Lidé více šetří. V milevském informačním centru je to znát na počtu prodaných vstupenek
Turistické informační centrum Milevsko se do týdne otevřených dveří informačních center zapojilo počtvrté. Akci pořádá Asociace turistických informačních center České republiky při Světovém dni rozvoje informací, který vyhlásila OSN v roce 1972 a připadá na 24. října. Asociace turistických informačních center České republiky chce tímto významným dnem podpořit propagaci svých členů.
Pracovnice milevského infocentra Hana Bočanová a Lenka Košatková pohostily příchozí čajem, kávou nebo zákuskem a návštěvníci dostali také malý dárek. Současně jim obě ženy ochotně po celou dobu vysvětlovaly, k čemu turistické informační centrum slouží, co nabízí a zároveň dělaly to, co je jejich běžnou náplní práce, tedy radily návštěvníkům, kam se mohou v Milevsku a okolí vydat.
Řeč přišla i na to, jaká byla letošní turistická sezona. A data ukázala, že návštěvnost centra byla oproti loňskému roku vyšší. Od července do září ho navštívilo 7611 českých a 36 zahraničních turistů. V červnu do infocentra zavítalo 1598 lidí, v červenci 2192, v srpnu 2630 a v září přišlo 1191 turistů. Loni navštívilo informační centrum v Milevsku 7162 českých a 35 zahraničních turistů. To znamená, že v letošním roce přišlo o 449 českých turistů a o jednoho cizince více.
„Od pandemie covidu počet návštěvníků každoročně roste. Lidé, i ti starší, už se nebojí, a to je důležité. Turisté se dělí na dvě skupiny. Někteří přijedou a zeptají se, co zajímavého tu máme. Další vědí, kam chtějí jít, ale ptají se na cestu,“ nastínila Hana Bočanová.
Velký zájem bývá podle pracovnic tradičně o Milevský klášter. Rodiče s dětmi láká Zeměráj v Kovářově či Hravé peklo v Bernarticích. „Hodně turistů sem dojede přímo na kole. Pak chtějí poradit, jaké trasy tu máme, kudy by se mohli na kole vydat. Hodně jich pak vyráží do Orlíka nad Vltavou, Zvíkovského Podhradí. Tam jsou důvody jasné. Jezdí ale i směrem na Přeštěnici či dokonce do Sepekova. Chtějí vidět také Bechyni,“ dodala Lenka Košatková. V kurzu je i rozhledna v Jestřebicích, Stádlecký most nebo tvrz ve Vlksicích.
Turistické informační centrum připravilo letní hru
Turisté si oblíbili i místa přímo v Milevsku. „Při letošní sezoně navštěvovali hodně novou kavárnu u kláštera a samozřejmě klasická místa, klášter samotný, muzea maškar, milevského muzeum. My jsme pro ně připravili letní hru. U rodin měla ohlas a zapojili se do ní hlavně místní. Trasa hry byla dlouhá asi pět kilometrů. Začínala u benzínky a cíl byl v infocentrum. Hru jsme připravili potřetí. Dříve se všechno psalo ručně na papír, teď už se používají QR kódy a chytré telefony,“ podotkla Lenka Košatková.
V informačním centru se mimo jiné prodávají také vstupenky. „O ty je opravdu velký zájem a nejen na místní akce. Lidé u nás mohou koupit vstupenky téměř na cokoliv. Hodně se prodávají lístky třeba na hokejovou Spartu do Prahy nebo do pražských divadel a samozřejmě na koncerty. Ročně se prodají stovky vstupenek,“ řekla Hana Bočanová. Současně ale dodala, že i na počtu prodaných vstupenek ve srovnání s uplynulými lety je znát, že lidé více šetří. „Dřív, když bylo v domě kultury divadlo, tak bylo vyprodáno během čtrnácti dní. Teď už se vstupenky prodávají tři měsíce a je prodána půlka. Lidé podle nás přemýšlí, zda a na jaké divadlo půjdou. Nicméně zájem o vstupenky je pořád,“ dodala Hana Bočanová.
Turistické informační centrum se zabývá také prodejem předmětů. „Hodně prodáváme například turistické deníčky, různé druhy magnetek, známky, barevné či nebarevné mince, pohledy, přívěsky. Během roku se prodá také hodně knížek. Teď tu přestalo fungovat knihkupectví a od té doby máme pocit, že se počet knih prodaných u nás v infocentrum navyšuje. Velký zájem je především o milevské knihy a ještě větší čekáme před Vánoci,“ shodly se pracovnice infocentra.

Diskuse k článku