Adam Vyskočil se v uplynulé sezoně nenudil






























Itálie, Maďarsko a devět vítězství
Pro píseckého jezdce začala aktivní sezona už na konci března, kdy navštívil třídenní event na italském světoznámém okruhu Misano, kde se tradičně jezdí i závody MotoGP. Z Itálie odcestoval na dva dny na maďarský Pannoniaring. Konec dubna se nesl ve znamení začátku sezony jedné z nejlepších motocyklových agentur v Česku – Dafit Filla racing agency. ,,Tato agentura měla pro letošní sezonu vypsaných deset dvoudenních eventů, kterých se Adam účastnil, a to na okruzích Brno, Most, Slovakiaring a Pannoniaring. Součástí všech těchto eventů byly vždy vypsané závody jednotlivých kategorií. Adam spadal se svojí dvěstěpadesátkou do kategorie SSP300. Bohužel, Adam hned v prvních závodech doslova deklasoval soupeře a vyhrál s obrovským náskokem. To se podepsalo i na rozhodnutí pořadatele, který se rozhodl Adama neklasifikovat s odůvodněním, že náš motocykl Honda je závodní speciál, přičemž ostatní používají závodně upravené produkční motocykly. Toto rozhodnutí bylo pro nás zklamáním, ale museli jsme jej respektovat. Závodní scénář byl v podání Adama event co event stejný. Devět z deseti závodů vyhrál s obrovským náskokem a ten desátý nás zklamala technika, kdy jsme do závodu vůbec nenastoupili,“ přiblížil trable mladého jezdce Michael Vyskočil.Souboj s japonským jezdcemI přes některé komplikace měly agenturní závody i světlé stránky. ,,Obrovskou výhodou agentury Dafit je fakt, že si k nim občas odskočí zajezdit i velcí kluci ze světa. Například v Mostě, kde nás bohužel právě před závodem zradila technika, jezdili kluci z teamu Smrz Accolade racing. Tihle kluci jezdí v MS kategorii SSP300, ale na motocyklech upravených pro tuto světovou kategorii. Bylo velkým překvapením, když Adam se kvalifikoval dvě, respektive jednu vteřinu za těmito borci. Kdyby nás nezradila technika, závod mohl být doopravdy velice zajímavý. Minimálně tak, jako byl v Brně o měsíc dříve, kdy se podařilo doslova urvat cenný skalp. Japonský jezdec Yuta Okaya, též jezdec MS v kategorii SSP300, momentálně na šestém místě v celkovém pořadí, si taktéž přijel zatrénovat. V kvalifikaci sice Adama strčil do kapsy o skoro dvě vteřiny, nicméně japonský závodník byl červeným praporem pro našeho jezdce. V závodě ne že by se ho dokázal pár kol držet, ale naopak nic mu nedaroval, během závodu došlo několikrát k výměně pozic tak, aby si Adam dojel pro vítězství nad tímto matadorem o pouhých pár setin vteřiny. Krásný závod.“
Mistrovství na půjčené motorce vyšlo na výbornou
Pak pro mladého šampiona přišla možnost, kterou s chutí přijal. ,,Jak jsme měli pořadateli Dafit Filla racing agency za zlé neklasifikování Adama v závodech, přišla od majitele této agentury nabídka, která se neodmítá. Díky výsledkům na velkých okruzích a rychlosti, kterou Adam předváděl, se David Ouředníček rozhodl Adamovi zapůjčit motocykl, se kterým chtěl, aby Adam nastoupil do právě probíhajícího mistrovství České republiky. Tuto nabídku jsme jednoznačně přijali, i když jsme už věděli, že do zásadních výsledků nepromluví, ale jako trénink naprosto skvělé a Adam mohl jen překvapit. A také překvapil. První závod na motorce, na které nikdy neseděl, zakončil na nepopulární bramborové pozici, ale následovalo druhé, první, první a první místo. Z dvanácti závodů odjetých v mistrovství ČR jsme se účastnili pouze pěti a nakonec se Adam umístil na celkovém pátém místě ze sedmnácti borců.“
Za výkony výjimka v Německu
,,Prioritou pro nás ale stále byly velké okruhy a motocykl Moto3. V červenci jsme také zavítali na nedaleký Sachsenring. Opět okruh, který hostí i závody MotoGP. Tento okruh si Adam zamiloval a k úžasu všech přihlížejících Němců zajížděl neskutečné časy. A právě možná i proto nám v průběhu srpna dorazila pozvánka z výše uvedeného Honda Talent Challenge. Organizátor evidoval, že Adamovi bude začátkem září dvanáct let, a i když se věkový limit v těchto prestižních závodech zvedl pro letošní rok na třináct, mohl jako organizátor zářijového závodu udělit už dvanáctiletému Adamovi výjimku. Závody německých talentů na identických strojích byly pro nás obrovskou výzvou a tak jsme na konci září vyrazili na německý Lausitzring. V obou závodech mezi německou elitou se Adam klasifikoval na čtvrtém místě. Hlavně druhý závod byl velmi napínavý, kdy Adam byl po celou dobu součástí skupinky bojující o vítězství. Drobná chybka ke konci závodu však zajistila čtvrté místo. Na vítěze ztratil pouhé tři vteřiny a na pódium jeden a půl,“ zhodnotil závody v Německu Michael Vyskočil.
Pád na závěr
,,Bohužel k tomuto sportu patří i pády. Jak se nám celou sezonu vyhýbaly, ten největší přišel v poslední den. Už nikomu o nic nešlo, vše bylo odježděno a Adam se chtěl už jen naposledy povozit ve volných trénincích. Musíte pochopit, že povozit znamená stále naplno a posouvat své limity na maximum. Chladné počasí se podepsalo na přilnavosti dráhy a v perfektně rozjetém kole, které mohlo být v Brně tím letos nejrychlejším, přišel obrovský pád. Motorka na odpis, ale Adam v pořádku,“ dodává trenér.
Diskuse k článku