Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Kambodža

    Úterý 25.2 19:00 - Hrad Strakonice - Rytířský sál

    Přednáška cestovatele Dalibora Kalčíka.

  • Třídní koncert ZUŠ

    Úterý 25.2 16:30 - ZUŠ, Vimperk

    Koncert nástrojů: trubka, zobcová flétna, EKN.

Zobrazit všechny události
 

Našlo se řešení, jak nebrzdit stavbu dálnice D3

Hejtman Jiří Zimola seznamuje na tiskové konferenci novináře s řešením situace zbržděné výstavby dálnice D3 u obce Hůry na Českobudějovicku.  , Autor: Jč kraj

Hejtman Jiří Zimola seznamuje na tiskové konferenci novináře s řešením situace zbržděné výstavby dálnice D3 u obce Hůry na Českobudějovicku.     Autor: Jč kraj

JIŽNÍ ČECHY – Napojení areálu společnosti HVN Logistic u obce Hůry na čtyřproudou komunikaci vedoucí směrem od Českých Budějovic na Lišov – to by mělo vyřešit spor brzdící výstavbu dálnice D3 v místě obchvatu krajského města. Shodli se na tom ve středu 12. března hejtman Jiří Zimola a jednatel HVN Logistic Michal Hřebík.

Dostavba dálnice D3 je pro všechny Jihočechy klíčová věc. „Dnes jsme udělali zásadní krok k tomu, abychom vyřešili administrativní spory a z kanceláří se přesunuli do terénu a začali opravdu stavět," uvedl po jednání Zimola.

Předmětem sporu, konkrétně mezi logistickým centrem a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) je část pozemku HVN Logistic zasahující do ochranného pásma budoucí dálnice, kvůli čemuž společnosti hrozilo vyvlastnění. Ta zase naopak argumentovala tím, že kvůli dálnici a ztrátě tohoto pozemku přijde o příjezdovou cestu a tudíž o dopravní propojení s okolím.

„Pan Hřebík mi sdělil, že nechtějí bránit stavbě dálnice a jsou připraveni tu část svého areálu, která dnes zasahuje do ochranného pásma budoucí dálnice za normálních podmínek odprodat státu. Zároveň si uvědomuje, že těžko mohou areál společnosti napojit na dálnici. A jsou připraveni s ŘSD jednat na jiné možnosti, jak si příjezdovou cestu zajistit,“ sdělil Zimola.

Michal Hřebík si plně uvědomuje, jaký má dálnice D3 pro rozvoj kraje význam. „Její výstavba ale zároveň může fatálním způsobem zasáhnout naše podnikání, což dosud nikoho ze státní správy nezajímalo. Jsme přesvědčeni, že oboustranně přijatelné řešení je možné najít, pokud existuje společně projevená dobrá vůle. Děkujeme panu hejtmanovi za vstřícný přístup, je to první politik, který s námi o řešení problému věcně jednal. Jediné, co chceme, je, aby výstavbou dálnice nebylo zlikvidováno naše podnikání,“ řekl.

Dopravní propojení s okolím by společnosti HVN po dostavbě dálnice měla zajistit přípojka k čtyřproudé silnici vedoucí z Českých Budějovic směrem na Lišov. „Nejednalo by se o žádné přemostění ani podjezd. To znamená, že by se auta mohla napojit pouze do pravého jízdního pruhu ve směru od Budějovic. Z opačného směru by se pak otáčela na sjezdu na mimoúrovňové křižovatce s odbočkami na Hůry, Úsilné a Libníč. Souhlasit by s tím musel samozřejmě vlastník této komunikace, tedy stát, respektive ŘSD i dopravní policie. A následně i krajský úřad, který by povolení k tomuto napojení vydával,“ upřesnil Zimola s tím, že věří ve vzájemnou shodu.

Otázkou zůstává, kdo bude celou tuto investici hradit. Hejtmanovi připadá logické, že by to měl být sát, respektive ŘSD. „Vyvlastnění celého areálu by vyšlo na zhruba 70 milionů. Zatímco stavba přípojky by stála řádově jednotky milionů korun. ŘSD by měla být na tu levnější variantu v rámci vyvolaných investic souvisejících se stavbou D3 připravena,“ míní jihočeský hejtman.

Jasněji by v celé situaci mohlo být 19. března, to zástupci kraje, HVN Logistic, ŘSD a policie zasednou kvůli této záležitosti společně k jednacímu stolu.

Tisková zpráva

Diskuse k článku - napište váš názor
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace