Blog: Dálnice D3 plus D4 přinesly velké mínus pro Dražice - Jižní Čechy Teď!
před 6 hodinami

Blog: Dálnice D3 plus D4 přinesly velké mínus pro Dražice

Zobrazit galerii (2)
Blog: Dálnice D3 plus D4 přinesly velké mínus pro Dražice

Pokrok nelze zastavit. A proč tak také činit… Ale i v pokroku, aby sloužil, pokud možno všem, musí platit nějaká pravidla. Možná by stačil nějaký systém. O čem je řeč? Ředitelství silnic a dálnic uvedlo s velkou pompou do provozu dálnici D4 z Prahy zatím do Písku. A o něco dříve dálnici D3 od Miličína do Kaplice – nádraží.  Už tyto destinace tak nějak pocitově ukazují podstatu problému. Jeden by čekal trasu Praha – České Budějovice přes Písek, Praha – České Budějovice přes Tábor a hajdy do Rakouska. No, trochu se to státu nepovedlo, a tak všichni – hajdy do Dražic… Proč? 


Blog: Dálnice D3 plus D4 přinesly velké mínus pro Dražice - Jižní Čechy Teď!

Pokud lidé z Tábora a okolí použijí při cestě do Prahy dálnici D4, zajedou si sice nějakých 20 kilometrů, ale v Praze jsou o minimálně 45 minut dříve než přes kruhové objezdy v Benešově, nájezd Mirošovice a další pastičky modernizované D jedničky. To by celkem nevadilo, pár aut sem, pár aut tam, to by naše 1/19tka zvládla.

Nicméně si to řekli i řidiči kamionů, a tak v Táboře sjedou z D3 a vydají se stejnou cestou. Totéž kamiony jedoucí od a do Pelhřimova. A řekli si to i jejich kolegové na D4, aby zkrátili svou dobu jízdy za cenu totálního ucpání Dražic a ohrožení našich občanů. Sjedou totiž na křižovatce Lety a po 1/19 se blíží k Táboru, aby nemuseli z Písku po také ucpané silnici první třídy do Českých Budějovic.

Takto se nám propojily dvě významné dopravní tepny a vznikl pro někoho možná nečekaný efekt. Celá tato frekvence se pak objeví u nás v obci Dražice, která je tímto nesystémovým řešením postižena nejvíce. Musíme však pochválit Ředitelství silnici a dálnic, které, vědomo si zřejmě tohoto efektu, vyslyšelo volání po obchvatu Dražic.

S tímto záměrem ŘSD na nátlak obcí přišla v roce 2002, kdy také všechny obce dotčené stavbou usneseními svých zastupitelstev záměr bez připomínek schválily. Co se však děje po 23 letech? Někdo odešel, někdo zapomněl, někdo se diví… Diví se a není sám. Například v sousední obci najednou protestují. Zřídili si na to veřejně prospěšnou společnost. Potud v pořádku. Běžně se stává, že někdo změní názor, ostatně i Miloš Zeman říká, a myslím, že i správně: „Jen blbec nemění své názory.“

Horší ale dle mého je, když změní svůj názor vysoký státní úředník. V tomto případě Radek Mátl, nikdo jiný než generální ředitel ŘSD. Přijme pozvání této, řekněme neziskovky, tam jedná, bez účasti minimálně starostů dotčených obcí, a po ukončení jednání vystoupivše z garáže bez husy, ale i černých brýlí, volá ze svého služebního vozu krajské ředitelce ŘSD a žádá ji o prověření právě navržené varianty, nakreslené fixou do fotky jedním z účastníků „summitu.“ Varianty, která byla již historicky vyloučena z důvodu zájmů například Armády České republiky. Tím generální ředitel dává našemu obchvatu ránu z milosti.

Co nás tedy čeká. Za pár dní bude zahájena stavba dalšího nezbytně nutného kruhového objezdu v Miličíně. Těch není nikdy dost. Zbytek odvážlivců dosud jedoucích po D3 se vydá také přes Dražice do Prahy, ale i z Prahy. Dojde k dopravnímu kolapsu v naší obci, kde dochází k několika krizovým dopravním situacím již dnes, a to jak na přechodech, tak na odbočkách do místních částí.

Vyzývám tedy tímto odpovědné, aby neprodleně konali. Paní ředitelku ŘSD jih Čech o provedení sčítání vozidel a jednání s jejím nadřízeným o návratu k původní variantě. Ta je jedinou cestou, která ale přijde stejně pozdě. Pozdě, ale přece.

Pan generální se nám snad již uklidnil. A snad se po volbách najde někdo, komu nepůjde jen o prezentace kilometrů postavených dálnic, někým jiným připravených, na učesané tiskovce, ale také o lidi, kteří bydlí kousek dál.

Ladislav Lev, Dražice

 

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.