviny prosince, kdy začne platit nový jízdní řád, se zkrátí jízdní doba expresů mezi Prahou a Táborem na 59 minut. Další úsporu času přinese zprovoznění modernizovaného úseku mezi Soběslaví a Doubím, na který první vlaky vyjedou v září.
Pro plynulou a rychlou jízdu na celé trase teď bude třeba připravit k výstavbě poslední část koridoru Nemanice – Ševětín. Jak sdělil ministr dopravy Martin Kupka, půjde o finančně velmi náročnou stavbu, a proto ji jako jeden z prvních železničních projektů tohoto typu v České republice ministerstvo zvažuje stavět formou PPP, tedy ve spolupráci veřejného a soukromého sektoru. „Jsme v situaci, kdy se snažíme ve velmi krátkém čase dohnat historický dluh v dopravní infrastruktuře, a pokud chceme udržet tempo výstavby, nemůžeme se spoléhat jen na rozpočtové prostředky státu,“ podotkl ministr Kupka.
Nová trať začíná v Sudoměřicích u Tábora, kde navazuje na již dokončenou modernizaci koridoru od Tábora. Vede v souběhu s dálnicí D3, hlubokým zářezem se třemi nadjezdy a 840 metrů dlouhým tunelem Mezno nedaleko nové stejnojmenné zastávky, přes další novou zastávku Střezimíř do stanice Červený Újezd. Ta bude sloužit k předjíždění vlaků. Osobní vlaky budou zastavovat na stejnojmenné zastávce v obvodu této stanice.
Modernizace jednoho z posledních úzkých hrdel čtvrtého tranzitního železničního koridoru začala v květnu 2018. Definitivně hotovo bude v příštím roce. Celkové náklady dosáhnou částky 6,7 miliardy korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií. Příspěvek EU může dosáhnout až 3,9 miliardy korun.
Diskuse k článku