Práce začaly. Nový most přes Lužnici vyroste do konce roku. Tábor počítá s lávkou, novou silnicí a parcelami

Most přes Lužnici se nachází na první elektrifikované trati na území tehdejší rakousko-uherské monarchie, která spojuje Tábor s Bechyní. Vlaky jej začaly využívat už v roce 1905. Nyní Správa železnic postaví repliku původního mostu. Její celková délka bude 174 metrů, výška 29 metrů. Uložení kolejí do štěrkového lože zajistí tišší provoz vlaků. Navíc tu budou moci jezdit opět plnou traťovou rychlostí.
Stavební práce potrvají do prosince, provede je společnost Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby. Nepřetržitá výluka kvůli výměně mostní konstrukce začne v půlce července a potrvá do konce listopadu. Město Tábor ji využije pro výstavbu lávky pro pěší. Celkové náklady stavby dosahují téměř 352,5 milionu korun. Financování zajistí Státní fond dopravní infrastruktury.
Na stavbu lávky pro pěší by měly v roce 2026 navázat práce na obou předpolích mostu a výstavbě plnohodnotné komunikace s chodníky podél řeky do Čelkovic. „Město zde vlastní pozemky a počítáme, že tu vzniknou čtyři lukrativní parcely, které bychom si nechali v rezervě pro potřebné směny,“ zmínil starosta.
Jako příklad zazněla zmínka o chybějícím spodním propojení mezi Tescem a Kauflandem. Vozovka tam končí a k propojení chybí 200 metrů, kde pozemky patří majiteli z Prahy. Řešení se zadrhlo na vysoké ceně, na které majitel trval. Nyní žádá za tuto plochu stavební pozemky v poměru jedna ku jedné. Pro takové případy město strategické pozemky potřebuje, protože propojení Tesco – Kaufland chce dokončit.
Diskuse k článku