Jihočeský kraj představil novou vizuální identitu a logo


„Jsme rádi, že můžeme představit novou vizuální identitu Jihočeského kraje, která je moderní, jednoduchá a svěží. Hledali jsme něco, co každý zná, co každý už někdy viděl a dokáže si to s naším krajem spojit. Můžeme se pyšnit krásnou přírodou a s ní souvisejícím turismem. Velká spousta lidí k nám na dovolenou nebo výlety jezdí a spoustu Jihočechů cestovní ruch živí. Proto nám celé logo, do kterého je zakomponován špendlík na mapě, připadá jako velmi jednoduchá a logická varianta upozornění na náš kraj,“ řekl hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba.
Základ nové vizuální identity Jihočeského kraje tvoří na míru vytvořené písmo Ema, pojmenované po Emě Destinnové, v kombinaci s autorským pinem. Výraznou stránkou vizuálního stylu je také barevnost, tedy svěží zelená barva v kombinaci s šedou, určenou pro institucionální polohu návrhu.
Návrh od Klára Kvízová Graphics v soutěži uspěl díky své jednoduchosti, výstižnosti, pozitivnímu nádechu a vhodné aplikovatelnosti v digitálním i tištěném prostředí. Velmi dobře splňuje zadání soutěže, a to budovat vztah k regionu, posunout vnímání kraje od „místa na dovolenou“ k „místu k životu“, podpořit jeho konkurenceschopnost a oslovovat nejen obyvatele, ale i turisty a firmy.
Nový logotyp je tvořen názvem Jihočeský kraj a symbolem špendlíku, tzv. pinu, umístěného na konec textu. Stejný princip umístění špendlíku je pak propsán do názvů dalších organizací, celý koncept tak propojuje a je jeho nosným grafickým prvkem. Pro digitální potřeby je navržena zjednodušená verze symbolu „J“ spolu s pinem. „Dobře známá ikona špendlíku, pinu nebo místa je symbolem, který je díky používání v mapách a navigacích dobře srozumitelný. V našem návrhu znamená, že chceme takzvaně zůstávat v lokalitě, je místem pro označení polohy, v přeneseném významu domova, cestování, nebo cíle, či místa k životu,“ popsala Klára Kvízová z vítězného studia.
„V dnešní době je vizuální identita základní součástí veřejné prezentace, doba se zrychluje a tenduje k rychlým jednoduchým a vzhledově výrazným sdělením. S nárůstem digitálních médií a sociálních sítí je rovněž důležité mít logo, které se snadno adaptuje na různé formáty – od webových stránek po mobilní aplikace a sociální média a jeho používání musí být jednoduché a srozumitelné. Věřím, že všeobecně známá značka polohy na mapě v kombinaci s unikátním písmem, vytvořeným na míru vizuálního stylu Jihočeského kraje, bude velmi dobře prezentovat Jihočeský kraj, a ještě více ho zviditelní,“ okomentoval nový logotyp Lukáš Glaser, ředitel Krajského úřadu Jihočeského kraje.
Dosavadní logo Jihočeského kraje navrhla v roce 2009 grafická designérka Helena Jiskrová. Logo je založeno na prolnutých křivkách, které asociují gotickou kružbu a připomínají umělecké památky. S nástupem digitalizace většiny procesů zástupci krajského úřadu začali narážet na jeho limity a vyvstala potřeba přijít s uceleným vizuálním stylem, který bude Jihočeský kraj a přidružené subjekty prezentovat nadčasovým a sebevědomým způsobem.
První fáze implementace nové vizuální identity se bude týkat především výstupů pro Krajský úřad Jihočeského kraje a Jihočeskou centrálu cestovního ruchu. Další fáze by měla zahrnout také Jihočeské letiště České Budějovice a IDS Jihočeského kraje. Souběžně s novým stylem bude kraj ke své komunikaci i nadále využívat oficiální symboly, tedy znak, a to především v úředních záležitostech.
Diskuse k článku