Zklidnit dopravu v Krumlově má severní obchvat. Místní ho chtějí co nejdříve, sepsali petici

Radní města Jan Berka upozornil, že Krumlov zahájil jednání s Jihočeským krajem a dalšími institucemi už před obdržením petice od občanů. Přiznal přitom, že příprava projektu má zpoždění dvanáct let, proto je nyní potřeba řešení dopravní situace věnovat značnou pozornost.
Starosta Alexandr Nogrády poznamenal, že existují tři varianty řešení odvedení dopravy z centra města. Nejrealističtější je právě zmiňovaná Severní. „V úvahu připadal i východní obchvat, který by vedl za Přísečnou přes údolí Vltavy, případně již na několika místech zahájené zkapacitnění stávající silnice. Žádné z dalších dvou by ale nemělo takový účinek, jako právě Severní varianta obchvatu,“ uvedl starosta.
Zastupitel Martin Střelec zmínil, že v minulosti měla existovat i varianta tunelu pod sídliště Míru a nádražím. Požádal proto vedení města, zda by mohlo ověřit, zda na Krajském úřadu nebo Ředitelství silnic a dálnic existují k této možnosti nějaké podklady.
Za místní obyvatele promluvil Antonín Máča z Domoradic. „Východní varianta se nám vůbec nelíbí, zatížila by ještě více okolí a řešení by příliš nepřinesla, osmdesát procent dopravní zátěže ve městě není totiž způsobena tranzitní, ale místní dopravou, a tu řeší jen severní varianta,“ uvedl Antonín Máča.
Za pravdu mu dalo i vedení města. „Naší prioritou je příprava Severní varianty, její realizace se nám jeví jako nejlepší řešení,“ uvedl starosta. Poznamenal ale, že problémem jsou i jednání se sousední obcí Přísečná, v jejíž blízkosti by ústily všechny varianty obchvatu. „Počáteční zamítavé stanovisko, že s námi vůbec jednat nebudou, se podařilo posunout, že přijdeme na jejich zastupitelstvo představit projekt obchvatu a diskutovat s místními o zmírnění dopadů na zdejší lokalitu,“ podotkl starosta.
V diskuzi zazněla také informace o plánované velké výstavbě v okolí Černé v Pošumaví a Horní Plané, která by dopravu ve městě mohla ještě zhoršit. Zmíněna byla také dostavba dálnice D3, která má být dokončena v příštím roce. „Věříme, že odvede alespoň část dopravy, která míří na Lipno a Frymburk, že lidé budou sjíždět až na dalších sjezdech a vyhnou se našemu městu,“ podotkl k tomu starosta Alexandr Nogrády.
Martin Střelec pak ještě požádal vedení města, zda by zatím nemohlo vyvolat jednání s Ředitelstvím silnic a dálnic, aby v nejkritičtějších lokalitách provedlo výměnu oken za protihluková. „Vím, že se to v mnoha městech podařilo takto zrealizovat, ŘSD na to má vyhrazené prostředky,“ uvedl zastupitel za Zelené.
Zastupitelé pak přijali usnesení, že budou usilovně připravovat Severní variantu a za tímto účelem povedou jednání s Jihočeským krajem, který bude hlavním investorem akce.
Diskuse k článku