banner3
Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Black and white

    neděle 18.8 19:00 - Veselská ozvěna, kostel v Zálší

    Koncert.

  • Strakonický drak

    neděle 18.8 10:00 - Strakonice, Lávka u pivovaru

    Závod dračích lodí na Otavě.

Zobrazit všechny události
 

TOP 09 k zavedení mýtného na silnicích první třídy

Josef Knot

Josef Knot

Bývalý ministr dopravy Daniel Ťok v minulosti přislíbil, že na silnicích prvních tříd nebude zavedeno mýto. Nový ministr dopravy Vladimír Kremlík se nechystá tuto dohodu dodržet a chce zavést mýto na některých silnicích prvních tříd. Politici TOP 09 trvají na dodržení dohody, protože v opačném případě dojde k výraznému nárůstu dopravy na některých nezpoplatněných hlavních tazích a s tím budou spojeny další komplikace.

 

„Zastupitelstvo Jihočeského kraje nesouhlasí se zpoplatněním silnic I. třídy. Pokud i přes jeho nesouhlas budou silnice v rozsahu navrženém Ministerstvem dopravy ČR zpoplatněny, požaduje zastupitelstvo rovněž zpoplatnit silnice I/22 a I/29. Jihočeské krajské zastupitelstvo zároveň ukládá vedení kraje svolat jednání Ministerstva dopravy ČR se zástupci samospráv dotřených obcí a Jihočeského kraje," uvádí první náměstek hejtmanky Jihočeského kraje a místopředseda jihočeské TOP 09 Josef Knot.

Jako velký problém vnímají situaci komunální politici větších měst. Těm hrozí, že změna intenzity dopravy na příjezdech do města zkomplikuje dopravu i v krajských metropolích, protože hlavní tahy městem nejsou na takovou změnu projektovány. U menších měst pak hrozí neúměrný nárůst tranzitní dopravy, pokud přes ně vede silnice první třídy, která však nemá být zpoplatněna.

Při včerejší návštěvě premiéra Andreje Babiše s ministry životního prostředí a dopravy v Cehnicích obdrželi protestní dopis i od dotčených obcí, které kopírují silnici I/20. V souladu s apelem kraje žádají tedy i zpoplatnění souběžné trasy I/22. Ministr dopravy Kremlík naznačil, že takové opatření se připravuje. 

Diskuse k článku - 19 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • Socialismus na silnicích 

    Reagovat

     

    Si rozvrátit nedáme! Kloboukáři s vajíčky by měli i nadále platit byznys kamioňáckých firem, to je vzkaz "pravicové" partaje.

    Vloženo 20.7.2019 10:12:09

  • Jirka 

    Reagovat

     

    Tak nevím jestli se smát a nebo plakat nad tou ubohostí toho návrhu a některých příspěvků. Jestliže nechci kamiony na jedničkách, dvojkách a trojkách tak tam zavedu mýto 2krát dražší než na dálnici a postavim u dálnice distribuční sklady odkud to zboží budou do měst a vesnic rozvážet malá auta třeba na plyn nebo elektřinu. Jak jednoduché. Jen chtít a něco dělat,ne jen blbě kecat.

    Vloženo 19.7.2019 23:50:58

    • jan 

      Reagovat

       

      Jste inteligentní člověk. Na rozdíl od některých diskutujících chápete, že do malé vesnice nemusí chleba vozit kamion. A že mnoho zahraničních kamionů, které dnes vidíme na silnicích I. tříd, naší zemí jen projíždí. Chtějí ušetřit, tak nejedou po zpoplatněné dálnici, ale po silnicích nižší třídy.

      Vloženo 20.7.2019 10:00:44

      • Jarda 

        Reagovat

         

        Honzo ale ty nechápeš vůbec nic. Malá nákladní vozidla už to kdysi vozila. Ale protože je všechno o nákladech, tak to vozí vozidla větší a větší protože mají menší jednotkové náklady. K tomu jednomu z příspěvku na konci této diskuze, samozřejmě rozvazelo se kdysi konma,ale to bylo všechno buď striktně místní nebo možná regionální zboží. Pivo, mléko, maso a rohlíky. Ale když i v místní samoobsluze máme mléko z Olomouce a pivo z Ostravy, tak proste po silnicích jezdí nákladní vozidla.

        Vloženo 20.7.2019 21:47:33

        • jan 

          Reagovat

           

          Jardo, tady přece ale nejde vůbec o těch pár aut, která vám vozí do prodejny rohlíky nebo mléko. Stoupněte si někdy k silnici I. třídy, třeba ve směru od Pelhřimova. Jezdí tu tisíce kamionů, které regionem jen projíždí, nic tu nenakládají ani nevykládají. Nejedou po dálnici jen proto, že by museli platit mýto.

          Vloženo 21.7.2019 09:51:51

        • anonymní čtenář 

          Reagovat

           

          Vezměte si od rodičů svazácký transparent "Žijeme lépe a radostněji." a na 1. máje vyjděte do ulic!

          Vloženo 21.7.2019 10:43:22

  • Miloš 

    Reagovat

     

    proč tranzitní kamiony nevyženeme na vlaky? Rychlé železniční koridory na to máme.. Dopravě v CZ by se ulevilo. Ale to by musel být ve vládě zájem to uskutečnit!

    Vloženo 19.7.2019 15:46:25

    • Jarda 

      Reagovat

       

      Miloši to co píšeš je hezká rétorika. Ale zkus přivézt čerstvý Rohlik a chleba vlakem. Zeleninu, mléko a maso. To nejde. Ty kamiony přece nejezdi sami od sebe. Jezdí přece proto, ze ti vozí to co potřebuješ. Ale protože chceme všechno hned, tak to musí jet kamionem a ne vlakem, protože zaprve na železnice se už více vlaku nevejde a za druhé je to pomalé!!!!

      Vloženo 19.7.2019 18:55:54

      • Martin 

        Reagovat

         

        Rozumná slova Jardo, konečně tu píše někdo něco smysluplného.

        Vloženo 19.7.2019 20:12:06

      • Jezdí proto 

        Reagovat

         

        Že mraky jednodušších mají práci. Co by si počali?

        Vloženo 20.7.2019 09:59:32

    • prcek 

      Reagovat

       

      ..a hlavně by z toho nsměli mít papaláši prebendy. Stále slyším mudrlanta Klause jak někdy před pětadavceti, možná i dříve, v poledním vysílýání televize u Otíka Černého blábolil, že je potřeba, tam kde vede souběžně silnice s dráhou, zrušit tratě. Tihle "inženýři! vystudovaní za vlády komunistů nadělali tolik škod, že to dál nejde.

      Vloženo 19.7.2019 20:38:26

    • Sam 

      Reagovat

       

      To je evropský problém, v USA dopravuje železnice na velké vzdálenosti zboží většinou v kontejnerech, nebo jsou návěsy kamionů na vagónech.

      Vloženo 19.7.2019 20:43:39

  • Luboš 

    Reagovat

     

    Babisovo vláda se už totálně zbláznila. Souhlas s postojem kraje.

    Vloženo 19.7.2019 15:41:31

    • veruna 

      Reagovat

       

      Babišova vláda se nezbláznila. Potřebuje peníze na podporu svých voličů z řad levicové chudiny, aby se udržela co nejdéle u moci.

      Vloženo 19.7.2019 20:40:49

  • jan 

    Reagovat

     

    Kamiony mají jezdit zejména po dálnicích, ty jsou totiž na takový provoz postaveny, jak s ohledem na technických stav, tak i bezpečnost. Jenže majitelé nákladních aut šetří na mýtném, a tak jezdí raději po silnicích I. tříd i přesto, že často přes ČR pouze přejíždějí. Způsobují dopravní kolapsy, parkují kde se dá, poškozují silnice, zpomalují provoz, způsobují vážné nehody, otravují lidem v okolí silnic život zplodinami a hlukem. Proto je nutné zpoplatnit silnice I. příp. někde i II. tříd. a kamiony vrátit zpět na dálnice.

    Vloženo 19.7.2019 15:29:42

    • Nick 

      Reagovat

       

      To by musely ty dálnice fungovat!!!

      Vloženo 19.7.2019 16:45:16

    • Anonym 

      Reagovat

       

      Zamyslete se nad sebou, nebýt kamiony tak se ani nenažerete ani nenapijete. A přesně kdyby byli dalnice tak je to jiné. Teď nejsou tak co maj dělat. Zpoplatněním I.třídy se pouze odehne doprava do malých obcí po menších silnicích a to pak bude průserů.

      Vloženo 19.7.2019 20:10:10

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Zajímavé je, že před 100 nebo i 30 lety jsme hladomorem ani žízní neumírali. To teď žerem o tolik víc? Chápu, že nebyla taková nabídka, ale celková bilance by přeci měla být +/- stejná.

        Vloženo 19.7.2019 21:28:05

        • anonymní čtenář 

          Reagovat

           

          Asi tak.

          Vloženo 19.7.2019 23:06:34

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace