Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • České pletařství a jeho výrobky posledních 30 let očima odborníka

    Čtvrtek 18.4 16:00 - Písek, Prácheňské muzeum

    Přednáší Ing. Radek Sobotka, Jitex COMFORT, s. r. o.

  • Senior večer

    Čtvrtek 18.4 17:00 - Písek, KD

    Zahraje Johny Band.

Zobrazit všechny události
 

První krok k "jihočeské Techmánii" - Science centru na výstavišti v Českých Budějovicích

AKTUALIZOVÁNO - 18.11.2017 14:22

ČESKÉ BUDĚJOVICE - Zatraktivnění přírodovědných a technických oborů mezi veřejností, popularizace vědeckých výstupů, prezentace inovačních technologií firem i vytvoření vyhledávaného turistického místa v Českých Budějovicích. To jsou hlavní cíle vybudování Science centra – Multifunkčního návštěvnického centra, v jihočeské metropoli. Podpisem memoranda tento záměr ve středu 15. listopadu stvrdili hejtmanka Ivana Stráská, primátor Jiří Svoboda, místopředseda představenstva Jihočeské hospodářské komory Vladimír Homola, rektor Vysoké školy technické a ekonomické Marek Vochozka, rektor Jihočeské univerzity Tomáš Machula a ředitel Biologického centra Akademie věd ČR Libor Grubhoffer.


„Díky podpisu memoranda jsme zase o krok blíže tomu, že bychom něco takového v Budějovicích chtěli a že jsme ochotni a schopni na tom spolupracovat. Ani jeden z našich partnerů, včetně kraje, to totiž není schopen ufinancovat sám. Jsem proto ráda, že jsme se spojili a ukázali, že spolu umíme mluvit a i se na něčem konkrétním domluvit," uvedla Stráská. Dalším krokem bude podle hejtmanky vypracování studie, která vydefinuje, které zajímavé vědní a technické obory by mělo Science centrum obsahovat a ukáže i možné investiční náklady. Jeho stavbu kvituje s povděkem i primátor Jiří Svoboda

Zhruba čtyřpodlažní multifunkční centrum by podle prvního náměstka hejtmanky Josefa Knota mohlo vyrůst v areálu českobudějovického výstaviště. „S výstavištěm máme předběžnou dohodu, že by nám mohlo bezúplatně poskytnout své pozemky, na kterých má Science centrum vyrůst," doplnil Knot. Jak dále první náměstek hejtmanky sdělil, Science centrum se chce zaměřit na prvky neformálního vzdělávání, popularizaci vědy a techniky nebo prezentaci významných regionálních zaměstnavatelů. „Počítáme i s prezentací významných výstupů výzkumu a vývoje místních výzkumných organizací, která bude zaměřena na nejširší cílovou skupinu, tedy obyvatele Českých Budějovic a kraje nebo domácí a zahraniční podnikatele i turisty," naznačil Knot.

Tento záměr kvituje s povděkem i primátor Svoboda. „Jsem velice rád, že jsme na začátku cesty, která pro Budějovice znamená, že se po nějakém čase dostanou do skupiny měst, která obdobným zařízením disponují. Naše město nemá hrad, zámek, rozhlednu, zkrátka nic, co by nám zvlášť přilákalo turisty. A právě od Science centra si slibujeme, že by se mohlo stát atraktivním turistickým cílem," upřesnil primátor.

Podobně to vidí i Vladimír Homola. „Mladí lidé se mohou populárním způsobem seznámit s fungováním vědy, výzkumu a techniky, což je významný motivační prvek pro jejich budoucí profesní směřování," soudí místopředseda představenstva Jihočeské hospodářské komory.

Marek Vochozka pak považuje tento prostor jako nabídku širokého spektra využití opravdu pro všechny zájemce o vědu a výzkum. „Tento projekt je z mého pohledu velmi zajímavý. Nabízí možnost workshopů, výstav, seminářů i prostor pro setkávání odborníků, takže cílovým zákazníkem nemusí být jen studenti základních, středních a vysokých škol, ale také odborná i laická veřejnost," uzavřel rektor Vysoké školy technické a ekonomické.

Diskuse k článku - 25 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
  • mojmír 

    Reagovat

     

    Naši životní úroveň utváří hlavně TECHNOLOGIE. Politika se na tom pouze veze. Zde politici ale správně rozhodli o investicích do budoucna.
    Jestli to bude alespoň tak kvalitní, jako Technománie v Plzni, bude to mít veliký přínos do budoucna.
    A bude spousta mladých rodin jezdit s dětma do ČB. A bude je to inspirovat k volbě povolání, bez kterých se neobejdeme. Sport a služby nás neživý! Zde bych nešetřil ani na umístnění, ani provozu, ani na architektuře!!!
    (Sýr miluji, nesmí být zkažený).

    Vloženo 28.11.2017 13:47:18

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    mě by spíše zajímal termín otevření??

    Vloženo 16.11.2017 07:03:02

  • Romadur 

    Reagovat

     

    Pěkná žumpa na veřejné peníze. A že jich tam napadá - na investici i později na provoz. Přínos diskutabilní až nulový. Vlastně ani pořádně nevíme, co chceme, ale hlavně to chceme - protože už to má Plzeň, Ostrava, Liberec a nevím, kdo ještě další. Minimálně v prvních dvou městech byl ale u vzniku nezanedbatelný podíl soukromého sektoru. A opravdu si nemyslím, že to musí stát v každém kraji. Obzvlášť tam, kde nejsou peníze na údržbu silnic a veřejnou dopravu (v tom je JČ kraj ostudou republiky). Zato máme přístav a cpeme prachy do mezinárodního letiště - tohle bude další nadprojekt a asijští turisté můžou začít hrnout. Soudruzi na KNV by měli být víc při zemi a v kontaktu s realitou.

    Vloženo 15.11.2017 17:00:23

    • Entroslav 

      Reagovat

       

      Podniky skuhrají, že nemají lidi, ale tady je tedy nenajdou. O tom jsem přesvědčen.
      Vybudováním Science centra v něm vzniknou nejspíš nová pracovní místa. Taková a podobná pracovní místa se dnes vyhledávají. A ne v nějakém průmyslu :-( V centru o zaměstnance přisáté na státní cecek a peníze z podniků nouze určitě nebude. Centrum pro centrum.

      Vloženo 15.11.2017 23:39:04

      • Romadur 

        Reagovat

         

        Přesně tak. Navíc ty skuhrající podniky "zapomenou" dodat, že lidi nejsou za ty peníze, co oni jim nabízí. Pracovní trh je trh jako každý jiný, takže když je něčeho málo, musím prostě vysolit víc. Kdyby pakárna ve fabrice byla slušně honorovaná, žádnej problém nevznikne.

        Vloženo 16.11.2017 08:27:02

        • anonymní čtenář 

          Reagovat

           

          Co byste si asi tak představoval to by mě zajímalo. A kde by se ty lidi vynořili, když už nejsou ani na pracáku.

          Vloženo 16.11.2017 12:58:15

          • Entroslav 

            Reagovat

             

            Lidi by se vynořili z těch podniků, ve kterých berou nízké platy. Ale tak to zde zcela záměrně nefunguje. Lepší přivést z východu ještě větší chudáky, než vlastnímu přidat pětistovku. A neustále brečet, že nejsou lidi.
            Nejsou lidi, nejsou peníze na zvýšení platů, a přitom z Česka loni odplynulo do zahraničí na dividendách rekordních 289 miliard korun...

            Vloženo 16.11.2017 18:40:35

            • Mudroslav 

              Reagovat

               

              Skutečně špičková odborná makroekonomická úvaha jak je vaším zvykem.Lidí je objektivně málo a tak se jim přidá a hned se rozmnoží.Není víc k věci přivézt na méně kvalifikovanou práci ty lidi z východu?Tak to dělá vyspělá Evropa.Notorické místní nemakačenky žijící ze štědrých dávek nikdo k práci nepřinutí.Nic proti vyšším mzdám,ale musí se na ně vydělat.

              Vloženo 16.11.2017 19:31:42

              • Entroslav 

                Reagovat

                 

                Lidé by se přidáním nerozmnožili, lidé by přešli za lepším. Pokud jste zaměstnavatel, tak váš postoj naprosto chápu. A vyspělá Evropa? Máte na mysli zřejmě tu západní část. Ta se podobným přístupem pomalu a jistě ničí sama. Nemám na mysli podniky, ale společnost jako takovou, protože všechno souvisí se vším. Jednotlivci bohatnou, přesto se společnost rozkládá. K té poslední větě. Souhlasím, ale otázkou je, kolik z toho případného vyššího výdělku by proteklo dolů zaměstnancům na zvýšení mezd, neboť existuje tolik jiných a potřebnějších věcí, kam dávat vydělané peníze...

                Vloženo 16.11.2017 20:54:37

                • anonymní čtenář 

                  Reagovat

                   

                  Máte to nějak zmatené.

                  Vloženo 16.11.2017 21:50:04

                • Karel 

                  Reagovat

                   

                  Entroslav.
                  Souhlasím s Vámi, přesně tak. Má mnohaletá zkušenost z fabriky....

                  Vloženo 19.11.2017 18:35:43

              • anonymní čtenář 

                Reagovat

                 

                To teda promiňte ale snad by stačilo odbourat ty štědré dávky pro nemakačenky a minimálně někteří by museli začít dělat. Jestli ne zahynuli by pod mostem a takových lidí žádná škoda.

                Vloženo 17.11.2017 10:50:04

                • anonymní čtenář 

                  Reagovat

                   

                  Jenže oni nic neumí,nikdy nedělali a budou radši krást.

                  Vloženo 17.11.2017 13:53:57

              • Romadur 

                Reagovat

                 

                Na dovážení robotníků z Karpat nepotřebujeme stavět v Budějcích science centrum.

                Vloženo 18.11.2017 08:22:09

                • Primátor 

                  Reagovat

                   

                  Není zas tak složité pochopit,že pro ně tyto aktivity určené nejsou.Nebo ano?

                  Vloženo 18.11.2017 10:21:06

                  • Romadur 

                    Reagovat

                     

                    No právě. To byla reakce na diskutéry tvrdící, že není kde brát lidi a proto se musí dovážet.

                    Vloženo 18.11.2017 13:27:41

                  • Romadur 

                    Reagovat

                     

                    No právě. To byla reakce na diskutéry tvrdící, že není kde brát lidi a proto se musí dovážet.

                    Vloženo 18.11.2017 13:27:42

                    • anonymní čtenář 

                      Reagovat

                       

                      Jen dodávám, že lidí je dost, jen ta práce musí být dostatečně atraktivní, i finančně. A pokud firma nemá na to, aby místní lidi přitáhla, může jít sama někam na východ. Montoven je tu dost.

                      Vloženo 18.11.2017 13:35:04

                      • atraktivní 

                        Reagovat

                         

                        A kdo bude dělat neatraktivní,která prostě je? Vy?A takové je hodně,jak ve firmách, službách a pod.Tak trochu z vaší strany plácání.

                        Vloženo 18.11.2017 13:58:04

                        • anonymní čtenář 

                          Reagovat

                           

                          Tu neatraktivní budou podle našich spoluobčanů dělat lidi druhé a třetí kategorie z Ukrajiny, Vietnamu, Mongolska, Rumunska a tak. Protože my se cítíme nadřazení, i když jsme úplně blbí a líní jako vepři.

                          Vloženo 18.11.2017 14:19:49

                          • ano 

                            Reagovat

                             

                            Souhlasím s vaším sebehodnocením.Jen kecat.

                            Vloženo 18.11.2017 15:10:56

                        • Romadur 

                          Reagovat

                           

                          Pokud tu neatraktivní nebude chtít dělat nikdo, tak holt se ta práce bude muset lépe ohodnotit. Bohužel v ČR si lidi nechají kálet na hlavu - proto tu prakticky nemáme nezaměstnanost, ale přitom platy nijak závratně nerostou.

                          Vloženo 18.11.2017 17:04:34

                          • Primátor 

                            Reagovat

                             

                            Takže přidáme a lidi se rozmnoží.

                            Vloženo 18.11.2017 19:33:27

                            • Volf Gang 

                              Reagovat

                               

                              Lidí je dost, akorát sedí na místech, kde sice berou prd, ale co hlavní - nemusí tam dělat rukama a o to jde hlavně. Třeba ve státní správě lidé stále utěšeně přibývají, takže lidi jsou a ne, že nejsou :-) Nezaregistroval jsem, že by firmy nemohly sehnat lidi na tzv. lepší práci. Ale do fabrik na nejnižší pozice s nejvyšší buzerací a nízkými platy se samozřejmě nikdo nehrne. Oni lidi nejsou úplně troubovití. I zde platí nabídka - poptávka.

                              Vloženo 18.11.2017 20:19:47

                              • radní 

                                Reagovat

                                 

                                Kecy v kleci.

                                Vloženo 19.11.2017 06:33:35

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace