Vítězná firma odstoupila od opravy mostu ve Vodňanech


Anabázi popisuje náměstek hejtmana Jihočeského kraje Tomáš Hajdušek. Jde totiž o investici kraje, ke které se připojilo město Vodňany. „O tom, že most potřebuje kompletní rekonstrukci, nemůže být pochyb. Projektová dokumentace na tuto rekonstrukci byla dokončená v prosinci 2020. Následně bylo vypsáno v lednu 2022 výběrové řízení na stavební firmu, která by rekonstrukci provedla. Nejnižší nabídku podalo sdružení firem SaM Silnice a mosty a Starmosty a bylo tedy v březnu letošního roku vybráno jako vítězný uchazeč. Toto sdružení ale následně oznámilo, že z důvodu růstu cen stavebních prací, materiálu a energií není schopné nabídnutou cenu dodržet,“ popisuje náměstek.
Jako druhá v pořadí přišla na řadu firma Edikt, která ale nebyla z kapacitních důvodů schopná zakázku realizovat, protože si prý v mezidobí sjednala jinou práci. „Volba tedy padla na v pořadí třetí firmu Super-Krete Czech, která byla určená jako vítěz soutěže v polovině května. Oprava mostu je společná investice Jihočeského kraje a města Vodňany. Jihočeský kraj opraví most za částku 36 milionů korun, město Vodňany zaplatí osvětlení a chodník za celkovou částku 2,5 milionu,“ vypočítává Hajdušek.
Zmínil, že smlouvy o dílo byly mezi stavební firmou a Jihočeským krajem a městem Vodňany podepsány na začátku června. „Délka provádění stavebních prací je 210 dnů. To mimo jiné znamená, že stavební práce musí být na začátku listopadu kvůli klimatickým podmínkám přerušeny. Tato nezbytná technologická přestávka bude trvat do konce února 2023. Dokončení stavebních prací a zprovoznění mostu pro dopravu se očekává v červnu 2023. Přerušení rekonstrukce mostu přes zimní období je jistě nepříjemné a omlouvám se za něj. Jiná možnost zde ale z důvodu odstoupení firem od nabídky nebyla reálná. Posunutí začátku opravy až na jaro 2023 by se mohlo jevit jako diskriminace uchazečů, kteří odstoupili z kapacitních, respektive ekonomických důvodů. A zrušení tohoto výběrového řízení a vypsání nového by znamenalo nejen pozdější realizaci celé opravy mostu, ale zcela jistě i podstatně vyšší cenu,“ říká Tomáš Hajdušek.
Diskuse k článku