Kdy a kam

  • Jóga

    pondělí 25.3 14:30 - Písek, KD

  • Koncert pěveckých sborů ~ ZUŠ Otakara Ševčíka

    pondělí 25.3 17:30 - Písek, Divadlo Fráni Šrámka

Zobrazit všechny události
 
 
 
 

Miss Sezimovo Ústí 2019 JcTEĎ

Která z dívek se vám líbí nejvíce?

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Strakonický terminál ranní i odpolední špičku zvládá

Nový dopravní terminál , Autor: Jarka Krejčová - Jižní Čechy Teď

Nový dopravní terminál     Autor: Jarka Krejčová - Jižní Čechy Teď

STRAKONICE – Jeden vánoční dárek dostali všichni ti, co využívají autobusovou dopravu, od společnosti STTRANS. Té se podařilo v rekordním čase jednoho roku postavit nový dopravní terminál za 55,1 milionu korun bez DPH a na začátku prosince ho uvedla do provozu. Terminál vznikl v prostoru mezi Billou a vlakovým nádražím. To ale není konečná.

 

Správa železniční a dopravní cesty (SŽDC) by letos na jaře měla začít s rekonstrukcí své stávající budovy, v níž se prodávají jízdenky na vlak. Tato budova se přemění ve společný, podle studie prý důstojný a reprezentativní, výdej jízdenek pro autobusy i vlaky. Terminál ve Strakonicích byl snem ředitele STTRANS Vladimíra Warische. Ovšem rodil se poměrně dlouho. Vladimíru Warischovi jsme položili pár doplňujících otázek.

Mohl byste stručně nastínit historii terminálu. Proč nápad tak dlouho zrál?
V letech 2002 až 2004 jsem připravoval stavbu obchodního centra s autobusovým nádražím na střeše, při otevření pojmenované jako Mercury centrum, v Českých Budějovicích. Takže poté přicházely i nápady, co s obrovskou plochou autobusového nádraží ve Strakonicích. Postupně po roce 2006 vznikaly různé studie možné zástavby, včetně úplné demolice marketu Billa. Nicméně nic se nezdálo optimální. Billa měla velmi vysoké cenové požadavky. Přesto se myšlenka přiblížení autobusového nádraží k vlakovému celou tou dobou táhla jak červená nit. Až rekonstrukce kolejiště a nástupišť a tím možnost demolice dvou objektů Českých drah otevřela možnost vybudování alespoň deseti autobusových nástupišť.

Jak to vypadá s další etapou, kterou má na starosti SŽDC, tedy společnou budovou pro výdej jízdenek?
Poslední mně známý termín je březen 2019. Celou dobu přípravu rekonstrukce budovy koordinujeme s naší stavbou, takže doufám, že to bude harmonický celek. K nádražní budově už jsme v rámci naší stavby přivedli všechny sítě včetně optického připojení. V budoucnu by zobrazovací systémy na terminálu měly uvádět jak odjezdy autobusů, tak i vlaků.

Jeden ze čtenářů, který si byl terminál po otevření prohlédnout, se ptá, jestli zde v ranní a odpolední špičce opravdu bude dost míst pro všechny autobusy a jestli z tohoto terminálu bude vyjíždět i MHD.
Ano, z terminálu vyjíždí i MHD. Já všem říkám, že při stavbě Mercury centra jsme celé budějovické autobusové nádraží museli odbavit na třinácti náhradních stání, takže deset stání pro Strakonice je pohodlné. Intervaly mezi odjezdy busů budou minimálně deset minut, a to ještě v době od 14 do 15 hodin. V ostatních časech ještě mnohem delší.

Další dotaz od čtenáře – co bude se starým autobusovým nádražím? Říkalo se, že by měly zájem obchodní řetězce.
Až do dokončení rekonstrukce vlakové budovy budeme ještě provozovat naši starou budovu autobusového nádraží, tedy cca do léta 2020. Územní plán města Strakonice předpokládá na ploše obchodní aktivity.

Diskuse k článku - 4 příspěvky
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • František Karel Ladislav 

    Reagovat

     

    Jsem zásadně a dlouhodobě proti takovým zhovadilostem, které tu paní redaktorka Krejčová chválí. Zdá se, že ve Strakonicích máme vše předimenzované. Kotle v teplárně, silnici na Katovické u pivovaru, kde jsou čtyři proudu ve špičce plné aut, že od pošty neodbočíte, tak se udělají jen dva pruhy a uprostřed stromy, aby bylo do čeho bourat. Autobusové nádraží bylo funkční a svou rozlehlostí pro řidiče pohodlné, ustoupit muselo kvůli plánované výstavbě dalšího nákupního parku (zajímavé, že supermarkety a jejich množství nejsou předimenzované). Územní plán na obchodní zónu se měnil účelově jen pro supermarkety. Můžu se jen domnívat, jaké se tam postaví, ale Strakonice dalšími obřími hypermarkety, vlastněnými nadnárodními korporacemi, nezbohatnou. Ale někdo si namastil kapsu, za Vondryse a nyní také.

    Vloženo 10.1.2019 23:39:46

  • H.Honza 

    Reagovat

     

    Hlavní záměr nového terminálu je v tom, že se uvolní plac ve středu města pro další výstavbu supergigantického MARKETU s obrovským parkovištěm pro osobní auta. Cena za 1 m2 ? Hádejte.

    Vloženo 10.1.2019 08:46:21

  • Chyba 

    Reagovat

     

    Z Budějc naštěstí nebyla úplně zopakována. Krajské město totiž nemá autobusové nádraží, zato další obchodní centrum s butikárnami, parkovištěm, trafikami, celé smrdící čínskou kuchyní. Kdesi, na chvostě zájmu je pak parkoviště busů na střeše, které šílenou koncepcí zcela podvázalo, znemožnilo efektivní provoz integrovaného systému veřejné dopravy. Tak to ale u staveb financovaných privátem bývá, že erár do toho nemá co mluvit. Kraj opět (jako již tolikrát v minulosti) rezignoval na koordinaci veřejné dopravy. kterážto se smrskla toliko do likvidace osobních železničních spojů, zavření 2 tratí a podivným šmelením s utajenými majiteli GW.

    Vloženo 8.1.2019 12:04:40

  • fkout 

    Reagovat

     

    Nový dopravní terminál je natolik vzdušný, že tam vítr neskutečně protahuje, bylo asi smysluplné dobudovat nějakou zástěnu (třeba skleněnou) kam by se bylo možno schovat před větrem. Přemýšlel o tom někdo?

    Vloženo 8.1.2019 11:44:41

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace