Šéf Rallye Český Krumlov Pavel Kacerovský: Táhneme tradici od roku 1971, letošní ozdobou byly Malonty

Můžete v krátkosti říct, jaký byl letošní ročník Rallye Český Krumlov?
Myslím, že úspěšný. Snažili jsme se udělat letošní soutěž tak, jak ji umíme, tedy s maximálním nasazením na co nejtěžších možných tratích, které na jihu Čech máme k dispozici. Letos jsme to měli složitější v tom, že jsme museli soutěž uspořádat během roku hned dvakrát, protože jsme se po loňském netradičním termínu vrátili k obvyklému jarnímu termínu třetí víkend v květnu. Tím pádem byla mezi oběma závody pauza jen pár měsíců, přičemž normálně se soutěž připravuje tři čtvrtě roku. Museli jsme tomu věnovat maximum.
Jaké byly podmínky závodu?
Počasí vyšlo nad očekávání, protože Krumlov je známý tím, že většinou prší a podmínky nejsou jednoduché. Letos pršelo jen v pátek večer a přes noc na sobotu, takže bylo trochu vlhko jen v sobotu ráno, o to to měly posádky těžší, jinak se soutěž odjela na suchu. Diváci přišli a jsme rádi, že se nám závod povedlo vrátit do starých kolejí. Konečně jsme mohli závod uspořádat po covidu v původním rozsahu.
Dopředu jste hlásili do světa, že ozdobou soutěže by měla být na současné poměry netradičně dlouhá rychlostní zkouška Malonty. Naplnila očekávání?
Rozhodně, protože v našich podmínkách už není obvyklé, aby se jezdily tak dlouhé rychlostní zkoušky. Postupem času se soutěže změnily spíše ve sprinty, rychlostní zkoušky se odjedou během několika málo minut. Posádky už dneska nejsou zvyklé se tak dlouho soustředit a podávat tak dlouho maximální výkon. Je to náročné na jezdecké schopnosti i techniku, je to o taktice. Zařazení této zkoušky tedy bylo perfektní prověrkou pro všechny. Věřím tomu, že Malonty budou nejdelší zkouškou v letošním šampionátu. Nevíme, co plánují ostatní organizátoři, ale nevím o tom, že by někdo chystal byť jen podobně dlouhou rychlostní zkoušku. Za posledních několik let byla v českém šampionátu rozhodně nejdelší.
Jaké jste na ni měli ohlasy od samotných jezdců?
Samozřejmě, že jezdci to kvitují, protože na něco takového nejsou zvyklí a každá netradiční rychlostní zkouška je v tom seriálu ku prospěchu. V podobných zkouškách se často rozhoduje o konečném výsledku, možná i proto se tam stalo několik nehod, když posádky Malonty nedokončily kvůli kolizi nebo technické závadě. Tam se vždycky ukáže, kdo jak je na soutěž připraven.
Chtěl byste dodat ještě něco na závěr?
Určitě bychom chtěli poděkovat všem obcím, partnerům a divákům, kteří se na letošním ročníku podíleli. Jsme rádi, že je možné i v dnešní době uspořádat takhle velkou soutěž a dál táhnout tradici, která trvá už od roku 1971. Rallye Český Krumlov je jedna z nejstarších sportovních akcí na území České republiky, my si to moc dobře uvědomujeme, a proto děláme všechno možné, aby se tradici stále dařilo prodlužovat a zároveň udržovat co nejvyšší možnou úroveň.
Diskuse k článku