Hlubocké přístaviště pojme 73 plavidel. Otevírá se prvního května

I když první lodě do sportovního přístaviště zakotví již prvního května, slavnostní otevření přístavu je plánováno na 31. května. „Bude to jako dětský den na přístavišti, připravuje se řada atrakcí a děti se na lodi zdarma svezou,“ zmínil starosta Hluboké nad Vltavou Tomáš Jirsa, který je o projektu přesvědčený. „Já bych poukázal na vodní cesty v Holandsku nebo ve Francii, kde celé regiony žijí ze splavnění řek a na Baťově kanále na Moravě, kde není příroda zdaleka tak členitá jako tady, tak na tom kanále si ročně lístek koupí 75 tisíc lidí. Jsem přesvědčen, že to bude obrovská atrakce podobně jako Baťův kanál,“ dodává.
V přístavišti zakotví více než 70 lodí, mohou tu zůstat zdarma krátkodobě po dobu maximálně čtyř hodin. Noční stání je již nutné objednat dopředu, střednědobá stání jsou na měsíc a dlouhodobá stání na celou palubní sezónu. „Cenově se pobyt lodi v přístavu pohybuje okolo 10 až 12 tisíc a také na základě délky plavidla,“ doplňuje Roman Tlustý ze správy a provozu přístavní infrastruktury Ředitelství vodních cest ČR. „Zájemce musí vyplnit smlouvu na našich stránkách, kterou pošle k nám a pak už se to vyřeší klasickou cestou,“ dodává. V přístavu budou moci kotvit plavidla do délky 12 metrů.
Náklady na výstavbu přístaviště dosáhly 207 milionů korun. Ředitelství vodních cest investovalo přibližně 170 milionů a město Hluboká nad Vltavou řádově 20 milionů korun na související stavby, například parkoviště, přeložky sítí a cyklostezky kolem přístavu. „Některým lidem samozřejmě připadá, že to stálo hodně peněz, ale to je problém celé vodní cesty. V porovnání s celou vltavskou vodní cestou to je jen zlomek a v porovnání s dálnicí je to také jen minimum,“ poznamenává starosta Tomáš Jirsa.
Důležitou součástí přístaviště v Hluboké nad Vltavou jsou také protipovodňová opatření. „Ta jsou zaplacena Ředitelstvím vodních cest jako součást přístavu, do vjezdu k přístavu jsou postaveny masivní kolejnice, do nichž protipovodňová stěna zapadne v případě povodní,“ vysvětluje Jirsa.
Diskuse k článku