Kdy a kam

  • ZUŠ vystoupení žáků tanečního a dramatického oboru

    Úterý 11.12 18:00 - Písek, Divadlo Fráni Šrámka

    Vystoupení žáků tanečního a dramatického oboru.

  • Pusťte Donnu k maturitě

    Úterý 11.12 19:00 - Tábor, Divadlo Oskara Nedbala

    Nekompromisní ponor do devadesátek, do období, kdy všechny otázky dokázalo zodpovědět Bravíčko.

Zobrazit všechny události
 

Jihočeský a Středočeský kraj budou nadstandardně spolupracovat

Obě hejtmanky podepisují memorandum.  , Autor: Foto Radek Šíma

Obě hejtmanky podepisují memorandum.     Autor: Foto Radek Šíma

JIŽNÍ ČECHY - Včera u vás, dneska u nás. V nadsázce tak lze označit setkání představitelů Jihočeského a Středočeského kraje s cílem podepsat Memorandum o spolupráci. Jednání se odehrálo v rámci 14. zasedání Rady asociace krajů ve čtvrtek 6. prosince v Hluboké nad Vltavou. Zúčastněné strany, které memorandum signovaly, navázaly na letošní červnové setkání Středočechů s Jihočechy v Praze. Zástupci sousedních krajů si tehdy nastavili mantinely těsnější spolupráce v oblastech, kde bude jejich společný postup prospěšný. Do Hluboké nad Vltavou se současně sjeli zástupci všech 14 krajů na zasedání své asociace. Do čela si znovu zvolili hejtmanku Karlovarského kraje Janu Mračkovou


Výsledkem je memorandum, které zohledňuje, že oba kraje mají společný zájem na zkvalitnění vzájemné kooperace v oblastech dopravy, životního prostředí - zejména pak v oblasti vodního a odpadového hospodářství, kultury, školství, zdravotnictví, regionálního rozvoje, cestovního ruchu a sportu. V souladu se Strategiemi rozvoje územních obvodů krajů.

„Naše kraje k sobě mají velmi blízko a spojuje je mnoho věcí. A nejsou to jen silnice a řeka Vltava. Ale jsou to i problémy ve školství či zdravotnictví, na jejichž řešení můžeme nyní úzce spolupracovat. Rádi využijeme i toho, že jedna strana je v něčem o trochu dál, než ta druhá. Zároveň jsme se dohodli, že neexistují témata, která by pro nás byla tabu. Stejně tak nejsou témata, která bychom si chtěli chránit jen pro sebe. O dobré zkušenosti se se naopak rádi podělíme," uvedla hejtmanka Ivana Stráská (ČSSD).

„Máme toho opravdu mnoho společného. Od dálnic přes povodí Vltavy až po památky na pomezí obou krajů. Jsem přesvědčena o tom, že nastavení a definice konkrétních oblastí spolupráce bude ku prospěchu obou regionů. Je užitečné přebírat osvědčené know-how z jednoho kraje pro druhý a naopak," říká hejtmanka Středočeského kraje Jaroslava Pokorná Jermanová (ANO 2011) a upozornila i konkrétní příklad nově navazované spolupráce.

„Aktuálně s Jihočechy řešíme snížení obsahu fosforu ve vodní nádrži Orlík. Středočeský kraj rozhodnutím zastupitelstva poskytl kraji Jihočeskému jeden milion korun na vypracování studie k omezení přísunu fosforu do vodní nádrže. Před podpisem je také společné čtyřstranné memorandum deklarující zájem obou krajů, Ředitelství silnic a dálnic ČR a Ministerstva dopravy ČR na dostavbě dálnic D3, D4 a staveb s nimi souvisejících," uvedla středočeská hejtmanka.

Platnost a účinnost memoranda je sjednána na tři roky. Výsledky spolupráce budou obě strany vyhodnocovat v pravidelných šestiměsíčních intervalech.

Předsedkyní Asociace krajů byla opět zvolena Jana Mračková Vildumetzová

Hejtmani na dnešním jednáním Rady Asociace krajů ČR v Hluboké nad Vltavou již podruhé zvolili předsedkyní Asociace krajů České republiky hejtmanku Karlovarského kraje Janu Mračkovou Vildumetzovou. Potvrdili tak stávající vedení organizace ve složení Jiřího Běhounka v pozici 1. místopředsedy a Jiřího Čunka, Martina Půty a Oldřicha Bubeníčka v roli řadových místopředsedů.

Asociace krajů má čtrnáct členů – třináct hejtmanů a pražského primátora. Vznikla, aby hájila a prosazovala společné zájmy krajů například směrem k vládě a státní správě. Současná vláda se se členy asociace pravidelně setkává a jedná o problémech v regionech. 

Diskuse k článku - 8 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • sam 

    Reagovat

     

    Když se D3 dostane přes Sázavu, bude to největší jihočeské vítězství

    Vloženo 7.12.2018 09:25:40

    • Vítězství Pyrhovo 

      Reagovat

       

      Když ona je ta celá slavná D3 zaklínadlo pro jednodušší - Už dneska téměř ráno co ráno poskakujete na D1 od Mirošovic jak trouba. a když ne tam, tak jinde před Phou zcela určitě. Jednodušší duchem jsou totiž přesvědčeni tím, co jim reklama, či polická reklama kuká. Že D3 bude znamenat rychlejší cestu mezi zácpami slyší leckdo hodně nerad.

      Vloženo 7.12.2018 09:43:26

      • Karel 

        Reagovat

         

        Takže pro vás „složitější“ je tento stav, kdy větší města jsou spojeny silnicemi připomínající polní cesty v pořádku?
        Praha je hlavní město kam míří velmi mnoho lidí. Navíc toto středověké městečko je posazeno mezi kopci. Problémy s dopravou tam budou vždy, nezávisle na tom, zda tam vede nějaká dálnice nebo ne.
        Také se může stát, že někdo „jednodušší“ chce jet z Prahy do Vídně :-)
        Pokud pojedete po vyspělé Evropě, jedete prakticky vždy po dálnicích, rychle, pohodlně, prakticky bez přerušení i několik set km. Ale i v Německu, kde je jinak velmi hustá dálniční síť, vznikají v okolí velkých měst v době špiček zácpy a kolony.
        Dálniční a silniční síť je u nás nevyhovující, nekvalitní a buduje se hlemýždím tempem. Ale třeba Vám to vyhovuje:-)

        Vloženo 7.12.2018 12:06:45

        • abych pravdu řekl 

          Reagovat

           

          Je mi u zadnice, kdo jak dlouho zkysne v zácpě. Zmíněné Německo má jednu výhodu - zvláště v okolí měst se nemusíte mačkat v těch bolševických kongescích, většina normálních jede totiž sbahnem. To je veliký rozdíl oproti JČ kraji - kde alternativu vůči silničnímu masochismu Zimola a jeho předchůdce zničili.

          Vloženo 7.12.2018 16:27:09

        • anonymní čtenář 

          Reagovat

           

          Stavbu nebrzdí řidiči, ale už 20 let bývalí pražští aparátčíci a jiní socialističtí zbohatlíci, kteří mají na Sázavě luxusní chaty. Na ně je krátké ministerstvo i parlament

          Vloženo 8.12.2018 07:45:55

      • Mr. MÚMK 

        Reagovat

         

        Souhlas, domněnka, že dalším asfaltem a betonem se všichni "dostanou do nirvány", protože budou moct svůj plechový vrak přesouvat třebas z Prahy do Vídně, je pomýlená. Osvědčenou poučku z regionálního rozvoje, že "nová silnice způsobuje novou dopravu, nikoliv úlevu silnicím dosavadním" asi půjde v permanentních předvolebních kampaních voličstvu prodat těžko... Ale zase aspoň hlavní páteřní soustava dálnic by se už dobudovat mohla, to by ale chtělo jiný "budovatele" než ty, co nejradši ukazujou lidu, jak všechno (samozřejmě až v dalším volebním období) "prostě udělají"...

        Vloženo 8.12.2018 14:42:47

        • Karel 

          Reagovat

           

          "plechový vrak přesouvat třebas z Prahy do Vídně, je pomýlená" a "Ale zase aspoň hlavní páteřní soustava dálnic by se už dobudovat mohla,..."
          Hele ty Mr., ujasni si, co vlastně chceš.....

          Vloženo 8.12.2018 21:38:16

          • Mr. MÚMK 

            Reagovat

             

            Chápu, že Vy raději ta jednodušší řešení... :) (veřejná doprava, železnice, sdílení, vodní plavba bez nesmyslů jako DOL, lokální vs. mezinárodní produkce a její distribuce, NEprodukce, NEdoprava, NEspotřeba...)

            Vloženo 9.12.2018 21:30:09

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace