Dej tip nebo nahlaš závadu. Funguje to - Jižní Čechy Teď!
28. 8. 2018 14:35

Dej tip nebo nahlaš závadu. Funguje to

Zobrazit galerii (2)
Dej tip nebo nahlaš závadu. Funguje to
TÁBOR – V závěru roku 2016 zprovoznily Technické služby Tábor na své webové stránce rubriku pro hlášení závad ve městě. Hned za rok 2017 ji občané využili zhruba stokrát a nyní už se celkové číslo blíží dvěma stovkám. „Zatím se nestalo, že by hlášení někdo zneužil, vždycky šlo o reálnou událost,“ říká jednatel Technických služeb Michal Polanecký.

Dej tip nebo nahlaš závadu. Funguje to - Jižní Čechy Teď!

Výhodou je, že lidé nemusejí složitě popisovat místo závady. Stačí udělat tečku v mapce. Kdo chce, může připojit fotografii situace. „Ne všechny nahlášené závady se nás týkají, některý problém patří ČEVAKu, odpady zas řeší Rumpold. My informujeme odbor životního prostředí města,“ říká jednatel Polanecký.

Nahlášená závada se okamžitě objeví v jeho mobilním telefonu. „Teprve když ji zautorizuji, zveřejní se na našem webu. Mohu tak zabránit zneužívání těchto hlášení. Nevhodné komentáře se ale ještě nevyskytly a pokud jde o závady, které Technickým službám nepřísluší, nemám problém je předat obratem příslušným institucím. Obyvatelé města nemusejí mít vždycky jasno v tom, co je, nebo už není v naší kompetenci, tak proč bych se bránil tomu přijmout veškerá hlášení a předat je dál.“ Osmdesát procent hlášenek se týká závad na veřejném osvětlení, následují problémy na komunikacích nebo s úklidem.

Závady, které naopak Technickým službám náleží, se mohou řešit okamžitě, protože na středisku veřejného osvětlení nebo komunikací se drží pohotovost. „Je to hlavně kvůli světelné signalizaci na křižovatkách. Tam se musí závady odstraňovat rychle. Středisko komunikace zase například musí obratem osadit zábrany, pokud se někde propadne silnice nebo chodník. Obracejí se na nás kvůli tomu i strážníci,“ upřesňuje Michal Polanecký.
Na webu Technických služeb se nahlášení zobrazí jako nová závada a jakmile je její vyřízení někomu zadáno, stojí tam uvedeno – v řešení. Jako poslední krok přichází sdělení, že problém je vyřešen. Všechny události si lze prohlížet i zpětně. „Celková statistika závad za uplynulý rok a půl je pro nás zároveň zpětnou vazbou, zda se nějaká závada často neopakuje,“ dodává jednatel.

„Když na sebe lidé uvedou kontakt, tak u složitějších věcí odepisuji, jaké kroky podnikáme a kdo problém řeší. Lidé vidí, že to funguje a závadami se někdo zabývá. Není to ale samozřejmě jediný způsob, jak nás občané na závady po městě upozorňují. Někteří raději zatelefonují nebo nám pošlou mail. Svou rubriku Dej tip má na své webové stránce i město Tábor. Předáváním informací o závadách z tohoto zdroje se stará vedoucí kanceláře starosty Martin Nešuta. Řeší je také neprodleně. Je určitě dobře, že jsou tu dva kanály, které mohou občané pro upozornění na závady využívat,“ dodává Polanecký.

Ten se snaží monitorovat i facebookové skupiny, kde se debatuje o Táboře. „Občas tam na nějaký podnět narazím. Nemůžu ale garantovat, že si všimnu všeho. Proto vítáme, když jsou občané sami aktivní a obrátí se na nás,“ uzavřel jednatel Technických služeb.

A co lidé nahlašují? Kromě závad na veřejném osvětlení se na začátku srpna v hlášení objevil uvolněný schod na schodišti do Ústecké ulice anebo v pondělí 13. srpna sdělení o zarostlém zrcadle na křižovatce Korandovy a Bechyňské ulice, což komplikuje výhled. Další z nedávno ohlašovaných závad se týkala větví, zasahujících do cykostezky kolem řeky ve směru od sídliště Nad Lužnicí do centra.

Libuše Kolářová
Libuše Kolářová

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.