Bosch a město založí novou školku v Kněžských Dvorech


„Mateřská škola má nahradit bývalou základní školu, budova je v tuto chvíli nevyužívaná. Dojde tedy k rekonstrukci školy na školku. Bude tam chodit 20 dětí zaměstnanců Bosche a 40 míst obsadí děti z města,“ sdělil nám náměstek Martin Maršík. „Firma Robert Bosch poskytla svůj podíl v podobě daru, jak ve formě finanční, tak v případě projektu rekonstrukce školy,“ dodal. Na projektovou dokumentaci poskytla firma příspěvek 100 tisíc korun.
Plánovaná mateřská škola měla fungovat již minulý rok, jenže kvůli projektové dokumentaci se výstavba školky zpožďuje. „Projektová dokumentace se ukázala být složitější než původně. Teprve koncem roku byla podána žádost o stavební povolení a nyní probíhá výběrové řízení na zhotovitele,“ informuje Maršík.
Konkrétní důvody, proč školka ještě není hotova, zmínila Hana Schwambergerová z Bosche: „Oproti původním plánům vyvstala například potřeba využít i prostory suterénu budovy. Delší dobu jsme také řešili parkování v blízkosti budovy a s tím související změnu dopravního režimu v ulici Tyršův Sad. Veškeré změny a úpravy je nutné nechat schválit příslušnými institucemi za dodržení předepsaných lhůt, a to vše s sebou nese prodloužení doby rekonstrukce a samozřejmě i vyšší náklady. Předpisy a normy týkající se zázemí pro děti jsou pochopitelně velmi přísné a my v tomto směru nechceme nic podcenit.“
Původní předpokládané náklady na rekonstrukci budovy dosahovaly 14 milionů korun, nyní se odhadují zhruba na 24 milionů korun, jak zmínil náměstek pro investice Ivo Moravec. Podle slov Hany Schwambergerové se ukázalo, že rekonstrukce bude nakonec náročnější: „V průběhu projektových prací došlo k několika změnám oproti úvodní studii směřující k náročnější rekonstrukci.“ Martin Maršík hovoří o problémech s normami: „Původně se například počítalo, že tam bude jen jedno schodiště, ale pak se z hlediska evakuace ukázalo, že tam musí být dvě.“
Budova budoucí mateřské školy stojí nedaleko železniční trati, proto bylo nutné řešit z toho plynoucí hluk projíždějících souprav. „V návaznosti na vypracovanou hlukovou studii bude odhlučnění řešeno zároveň s plánovanou modernizací železniční tratě Nemanice I – Ševětín,“ řekla nám Hana Schwambergerová za firmu Robert Bosch.
Diskuse k článku