banner3
Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Noční prohlídka města Vimperk

    středa 17.7 20:00 - Vimperk, sraz na parkovišti u parku (Auto JaMra)

    Noční komentovaná prohlídka s průvodcem.

  • Eliška Kotlínová - Písecké kulturní léto 2019

    středa 17.7 19:00 - Písek, Palackého sady

    Koncert.

Zobrazit všechny události
 

Od pondělka začal platit v části Tábora zákaz tranzitu kamionů

TÁBOR - Od pondělka 11. prosince platí v některých úsecích v Táboře zákaz vjezdu tranzitní dopravy pro těžkou nákladní dopravu nad 12 tun. Toto opatření umožňuje novela zákona o pozemních komunikacích z roku 2016. Zároveň ale tato novela říká, že těžkotonážní tranzit smí být zakázán pouze v místech, kde existuje adekvátní objízdná trasa, a to i zpoplatněná. Tu v Táboře představuje dálniční obchvat a město se toho rozhodlo využít. Ochrání tak nyní Čekanice, Měšice a další části města.

 

"Opatření bude sloužit k tomu, aby se řidiči kamionů nevyhýbali se placení mýtného na dálnici tím, že se budou mýtné bráně vyhýbat sjezdem přes město. S velkým úsilím se nám podařilo vyjednat na ministerstvu dopravy výjimku proto, aby táborský dálniční obchvat mezi Čekanicemi a Měšicemi zůstal nezpoplatněný, to ale platí pouze pro dálniční známky pro osobní automobily, nikoliv pro mýtné nákladních automobilů a proto jsme zavedli zákaz tranzitu pro těžkou nákladní dopravu," uvedla místostarostka Michaela Petrová, která má v gesci dopravu. 

"Bohužel zatím nedokážeme ochránit před těžkou nákladní dopravou Údolní ulici a Čelkovice, protože pro tuto trasu objízdná komunikace vyšší třídy neexistuje. Tou bude do budoucnosti obchvat Tesco – Slapy a tato stavba je v tuto chvíli ve fázi územního řízení a vydání územního rozhodnutí se očekává v první polovině roku 2018," dodala Petrová. 

 

Diskuse k článku - 3 příspěvky
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Nehlede na to ze se tim provoz spise zvysuje. Kamion dojede ke znacce,kdyz ma kde tak to otoci a jede zas zpet a hleda jinou trasu. Uplne zbytecne. Misto toho uz mohl byt davno pryč.

    Vloženo 17.9.2018 14:36:20

  • Miloš 

    Reagovat

     

    Článek bohužel neuvádí podstatné, tedy kterých úseků se to přesně týká. Takto mohu reagovat pouze na uvedené. Představa, že vozidla se zámĕrnĕ vyhýbají kvůli mýtu úseku nájezdu od Všechova až sjezd u Elzetu je zcela absurdní. Předpokládám, že spíše myšleno pokračování jízdy mimo dálnici na Planou. Mýto je cca 4 Kč za km. "Šidící" řidič musí překonat nesmyslné a nesprávné značeni na sjezdu do Čekanic, dvě pro náklaďák problematická odbočení, obtížně projet křižovatku z Vožické s velkým provozem...a která má být dávno světelná. Projet špatně navržený kruháč, vyjet stoupání u Albertu a případně se rozjet u několika přechodů. Zdržení 10 min a více, 2-3 litry nafty navíc. Celá věc působí populismem (viz."ochrana" před těžkou dopravou) ... bez znalosti, či zkoumání věci. A dotčení občané zjistí, že kamionů jezdí stále stejně...ty, co vždy... Značka zákaz tranzitu je navíc neůčiná, z kategorie "šikanózní"...a pro cizího ŕidiče znamená "technicky projet lze"... Rovněž je težko stíhatelná...Kamion musí mít policie kde odstavit a dokazovat řidiči,že tranzituje... Etalonem pro řešení podobných věcí je Německo,kde k tomu nepřistupují "socialistickými metodami". Tzn.nezakazují, ale ukazují kudy

    Vloženo 13.12.2017 23:26:43

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Ještě bych zakázal paroplavbu těžkých nákladních lodí po Lužnici v Čelkovickém Grand kaňonu, objížďka se nabízí po Odře či Vydře.

    Vloženo 13.12.2017 19:36:51

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace