Dálnice na Táborsku je už sedm let nezkolaudovaná. Prý chybí hlína

„Hlukové studie ukázaly, že je nutné vybudovat kvalitnější protihluková opatření v úseku D3 kolem Plané nad Lužnicí. Znamená to zvýšení původních valů z hlíny, té je ovšem již nějakou dobu vzhledem k výstavbě dalšího úseku železničního koridoru nedostatek. Původně se počítalo s navezením značných přebytků hlíny z výstavby obchvatu Chýnova. Tato investiční akce byla projekčně i finančně připravena, ovšem vzhledem k obstrukcím ze strany Hany Králové ze Záhostic se zatím neuskutečnila,“ popisuje problém předseda Spolku pro výstavbu D3 a R4 Pavel Eybert.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) už dokonce vysoutěžilo i firmu, která měla chýnovský obchvat dlouhý přes tři a půl kilometru za 27 měsíců a 430 milionů korun vybudovat. Stavba měla začít v roce 2018 na podzim, jednomže došlo k odvolání proti stavebním povolením a vše se zablokovalo. Tak to trvá dodnes. „Čekáme nyní na rozhodnutí ministerstva dopravy a podle všech signálů, které mám, jsou nakloněni stavbě obchvatu Chýnova i přes námitky Hany Králové,“ říká bývalý starosta a nyní chýnovský zastupitel Pavel Eybert. „Jinou otázkou ovšem je, zda i po kladném stanovisku ministerstva se tato paní neodvolá k správnímu soudu. To by znamenalo další odklad,“ dodal nepříliš optimisticky Eybert.
Také v Plané nad Lužnicí velmi netrpělivě čekají na to, až D3 na Táborsku konečně projde kolaudací. „Nechápu, proč Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) nevybudovalo za ta léta protihlukové zábrany. Chtěli jsme je udělat vlastními silami, ale to nám nepovolili. Prý kvůli tomu, že pozemky v těch místech patří ŘSD, takže čekáme, kdy se rozhoupou,“ uvádí starosta Plané nad Lužnicí Jiří Šimánek. Plánským brzdí nezkolaudovaná dálnice zásadní rekonstrukci hlavního průtahu městem. Po zkolaudování chybějícího úseku D3 se nynější silnice I. třídy v Plané změní na silnici II. třídy a nebudou již platit přísné regulativy. Silnice se dá mírně zúžit a Planá pak bude moci vybudovat chybějící chodníky, cyklostezku a další vylepšení třídy ČSLA.
Diskuse k článku