Česká filharmonie v kině Portyč. V přímých přenosech se bude pokračovat i v příštím roce

Oproti přímým účastníkům měli návštěvníci kina jednu výhodu. Před začátkem samotného koncertu a v průběhu přestávky mohli nahlédnout do zákulisí, kterým je provedl generální ředitel České filharmonie David Mareček. Mohli vidět hudebníky, jak se rozcvičují nebo vyslechnout zajímavé rozhovory s protagonisty, ať už s dirigentem, sbormistrem nebo sólisty.
Přímé přenosy pod názvem Kino jinak nebo Hrajeme živě zařadili v Písku do programu ihned poté, co kino Portyč prošlo digitalizací. Začínali s nimi v roce 2011, a to zprostředkováním koncertu kapely Red Hot Chilli Peppers. Následovaly další přímé přenosy. Diváci mohli sledovat například představení České nebe v podání Divadla Járy Cimrmana, Frankenstein z National Theatre v Londýně, cirkusové představení z New Yorku nebo Novosvětskou v podání České filharmonie.
„Zpočátku nebyla návštěvnost nijak vysoká, protože lidé se s tímto projektem teprve seznamovali. Postupem času, představení od představení, však návštěvníků přibývá. Přímé přenosy jsou finančně i technicky dost náročná záležitost. Proto i vstupné je tomuto faktu přizpůsobeno s tím, že jeho výše je nejnižší možná. Nejnižší, jakou nám poskytovatel přenosu umožňuje,“ vysvětlila Iveta Hodoušová s tím, že v projektu hodlají určitě pokračovat. „V březnu příštího roku se můžeme těšit na přímý přenos baletu Labutí jezero, v květnu to bude opět balet Marná opatrnost. Oba přenosy jsou z Královského baletu v Londýně. Pokud přijdou další zajímavé nabídky, určitě jich využijeme a pro návštěvníky kina licence zakoupíme,“ dodala dramaturgyně.
Diskuse k článku