Jindřichohradecká úzkokolejka ožívá: Vlaky se na trať vrátí


JINDŘICHŮV HRADEC – Úzkokolejka, jeden z nejvýznamnějších turistických symbolů regionu, má před sebou novou kapitolu. V pondělí 7. července se v zasedací místnosti jindřichohradeckého městského úřadu uskutečnilo klíčové jednání Sdružení měst a obcí Úzkokolejka, jehož se zúčastnil i provozovatel mezinárodní dopravy Gepard Express Albert Fikáček, který podal v insolvenčním řízení nejvyšší nabídku na odkup Jindřichohradeckých místních drah. Výsledky jednání přinesly dobrou zprávu: úzkokolejka bude jezdit dál.
Jednání Sdružení měst a obcí Úzkokolejka ukázalo, že chuť k zachování a rozvoji této historické dráhy existuje. „Budeme rádi za jakoukoliv spolupráci jednotlivých obcí na trati. Pokud některá obec nebude chtít spolupracovat, neznamená to, že úzkokolejka nebude jezdit – pojede i tak,“ řekl Albert Fikáček.
Stále je potřeba udělat mnoho práce, než budou moci vlaky znovu vyjet. Na druhou stranu je nutné podotknout, že už během příprav nerealizované reorganizace byly podniknuty kroky, které obnovu provozu na trati usnadňují. „Aktuálně je mimo jiné nutné vyměnit některé pražce, vysekat přejezdy a mnoho dalšího, aby první soupravy mohly vyjet co nejdříve. Prioritou je zatím trať z Jindřichova Hradce do Kamenice nad Lipou,“ uvedl Fikáček.
Na trať se vrátí původní lokomotivy TU a vagony pro pasažéry Balm. Počítá se také s vagony na převoz jízdních kol. Zároveň probíhá vyřizování majetkových a nájemních vztahů.
„Za svazek mohu říci, že jsme velmi rádi, že se našel někdo, kdo se kolejí ujal a má zájem je zprovoznit. Věříme, že se úzkokolejka znovu stane atraktivní součástí našeho regionu,“ řekl předseda Sdružení měst a obcí Úzkokolejka Michal Kozár.
Budoucnost úzkokolejky je tedy opět na kolejích. O tom, jak rychle a v jaké podobě se na trať vrátí život, rozhodnou příští týdny a měsíce.
Karolína Bartošková
Diskuse k článku