Správa železnic vrací do hry úvahu o závorách na trati Bechyňky v Husově ulici. Táborská radnice už není proti


Replika historického mostu přes Lužnici z dob zahájení provozu na Křižíkově elektrifikované trati se má stavět příští rok. Lidé přes tento most přecházejí a to není bezpečné. Proto se město se Správou železnic dohodlo, že uhradí lávku pro pěší a cyklisty o dvoumetrové šířce, zavěšenou na novém tělese železničního mostu. „Správa železnic má zájem souběžně s touto stavbou mostu řešit i vybudování závor na dosud nechráněném přejezdu v Husově ulici. My jsme v radě města zadali odboru investic, aby za nás situaci prověřil a zahájil jednání,“ uvedl starosta Tábora Štěpán Pavlík. „Správa železnic nám sdělila, že bude tento projekt aktivovat. Vzhledem k tomu, že jsme v úplných počátcích, závory by se určitě nestavěly dřív než v roce 2026,“ říká vedoucí odboru investic táborské radnice Eliška Pospíšilová.
„Pravděpodobně by muselo dojít i na některá dopravní opatření, například by pak směrem z centra na Maredův vrch nedalo za přejezdem odbočovat vlevo do Mostecké ulice, protože tam dnes parkují auta a mohla by tam při odbočování stát auta za sebou a překážet až do přejezdu. To by se dalo vyřešit zřízením jednosměrky v Mostecké ulici. Případně uvažujeme, že by se zrušila zhruba tři parkovací místa z kraje Mostecké ulice. Situaci tam teď posoudí dopravní policie a pak uvidíme,“ uzavřel starosta.
Na most přes Lužnici tedy dojde dříve, hotový by měl být už v roce 2025. Lávka pro pěší na něm se ale zřejmě zprovozní až v následujícím roce, protože město ještě bude muset vyřešit nástupní předpolí k ní.
Diskuse k článku