Obyvatele Domoradic trápí bezpečnost na místních silnicích - Jižní Čechy Teď!
15. 2. 2023 15:27

Obyvatele Domoradic trápí bezpečnost na místních silnicích

ČESKÝ KRUMLOV – Druhé setkání vedení města Český Krumlov s občany se konalo v úterý 14. února v místní části Domoradice. Diskutovat o problémech, které je trápí, přišlo do restaurace Plevno kolem třiceti lidí. Zajímali se zejména o řešení dopravní situace, o cyklostezku, rozbité chodníky a nepořádek kolem kontejnerů na tříděný odpad.




Na úvod setkání seznámil vedoucí odboru dopravy Jan Sládek přítomné s plánovanými úpravami silnic a chodníků v oblasti Domoradic. „Plánujeme na příští rok přesunutí nebezpečného přechodu na Budějovické ulici o několik desítek metrů výš. Nově se bude nacházet až za odbočkou do ulice Za Plevnem. Dojde také k rozšíření chodníků a k instalaci nových krytých autobusových zastávek. Nový krytý přístřešek dostane také zastávka za pekařstvím Nodes ve směru na České Budějovice, která tak už nebude jednou z ostud města,“ informoval přítomné Jan Sládek.

Starosta Alexandr Nogrády pak doplnil, že přechod Za Plevnem dostane zcela nové osvětlení. „Lampy veřejného osvětlení budou rozmístěny tak, aby byl chodec dobře viděn už z dálky. Několik metrů před přechodem bude také vozovka z obou směrů natřena sytou červenou barvou, která ovlivňuje styl jízdy řidičů,“ podotkl Alexandr Nogrády.

Diskuze se pak točila kolem bezpečnosti v Tovární ulici. Lidé poukázali na vysokou rychlost, kterou tam automobily i motorkáři jezdí a také na fakt, že na celé Tovární ulici, která měří přes kilometr, není žádné místo k odpočinku, aby cestu zvládli ujít i starší lidé. Požadovali proto umístění několika laviček. „Nebo pokud nepůjdou lavičky, tak aspoň nějaký sloup, o který bych se mohl opřít,“ dodal s nadsázkou jeden z obyvatel ulice U Jitky, která navazuje právě na Tovární.

Dalším tématem byla městská hromadná doprava, se kterou jsou lidé dlouhodobě nespokojeni. Nelíbí se jim dlouhé intervaly v jakých jezdí a opět se zajímaly, zda by zaměstnanci z průmyslové zóny na Tovární ulici nemohli do práce jezdit veřejnou dopravou, aby se omezil hustý provoz, který v ulici panuje v době příjezdu a odjezdu pracovníků zdejších podniků. „Na toto téma budu mít v pátek setkání se studenty dopravního oboru Vysoké školy ekonomické v Českých Budějovicích. Chceme se domluvit na spolupráci, kdy by například studenti mohli v rámci diplomových prací navrhnout nějaké návrhy pro řešení dopravy v průmyslové zóně s návazností na MHD,“ reagoval starosta Alexandr Nogrády.

Obyvatele Domoradic také zajímalo, jak daleko je příprava obchvatu města. Místostarosta Dalibor Uhlíř na to odpověděl, že se intenzivně město věnuje přípravám takzvaného severního obchvatu. „Potíž je v tom, že zatím jsme nenašli shodu s obcí Přísečná, přes jejichž katastr by obchvat vedl. Vedeme četná jednání, ale výsledek zatím není jasný. Pokud se nakonec dohodneme, mohla by jeho výstavba začít do tří až pěti let. Pokud k dohodě nedojde, bude ta doba bohužel ještě delší,“ uvedl místostarosta Dalibor Uhlíř.

Na jeho slova reagoval obyvatel lokality za nádražím, kudy by měl obchvat vést, že existují ve městě i lidé, kteří s touto variantou nesouhlasí. „Je to v blízkosti CHKO Blanský les a v jednom z mála klidných míst v Českém Krumlově,“ uvedl Ondřej Vítek. „Uvědomujeme si, že nikdy se nelze zavděčit všem, ale tato varianta je opravdu pro řešení dopravní situace ve městě, tou nejlepší,“ odpověděl místostarosta Uhlíř.

Starosta Alexandr Nogrády pak ještě dodal, že podle studie bude Krumlov, pokud se s dopravou nic neudělá, v roce 2035 zcela neprůjezdný. „Proto musíme volit variantu, která nejvíce uleví dopravnímu zatížení středu města a je nejsnáze realizovatelná,“ řekl starosta.

René Flášar

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.