Jawy a Čezety si daly dostaveníčko na Harrachovce. Letos už po osmnácté















Účastníci se začali sjíždět dopoledne a krátce po jedenácté hodině byla už většina strojů zaparkována na prostranství před výletní restaurací, kde oprávněně budila velký zájem. A ten byl letos opravdu velký. Mimořádně teplé počasí vylákalo k procházce nebo projížďce na kole v údolí řeky Lužnice množství lidí, kteří si nenechali ujít možnost pokochat se nablýskanými stroji. Tradičně nechyběl Ladislav Šedivý se svými parními stroji, které hlavně u dětí budily nebývalý zájem.
Stejně jako každý rok, i letos měli pořadatelé nachystaný zajímavý program. Samozřejmě nechybělo „půlení“ motoru. V jednu odpoledne vyrazili účastníci na spanilou jízdu. Ta letos vedla z Harrachovky přes táborské Žižkovo náměstí do Hlavatců. Tam účastníky čekala zastávka v pivovaru Transformátor, kde také bylo zajištěno občerstvení a dále jízda pokračovala přes Dobronice u Bechyně do Ratajů, kde účastníci navštívili traktoriádu. Zpět na Harrachovku se vrátili už tradičně přes Stádlecký most a poté následovalo promítání dobových dokumentů a různé soutěže, které završil soutěžní videostop.
I když mezi dorazivšími stroji bylo opravdu pár parádních historických kousků, nejvíce pravděpodobně zaujala Jawa 350 Jiřího Poděbradského z Pelhřimova, který si ji v roce 1979 sám upravil pro cestování. A byly to úpravy opravdu mimořádné. Jeho „panelka“ měla dvanáctivoltový rozvod, elektrické startování, rádio s kazetovým přehrávačem, interkom pro řidiče i spolujezdce. A další a další vychytávky, které dnes zdobí velké cestovní stroje světoznámých značek. Ale ostatně na to, co vše si Jiří Poděbradský na svůj motocykl v minulém století namontoval a čím ho dovybavil, se můžete podívat v rozhovoru v našem videosestřihu z povedené akce.
Diskuse k článku