Naší ambicí je umožnit prohlídku Budvaru 200 tisícům návštěvníkům ročně, říká ředitel národního podniku Dvořák



Zájem lidí prohlédnout si národní podnik podle Dvořáka roste. Zároveň si ale uvědomuje, že zvýšení současné návštěvnické kapacity téměř na čtyřnásobek, nebude vůbec jednoduché. „Nejsme historická památka, ale živý provoz. Projíždí tudy spousta kamionů a pohybuje se tu i manipulační technika. Současnou situaci by pomohly změnit k lepšímu úpravy areálu tak, aby se i zvýšený počet návštěvníků dostal bezpečně k srdci našeho pivovaru a zároveň to nenarušovalo jeho provoz,“ vysvětlil ředitel.
Budvar proto na začátku letošního roku vypsal na toto téma architektonickou soutěž. Díky ní se bude s pomocí odborníků snažit odpovídajícího stavu docílit. „Rádi bychom to vše stihli do roku 2028, abychom mohli začít fungovat v novém návštěvnickém režimu v době, kdy budou České Budějovice Evropským hlavním městem kultury,“ naznačil Dvořák.
Pivovar je oblíbenou návštěvnickou destinací turistů ze všech koutů světa. A samozřejmě i Čechů. „Cizinců se nejvíce rekrutuje z nejbližších okolních států, jako je Rakousko či Německo. Velké oblibě se těší také u Asijců, zejména Korejců. Měli jsme tu i delegaci z Filipín,“ sdělil ředitel. Dvořák dále uvedl, že prohlídková trasa je koncipovaná tak, aby tu lidem představili ta nejzajímavější místa pivovaru. Tedy varnu či sklepy. V nich je největším tahákem degustace čerstvého piva.
Na pulty míří Zlatá kráva. Kroužek zůstane jen čepovaný
Ředitel národního podniku zároveň představil i několik pivních novinek v rámci limitovaných edicí, které se letos objeví na trhu. „Momentálně jsme již udělali třeba limitovanou edici s nepomuckým pivovárkem Zlatá kráva. Na léto k bazénu pak chystáme speciální edici s pražským pivovarem Dva kohouti a do plechovek k prodeji půjde i náš Redix,“ upřesnil Dvořák.
Mezi vlajkové lodě z produkce Budvaru patří kroužek. Toho se ale jeho milovníci na pultech, naopak, nedočkají. „Jedná se o specifické a živé pivo, které si vyžaduje mimořádnou péči. Od výroby až po načepování do sklenice. Také je potřeba, aby kroužek zůstal v chladu a byl co nejčerstvější. Jeho zavedením do obchodů by ztratil svou výjimečnost,“ zdůraznil ředitel.
Budějovický Budvar měl loni výstav 1,865 milionu hektolitrů. Jedná se o rekordní číslo od samotného vzniku pivovaru v roce 1895.
Diskuse k článku