4. 2. 2021 14:44

Jihočeskou metropoli trápí černé skládky. Suma za jejich likvidaci byla loni rekordní

ČESKÉ BUDĚJOVICE – Rekordních 5,1 milionu korun. To je částka, kterou České Budějovice loni zaplatily za likvidaci černých skládek. Původně přitom bylo počítáno s polovičním rozpočtem, konkrétně sumou 2,5 milionu. Realita však byla zcela jiná. Důvod? „Lidé v karanténě vyvolané šířením nemoci covid-19 a vyhlášenému nouzovému stavu svůj čas věnovali gruntování, což se dá pochopit. Ale došlo tím k velkému nárůstu odloženého odpadu kolem separačních hnízd a kontejneřišť,“ vysvětlil náměstek primátora Ivo Moravec.

 

V těchto místech se podle něj shromáždilo vše už nepotřebné z garáží, sklepů, domů či šatníků. „Nutno říci, že v této době byly na čas také uzavřeny stabilní sběrné dvory. V polovině roku tak byl rozpočet na černé skládky vyčerpaný, proto rada města schválila rozpočtovou změnu a přidala další peníze,“ dodal náměstek.

Město samo je iniciativní a žádá majitele pozemků, aby si tam udělali pořádek. „Už dříve jsme jednali například se zástupci Správy železniční dopravní cesty, protože na jejich pozemku kolem železničního náspu podél Nádražní a pod mosty byla situace neutěšená. Vyšli nám vstříc a místo je uklizeno. Do úklidu se samozřejmě zapojují i jednotlivci, z toho mám radost a všem děkuji. Naštěstí žije mezi námi dost těch, kterým se nepořádek nelíbí a chtějí s tím něco udělat. Jejich ´odpovědí´ je třeba aktivní účast na pravidelné akci Ukliďme Česko,“ zdůraznil Ivo Moravec.

Stovky podnětů o černých skládkách každoročně na magistrát předává městská policie. Problematické je ale dohledání pachatele, který třeba odpad odloží tam, kam nemá a v mžiku zmizí, takže jeho prohřešek mu dokázat přímo na místě se často ani nepovede. Někdy se hříšník odhalí díky kamerám městského dohlížecího systému. „Lidé zkrátka a bohužel nedodržují pravidla slušného chování. Proto jim je musíme připomínat i za cenu peněžitých pokut,“ dodal náměstek primátora Ivo Moravec.

Likvidace černých skládek na území města:

2019 – byla vynaložena částka 2,3 miliony korun
2018 – byla vynaložena částka 2 miliony korun
2017 – byla vynaložena částka 1,82 milionu korun
2016 – byla vynaložena částka 1.58 milionu korun
2015 – byla vynaložena částka 1,25 milionu korun
2014 – vynaložilo město na jejich likvidaci 1,2 milionu korun

Diskuse k článku

Pro přidávání a zobrazení komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.