Občan Málek z Písku přišel na krajské zastupitelstvo navrhnout dotažení čtyřpruhové dálnice D4 z Písku na Budějovice

Hejtman souhlasil s Václavem Málkem, že jde o klíčové propojení, ale návrh, aby se začal řešit profil dva plus dva pruhy na budoucí trase D4 Písek – České Budějovice, by podle slov Kuby znamenal vrátit se do bodu před znovuprojednání EIA. Navíc jsou podél trasy pozemky, které patří mnoha majitelům a jednání s nimi, nová EIA a nové projektování by dálnici oddálilo o deset až patnáct let.
Jedná se o úsek v délce 40 kilometrů, staví se už obchvat Češňovice – Dasný, kde v osmikilometrovém úseku budou 2+2 pruhy. Zbývajících 32 kilometrů bude mít profil 2+1 pruh, a to střídavě v obou směrech, takže na 75 procentech trasy mezi Pískem a Českými Budějovicemi bude možné předjíždět. Tak je stavba připravena, aby mohla v roce 2027 začít a v roce 2029 se dokončila. „Začne se mostem v Protivíně,“ řekl hejtman. Souhlasil s Václavem Málkem, že profil 2+2 pruhy by byl ideální, ale v tuto chvíli nedoporučil pro návrh občana Málka hlasovat.
Pro občanský návrh byli jen čtyři zastupitelé za hnutí Stačilo!, ze zbývajících zastupitelů bylo 28 proti, hlavně z řad ODS, 22 zastupitelů se hlasování zdrželo. Program zastupitelstva se tak o bod ke čtyřpruhu D4 na trase Písek – České Budějovice nerozšiřoval.
Diskuse k článku