Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Vánoční koncert sborů

    Čtvrtek 12.12 18:00 - ZUŠ, Dačice

    Koncert dětských pěveckých sborů.

  • Anna K. - Akusticky 2019

    Čtvrtek 12.12 19:30 - Městské divadlo Český Krumlov

    Koncert.

Zobrazit všechny události
 

Kraj dnes schválil, že přeložku Vožická - Chýnovská v Táboře zaplatí ze svého. Dotace z IROP nevyšla

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Krajští zastupitelé právě zvedli ruku pro to, aby kraj uhradil ze svého 136 milionů, což je vysoutěžená cena zhotovitele přeložky Chýnovská - Vožická v Táboře. Jak informoval náměstek hejtmanky pro investice Josef Knot, z IROP se dotaci získat nepodařilo, projekt je druhý pod čarou a to nevypadá příliš nadějně. Vzhledem k tomu, že pokud se nezačne v červnu, stavební povolení by propadlo, kraj se rozhodl financovat akci ze svých prostředků a neprodleně začít.

 

Rozpočet projektanta zněl na 180 milionů korun, z výběrového řízení vyšla vítězná nabídka podstatně nižší - za 136 milionů.

Hejtmanka Ivana Stráská sdělila, že kraji je známý velký odpor obyvatel místní části Měšice v Táboře, kde se vede spor o platnost stavebního povolení. "Podle mých informací ale nebyl využit opravný prostředek ke stávajícímu stavebnímu povolení a tak tato velmi kontroverzní investice bude realizována," řekla hejtmanka.

Poté pro odstartování akce za krajské peníze zvedlo ruku všech 37 přítomných zastupitelů, tedy i těch z Tábora - Jiřího Fišera, Olgy Bastlové a Jaroslava Kupsy. Radka Maxová v době hlasování již nebyla přítomna.

Nesouhlas se stavbou vyjadřovali obyvatelé Měšic i na zasedání táborských zastupitelů, naposledy toto pondělí. Lidé se přišli zeptat, zda stavební povolení skutečně v roce 2015 na táborské radnici propadlo a bylo pak vydáno dodatečné stavební povolení. To totiž přiznala v rozhovoru pro Týdeník Táborsko začátkem května místostarostka města Michaela Petrová a mluvila i o tom, že ona sama usilovala o to, aby úřednice, která propadnutí stavebního povolení zavinila, byla potrestána. Úřednice ale obratem vstoupila do odborů a dnes je na mateřské dovolené. Na přímou otázku občanů na pondělním zastupitelstvu už ale místostarostka jen velmi vyhýbavě odpovídala, že stavební povolení existuje. Zřejmě to dodatečné.

Radnice vidí novou komunikaci i jako řešení letitého problému, kdy řidiči projíždějí přes školní statek zemědělské školy v Měšicích.

Občané z Měšic potvrdili, že jejich právní zástupce připravuje žalobu, bude chtít předběžným opatřením stavbu zastavit. Podle občanů by měli před soudem pod přísahou vypovídat všichni, kteří se kolem stavebního povolení pohybovali. Mimoto připravují Měšičtí ještě další kroky.

Občanský odpor vychází z toho, že před patnácti lety, kdy se začalo o této komunikaci mluvit, byli občané uchlácholeni tehdejšími zástupci města, že půjde o bezvýznamnou obslužnou komunikaci. Nyní je ale veřejným tajemstvím, že po dokončení by měla být silnicí II. třídy, po které se povede tranzit nákladní dopravy z dálnice do průmyslové zóny za humny měšických domů. Navíc silnice tuto městskou čtvrť rozdělí. Lidé neuspěli ani se žádostí, aby byla komunikace vedena u Měšic tunelem nebo byla zahloubena.

Především ale obyvatelé namítají, že přeložka se od začátku předpokládá s další návazností přes pole kolem Čekanic na silnici I/19. Kdyby se jako první řešila tato část, doprava by vedla zhruba 1,5 kilometru od Čekanic v polích a pro řidiče by bylo toto spojení výhodnější než jezdit přes Měšice. Jelikož ale tato část akce není připravena a majitelé potřebných pozemků avizovali nesouhlas s prodejem, chystá se jako první etapa příjezdu do průmyslové zóny kolem Měšic, kde je budoucí komunikace vzdálena od domů velmi blízko.

Z nynějšího rozhodnutí kraje budou v Měšicích bezpochyby velmi zklamáni. Za podraz už označili postoj táborského místostarosty Václava Klecandy, který před komunálními volbami sliboval Měšickým, že se zasadí o zastavení stavby, pokud lidé podpoří Piráty. Ve volebních okrscích Měšic pak získali Piráti skutečně podporu převýšující celoměstské výsledky. V zastupitelstvu mají čtyři mandáty z 27 a stali se i součástí vládnoucí koalice. Nedávno se ale místostarosta omluvil, že už se se stavbou nedá nic dělat. 

 

Diskuse k článku - 19 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
  • JH 

    Reagovat

     

    Přispěvěk byl skryt administrátorem, protože porušoval Pravidla pro vkládání příspěvků!

    Vloženo 23.5.2019 23:26:29

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Výzva měšičákům. Zastavme stavbu vlastními těly !!!

    Vloženo 23.5.2019 22:26:23

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Najděte si co všechno místostarostka Petrová v případu Chýnovská-Vožická slibovala, je to na straně 4: http://www.taborcz.eu/assets/File.ashx?id_org=16470&id_dokumenty=34402 , i Fišera zblbla že bude I/19. Je mi líto že se Fišer nechal takhle manipulovat. Jsem zvědav až to chýnovští dají k soudu, co z toho bude.

    Vloženo 23.5.2019 19:26:46

    • sen 

      Reagovat

       

      co budou dávat "chýnovští" k soudu ?!

      Vloženo 23.5.2019 19:46:48

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      … oprava měšičtí a možná nakonec i vožičtí ...

      Vloženo 23.5.2019 23:11:05

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    A to je docela dobrý nápad. Rozložit Tábor do samostatných obcí. Na tom něco je. Škoda, že to nezaznělo již v roce 2015. Žádná spojka Chýnovská-Vožická by se nestavěla. Docela inspirující myšlenka. Možná by se mohl odtrhnout i Blaňák, Hlinice Zaluží, Všechov Klokoty, Čelkovice, Sojčák. Čekanice by se mohli odtrhnout až, když se Petrová přestěhuje někam za havrany do Husova parku. Asi by ty věci možná běžely mnohem solidněji.

    Vloženo 23.5.2019 18:22:54

    • Martin 

      Reagovat

       

      To vůbec není tak nereálný. Stačí, aby budoucí vznikající obec měla minimálně 1000 obyvatel což by Měšice asi měly a aby tam proběhlo referendum, které schválí odtržení, musí to být vždy k 1. lednu. Třeba by se stihlo aspoň to že o budoucím zařazení silnice do III. nebo II. třídy už by se kraj musel bavit s Měšicema a ne s Táborem. Mohli by pak mít za těch 140 mega moc hezkou polňačku, účelovou obslužnou komunikaci, kterou se bude objíždět silnice ve školním statku. Protože tu ze začátku slibovali.

      Vloženo 24.5.2019 07:58:46

      • Hana 

        Reagovat

         

        Martine souhlasim, je nejvyšší čas na tom odtržení začít pracovat. Dlouhá léta jsou Měšice ze strany Města přehlíženou, zanedbávanou čtvrtí. A to, že je nyní "dorazí" ještě stavbou průtahu je jasný signál, říci Táboru dost!!!

        Vloženo 24.5.2019 08:16:51

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Jsme pro, pojďme o tom vážně diskutovat. Navrhuji tyto samostatné celky: Měšice+PZ Jih, Blaňák+Čekanice+PZ sever bez Petrové, Hlinice+Zaluží, Klokoty+Všechov včetně Pražkého sídliště a Nemocnice, Sojčák, Čelkovice+Horky, Vytvořme z těchto 7 celků svaz s radou o 14 lidech - Starosta+tvůrčí tajemník. Umím zadarmo dělat kvalitní smloouvy podle zákona o obcích a ústavy.

        Vloženo 24.5.2019 18:20:12

    • Pavel 

      Reagovat

       

      Proč myslíte že vznikají osadní výbory jak houby po dešti? Některý čtvrti už mají plný zuby toho, aby byli řízený z kavárny na Starým městě nebo od stánku na náměstí.

      Vloženo 24.5.2019 08:18:13

  • sen 

    Reagovat

     

    tak jistě měšičáci jsou tak uvědomělí a nebudou používat Budějovickou ani ČSLA při cestě do nemocnice... protože jsou to velice vytížené komunikace.Já být v jejich kůži tak navrhnu odtržení od Tábora,zruším tam dojezd MHD a vůbec tuhle velice povedenou (zatím) část města zakonzervují...

    Vloženo 23.5.2019 17:11:33

« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace