banner3
Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Vojenský den 2019 v Libořezích

    sobota 20.7 9:30 - po celé obci Libořezy

    Účastnit se budou kluby vojenské historie s dobovou technikou, uniformami a vybavením převážně z druhé světové války.

  • Malý princ - pohádka Víti Marčíka pro celou rodinu

    sobota 20.7 15:00 - Suchdol nad Lužnicí, Na farní zahradě

    Pohádka.

Zobrazit všechny události
 

V sobotu se na Lipně pije bombardino a grog na rekord!

LIPENSKO - Připít si na dobrou náladu a na krásy Lipenska oblíbenými zimními nápoji jako je horký grog či bombardino – to je cíl akce, kterou pořádá Turistický spolek Lipenska na území od Stožce po Rožmberk. V jeden den - konkrétně v sobotu 3.3. od 3 hodin odpoledne a po dobu 3 hodin - si místní i turisté na Lipensku, zpestří jarní prázdniny grogem a bombardinem vyrobených jihočeským lihovarem Fruko-Schulz. Cílem zábavné akce, která má spojit celé Lipensko, je zápis do České knihy rekordů, kde již figuruje například záznam o množství lidí, kteří si připili s plechovkou piva v Plzni nebo štamprdlí slivovice ve Vizovicích. A kde jinde by si měli zájemci připíjet nápoji, které jsou symboly zimní rekreace, než právě na Lipensku?!

 

"Cílem akce není si sednout do hospody za stůl a nalámat do sebe co nejvíc grogů. Chceme si akci společně užít a bavit se s horkým nápojem pro pohodu a pro legraci. Proto chceme, aby se do akce zapojilo co nejvíce lidí, místních i turistů, kteří zde v počtu několika desítek tisíc tráví své dovolené o jarních prázdninách. A když z toho bude nově zapsaný rekord, budeme všichni rádi," uvádí Jiří Mánek z Turistického spolku Lipenska. Spolek chce podle jeho slov rozsévat v regionu dobrou náladu, pohodu a vytvářet podmínky pro spolupráci všech podnikatelů v regionu.

„Myšlenku jsme s přáteli v regionu rozvíjeli, až vznikl tento nápad. Lidem bude dobře, příjemně se pobaví, zpestří si dovolenou, sejdou se a poklábosí, vyfotí se a věříme, že u toho užijí i trochu legrace," doplnil Mánek. Místem setkání se stanou vybrané restaurace z celého území, kde bude možné zakoupit grog a bombardino za příznivě nízkou cenu. V každé obci od Stožce po Rožmberk lidé najdou alespoň jednu restauraci, která se do projektu zapojila.

Pro jindřichohradeckou likérku i agenturu Dobrý den, která eviduje zápisy do České knihy rekordů, byla nabídka na spolupořádání takové akce výjimečná. Podle Luboše Rafaje z Agentury Dobrý den je zajímavý především obrovský regionální rozsah celé akce. Každý rok Agentura zaeviduje zhruba 300 nových rekordů, v roce 2012 to bylo dokonce 365 rekordů. Tento lipenský pokus je ale podle Rafaje výjimečný. „V tomto případě se bude jednat o ustavující rekord, protože většina podobných výkonů se děje v jeden čas na jednom místě. Právě ten regionální rozsah by měl lipenskou akci odlišit od hromadných přípitků, které jsou realizovány většinou v rámci nějakých monstr akcí," uvedl Rafaj.

V každém výdejním místě zajistí pořadatel komisaře, který po celou dobu konání akce bude sledovat výdej nápojů a po skončení odešle hlášení hlavnímu komisaři z Agentury Dobrý den, který bude průběh rekordu monitorovat v nejexponovanějším místě. Hlášení budou doložena výpisem z pokladny. „U alkoholu se vždy jedná o to, aby se pokusu nezúčastnili mladiství. To ale v tomto případě nehrozí, protože nápoje budou vydávat profesionálové ze zavedených restauračních zařízení," dodal Rafaj. Na akci dodá své výrobky jindřichohradecká likérka Fruko-Schulz, vaječňák a tuzemák patří k jejím neprodávanějším.

„Oba nápoje jsou svou chutí v povědomí našich zákazníků v oblasti jižních Čech a Šumavy dobře zapsány. Obliba našeho tuzemáku je velká a je nejprodávanější lihovinou, kterou vyrábíme. A vaječný likér zaujímá v prodejnosti emulzních likérů první příčku," uvádí obchodní ředitel likérky Ladislav Kremlička.

O oba výrobky je v  meziročním srovnání větší zájem. Vaječného likéru se prodalo v roce 2016 43 995 litrů, v minulém roce to bylo 46 780 litrů. Nejvíce prodej stoupá s koncem roku a také před Velikonocemi. Tuzemák je konstantně výborně prodejná značka, v roce 2016 prodalo 2 108.917 litrů, v roce 2017 to bylo 2 185.515 litrů.
„Doufáme, že marketingové spojení výrobků jihočeského lihovaru a nejvýznamnější jihočeské turistické destinace přispěje k upevnění naší značky a obliba konzumace jak samotných nápojů, tak ve formě míchaných bude mít vzrůstající tendenci," uzavřel Kremlička.

 

Diskuse k článku - napište váš názor
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace