Byly přijímačky na střední školy příliš těžké? - Jižní Čechy Teď!
Byly přijímačky na střední školy příliš těžké? - Jižní Čechy Teď!
Byly přijímačky na střední školy příliš těžké? - Jižní Čechy Teď!
16. 5. 2021 9:07

Byly přijímačky na střední školy příliš těžké?

TÁBORSKO – V prvním květnovém týdnu proběhly odložené přijímací zkoušky na střední školy. Následoval rozruch. Údajně byly příliš těžké testy hlavně z geometrie. Centrum pro zjišťování výsledků vzdělávání CERMAT, které testy připravovalo, je nyní do 19. května vyhodnotí a zašle výsledky na střední školy. Ty pak mají nejpozději do 21. května sestavit a zveřejnit pořadí uchazečů.

Byly přijímačky na střední školy příliš těžké? - Jižní Čechy Teď!

Ředitelka ZŠ a MŠ Malšice Kristina Zůbková matematiku učí. A co k obtížnosti letošních testů říká? „Mohu potvrdit, že především v pondělí byly testy z matematiky náročné. Online se geometrie učí těžko, zadání by v současnosti mělo vypadat jinak. Zadavatelé měli přihlédnout k délce distanční výuky. V úterý testy měly lehčí zadání. To potvrdili i žáci z devátých tříd, kteří se přišli do školy podělit o zážitky z přijímacích zkoušek. Říkali, že v úterý si s matematikou poradili lépe,“ uvedla malšická ředitelka. Žáci si mohli podávat přihlášky na dvě školy, absolvovali pak testy po oba dva dny, započítávat se jim má lepší výsledek. Podáním přihlašovacího lístku se žák rozhodne, na kterou školu nastoupí. Školy tedy vědí, kolik dětí u nich přijímačky skládalo, ale není jim známo, kolik studentů k nim ve skutečnosti přijde.

Také Petr Lintner ze soběslavského gymnázia zatím může vycházet pouze z ohlasů dětí, které ve škole přijímací zkoušky skládaly. „Žákům připadaly obtížné geometrické úlohy. Byly v pondělním zadání těžší oproti variantě testů v úterý. V současné situaci distanční výuky byly asi úlohy pro děti zbytečně obtížné. I když při srovnání s běžným rokem byla obtížnost srovnatelná. Při distanční výuce se skutečně geometrie obecně hůře učí, zvláště její grafická část. U analytické části se u výuky na dálku takové obtíže neobjevují. Na naší škole bereme do obou oborů, to znamená, jak na šestileté studium, tak na čtyřleté studium, a to po 30 žácích. Převis zájemců o studium byl dvojnásobný. Oproti jiným rokům se hlásilo více žáků na šestileté studium, kolem 70 dětí. Výsledky máme dostat ve středu 19. května v 8 hodin ráno. Pokud by test z matematiky byl pro žáky extrémně těžký, ztrácel by se zcela jeho význam jako rozlišovacího prvku studijních schopností jednotlivých uchazečů o studium,“ říká ředitel Lintner.

Ředitel Gymnázia Pierra de Coubertina v Táboře Petr Nývlt se vyjádřil: „Matematiku neučím a připadá mi, že úlohy nebyly těžké. Nemohou jinak obtížnost posuzovat, uvidíme až podle výsledků. Testy CERMAT validuje, projdou rukama řady studentů než jsou zařazené do sady testů pro přijímací zkoušky. Za 20 let jsem nezaznamenal rozdíly v testech obou termínů zkoušek. Pokud by k něčemu takovému došlo, má případně validační komise možnost uplatnit opravný mechanismus.“ Gymnázium Pierra Coubertina přijímá na čtyřleté studium 60 žáků, hlásí se jich 130, na šestileté studium je limit 30 žáků, hlásí se jich 70, na osmileté studium je k dispozici 29 míst, na které se hlásí 100 dětí. I zde platí, že část uchazečů pak může ve skutečnosti nastoupit na jinou školu.

Eva Výborná
Eva Výborná
Eva Výborná
Eva Výborná

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.