Dopravní plány pro město Písek: Velká modernizace železnice a nová dálnice



PÍSEK – Město Písek se v příštích letech dočká výrazného zlepšení dopravního spojení. Správa železnic připravuje modernizaci železniční trati mezi Českými Budějovicemi a Plzní, která se dotkne i Písku. V delším horizontu se pak počítá s výstavbou nové dálnice D20, která spojí Plzeň s Jihlavou a povede v blízkosti města.
V rámci modernizace železnice by měla být do pěti let zahájena stavba v úseku České Budějovice – Protivín/Ražice – Písek. Trať bude v některých částech dvoukolejná, s maximální rychlostí až 160 km/h. Úsek mezi stanicemi Písek a Písek město zůstane jednokolejný, ale bude elektrifikovaný. V této části přibude nová zastávka v blízkosti přechodu Zborovské ulice a základních škol T. Šobra a Svobodná. Zrušen bude šestikolejný přejezd ve směru na Putim, doprava bude převedena na nově vzniklé komunikace.
„Poměrně blízko jsme modernizaci železniční tratě, díky které se výrazně zkrátí doba jízdy vlakem do Českých Budějovic, Strakonic či Vodňan. Mezi Pískem a Budějovicemi by cesta měla trvat přibližně půl hodiny, do Strakonic 11 až 18 minut,“ uvedl místostarosta Josef Soumar. Doplnil, že město rovněž jedná se Správou železnic o možnosti rozšíření mostu v Táborské ulici a jeho zvýšení. To by umožnilo lepší průjezd tranzitní nákladní dopravy, která obsluhuje průmyslovou zónu Za Pazdernou a dnes často zatěžuje Harantovu, Zeyerovu, a právě Zborovskou ulici.
Součástí modernizace tratě bude rovněž nové zabezpečovací zařízení a rekonstrukce stanic a zastávek. Díky těmto změnám dojde ke zvýšení kapacity tratě a bude možné zavést nové vlakové spoje.
Pozitivní zprávou pro Písek je také dlouhodobý záměr výstavby nové dálnice D20, který letos představilo ministerstvo dopravy. Nová komunikace v délce 185 kilometrů by měla propojit Plzeň s Jihlavou a napojit se na dálnici D1. V úseku mezi Plzní a Pískem by měla víceméně kopírovat stávající trasu silnice I/20, dále by pokračovala přes Veselí nad Lužnicí a Jindřichův Hradec až na D1 u Jihlavy.
„Konzultovali jsme s Ředitelstvím silnic a dálnic jejich krátkodobé i dlouhodobé plány. Přesná trasa dálnice bude ještě upřesňována. Naším cílem je, aby město bylo od začátku u všech důležitých jednání a mělo prostor ovlivnit výslednou podobu stavby,“ doplnil místostarosta Josef Soumar. Zdůraznil, že je v zájmu města, aby dálnice D20 skutečně vznikla. Zajistí nejen rychlé spojení s Plzní a napojení na D1, ale také umožní vybudování severního obchvatu Písku a odvede z města tranzitní dopravu mezi Táborem a Plzní.
„Chceme se vyhnout situaci, kdy se různé požadavky a iniciativy objeví až v okamžiku, kdy bude projekt hotový a připravený k realizaci. Proto jednáme včas a aktivně,“ uzavřel Josef Soumar.
Petra Měšťanová
Diskuse k článku