Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Čteme, pleteme a povídáme si o všem, co nás baví a zajímá

    Úterý 21.5 14:00 - Blatná, Knihovna

  • O Maroku

    Úterý 21.5 17:00 - Blatná, Komunitní centrum

    Cestopis.

Zobrazit všechny události
 

Hejtman Zimola podává trestní oznámení na Radima Jančuru, majitele Student Agency

JIŽNÍ ČECHY - Jihočeský hejtman Jiří Zimola podává trestní oznámení na Radima Jančuru, majitele Student Agency, pro podezření ze spáchání trestného činu vydírání i pomluvy.

Důvod je dle Zimoly následující: „Před několika dny se na mne formou SMS zprávy obrátil Radim Jančura s tím, že chce pokračovat v provozu svých žlutých autobusů Student Agency na lukrativní trati Praha – České Budějovice – Český Krumlov s tím, že mu náš odbor dopravy nechce tuto přepravu povolit. Dle zmíněného odboru licenci pro tuto trasu, protože začíná v Praze, vydává pražský magistrát jako příslušný pověřený dopravní úřad a jihočeský krajský úřad se k této licenci v rámci přeneseného výkonu státní správy vyjadřuje pouze formou stanoviska. Důležité je ono v rámci přeneseného výkonu státní správy, neboť to znamená, že hejtmanovi kraje samozřejmě nepřísluší do tohoto výkonu jakkoli zasahovat.“

Toto stanovisko hejtman následně sdělil i Jančurovi. V několika následujících SMS zprávách mu Jančura odpověděl, že mu v tomto nevěří a že je to jeho osobní politická odpovědnost. „Když jsem ho znovu upozornil na to, že mě navádí k trestnému činu, odpověděl mi, že jde proti mně připravit kampaň, jestliže rozhodnutí našeho krajského úřadu nezvrátím. Protože jsem nevěděl, zda jde o vážně míněnou výhružku, či jen provokaci, věc jsem až do dnešního dne neřešil,“ popisuje Zimola.

V pondělí ale Jančura formou letáků opravdu kampaň proti Zimolovi zahájil, navíc v době vrcholící předvolební kampaně, tedy s jednoznačným cílem ho poškodit. „Možná tyto praktiky fungují v bitvách mezi pražskými taxikáři, které pan Jančura vede, zde v Jihočeském kraji však s přístupem pražského taxikáře neuspěje!,“ zdůraznil hejtman.

Vzhledem k těmto okolnostem se hejtman rozhodl zveřejnit veškerou SMS komunikaci, kterou mu Jančura zasílal na jeho služební telefon. Zároveň vysvětluje, proč krajský odbor dopravy zaslal na pražský magistrát zamítavé stanovisko k provozování žlutých autobusů na trase Praha – České Budějovice – Český Krumlov. „Na stejné lince kraj posílil spoje, které na rozdíl od žlutých autobusů pana Jančury dopravně obslouží cely spádový region, tedy svezou i cestující z menších sídel a obcí. Naším zájmem je poskytovat veřejnou službu všem cestujícím, i těm, kteří nejsou pro žluté autobusy pana Jančury zajímaví. Žluté autobusy totiž lidi do práce a k lékaři nedovezou. Navíc chceme kvalitu těchto služeb a komfort přepravy cestujících i nadále zvyšovat,“ vysvětluje Zimola.

Zajištění veřejné dopravy na území celého kraje je, jak Zimola řekl, nesmírně nákladný a složitý logistický systém. Autobusy i vlaky musí jezdit po celém regionu rovnoměrně tak, aby obhospodařovaly celé území včetně těch nejmenších měst a odlehlých obcí.

Podle Zimoly si miliardář Jančura nejen na jihu Čech, ale i v celé republice, vyzobává pouze lukrativní, nejvytíženější a nejzajímavější tratě a dokonce podjíždí některé spoje, aby jim bral pasažéry. „Zkrátka si vybírá rozinky z dortu a zbytek nechává sníst, tedy zaplatit, veřejný sektor,“ doplňuje hejtman

Celou situaci dokresluje Zimola tím, že se Jančura například nepřihlásil do výběrového řízení na Provozní soubor Šumava. „Nehodlám se s panem Jančurou prát, ale také nehodlám jakkoli ustupovat jeho vyděračským praktikám. I to je důvod, proč SMS komunikaci zveřejňuji.  Mám totiž obavu, že bych v případě, že bych panu Jančurovi vyšel vstříc, byl skandalizován úplně stejně a nutno říct, že právem, protože bych zasahoval do něčeho, do čeho zasahovat nesmím a nechci dopustit, aby někdo překroutil fakta tak, že bych snad o tomto jakkoli vyjednával,“ naznačil hejtman.

Podle Zimoly zkrátka Jančura vstoupil do předvolební kampaně a ani nechce domýšlet, zda je to jen jeho rozhodnutí, nebo tak činí na popud někoho jiného a jeho světonázoru blízkého. „Jasně říkám, že Jihočeský kraj nedovolí privatizaci veřejné dopravy. Jako jsme uhájili krajské nemocnice a celé krajské zdravotnictví, tak uhájíme i systém veřejné dopravy,“ zdůraznil hejtman.

Vzniklou kauzu pak Zimola okomentoval: „Obracím se tímto také na Nadační fond proti korupci, aby se případem zabýval, čímž nastane velmi zajímavá situace, protože členem správní rady tohoto protikorupčního fondu je právě Radim Jančura."

Diskuse k článku - 16 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2 3  | Starší příspěvky »
  • jjj 

    Reagovat

     

    Sociální demokrat , kudy chodil tudy krad....a to platí dobnes jako za první republiky.

    Vloženo 5.10.2016 22:27:41

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    ty chytrolíne, proč ten zrzoun jezdí pouze přímé spoje, proč také neobjíždí menší městečka jako ty tebou nenáviděné ČSAD ČB a Jihotrans ???

    Vloženo 4.10.2016 17:09:23

    • týpek středního věku 

      Reagovat

       

      Ale vždyť to tu Tebou zvaný chytrolín napsal.
      Tak ještě jednou: Myslíš, že by ČSAD, Jihotrans a další zajížděli do vesnic a městeček mimo trasu bez štědrých dotací? Asi těžko. Pan Jančura na podobné argumenty několikrát reagoval - dejte mi stejné dotace jako dáváte ČD a dalším dopravním firmám a budu jezdit cokoli. Problém asi bude spíš ve všeobecné závisti, jak pana hejtmana Zimoly tak i bohužel velkého počtu spoluobčanů. Holt úspěch se neodpouští. A žlutým autobusem pojedu raději a i bez "sodovky a včerejších novin"

      Vloženo 4.10.2016 19:34:02

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Perou? Asi takto, kraj nezakazuje Jančurovi jezdit, ale nově mu zakazují přepravu cestujících v úseku České Budějovice - Český Krumlov. Tento úsek doposud nebyl dotovaný z krajských peněz a dopravci zde jezdili na své riziko (t.j komerčně). JIKORD si nově vybrečel, že i tato trasa se bude dotovat, což v praxi znamená, že dopravci, kteří nebudou dotovaní (vyjma ČSAD ČB a ČSAD Jihotrans), nebudou smět přepravovat na tomto úseku (mezi těmito městy) cestující. Zmíněná ČSAD na trase provozují autobusy, které pořídili z různých dotací, což v důsledku nemohou a tak JIKORD dělá vše proto, aby tato trasa byla také dotovaná z krajských peněz (peněz daňových poplatníků) čímž se věc "narovná" a cestující v konečném důsledku nebude mít možnost jet s někým jiným. To je celé jádro problému.

    Vloženo 4.10.2016 15:33:18

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Co všechno dokážou někteří tupci udělat za sodovku a včerejší noviny zdarma .. a dojdi se zeptat jak se jmenuje, ty VANČURO jeden

    Vloženo 4.10.2016 15:09:57

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Podívejte se, jak každý autobus pana Vančury je plnej na trase ČB - Praha. Dřív jsem jezdil vlakem , ale do Prahy a zpět pouze ,, studentem ,,.

    Vloženo 4.10.2016 14:51:35

« Novější příspěvky 1 2 3  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace