Chcete to bulvárnější a údernější? Stačí kliknout!




Umělá inteligence začíná být každodenní součástí našeho života. Chytré televize, ledničky, auta, pračky a vůbec všechna elektronická zařízení nás obklopují na každém kroku. AI prý také v blízké době nahradí mnoho profesí, které bude vykonávat rychleji a efektivněji než dnes dokáže člověk.
Odpověď na otázku, čím se budou živit lidé, kteří díky technologickému pokroku přijdou o práci, však zatím neznáme. Vědci už možná vědí, ale jasnou vizi budoucnosti soužití lidí a umělé inteligence zatím veřejnosti nepředkládají.
Jasné je ale to, že se budeme muset s AI naučit žít a využívat její výhody. Pokrok se prostě nedá zastavit a podobné problémy lidstvo řešilo v minulosti už mnohokrát.
Když po vynálezu parního stroje dělníci v továrnách kdysi rozbíjeli stroje, protože jim braly práci, tak si stejně nepomohli. Vývoj technologie pokračoval a za krátkou dobu už si naopak lidstvo svět bez páry nedokázalo představit.
Rozvoj umělé inteligence bude pokračovat. Klasik by řekl: „Můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat.“
Něco ale přeci jen dělat můžeme. Můžeme se učit s technologiemi pracovat, využívat je k ulehčení našeho každodenního života a v některých profesích už dnes i ke zjednodušení pracovních úkolů. Ale vždy by na konci procesu měl být člověk, který odpovídá za to, jak kvalitní je odvedená práce.
Že se tak někdy neděje, jsem se přesvědčil po přečtení jednoho článku na serveru Centrum.cz. Lifestylový příspěvek, který pojednával o tom, že známá herečka Jaroslava Obermaierová si na jedné straně stěžuje na drahý plyn a neuspokojivou ekonomickou situaci a zároveň se chystá na luxusní dovolenou do Turecka, jsem při rychlosti s jakou se dnes média konzumují, přečetl na jeden nádech. Vlastně to bylo o ničem. To, že si někdo stěžuje na drahotu přece neznamená, že když si nakonec našetří, tak nemůže odjet na dovolenou. Nebo by na dovolenou měli jezdit jen ti, kteří si na poměry nestěžují? To by zřejmě většina cestovních kanceláří zkrachovala. Hodně mě však zaujal úplný závěr článku.
„Pokud chcete, můžu vám teď k článku připravit i variantu s lehce bulvárnějším a údernějším tónem, aby byla pro lifestyle web ještě chytlavější,“ přečetl jsem si.

Nejdříve jsem přemýšlel, kde mám kliknout, abych si ten údernější článek přečetl. Zřejmě nová doba. Novinář napíše článek a čtenář si sám zvolí, do jaké míry bude bulvární a úderný. Možná bude časem možnost zvolit nějakou hodnotu na stupnici údernosti. Chcete si přečíst článek o dobré úrodě brambor? Vyberte si hodnotu údernosti a bulvárnosti od jedné do deseti. Jednička by mohla být dobrá zpráva – brambor bude dost a budou levnější. Naopak při zvolené hodnotě bulvárnosti deset se dozvíte, že kvůli nadúrodě brambor zemědělci krachují, protože je jejich cena nízká. Možná kvůli tomu zemědělci ani nepojedou na luxusní zahraniční dovolenou.
Ale pak jsem to pochopil. Tak daleko ještě přece jen nejsme. Můj omyl byl, že jsem si myslel, že článek napsal novinář. Nikoliv. Článek zřejmě napsala umělá inteligence a novinář při kopírování zapomněl vymazat poslední větu, kdy mu AI nabízí další možnosti, jak článek pro čtenáře upravit.
A tak radím. Když už umělá inteligence pracuje za vás, tak si dejte pozor, ať to na první pohled není vidět. Mohlo by se stát, že si zaměstnavatel uvědomí, že vás jako placeného prostředníka vlastně nepotřebuje.
A teď zkouška vašeho postřehu. Chcete tuto glosu lehce bulvárnější a údernější? Klikněte ZDE.
Diskuse k článku