Jižní Čechy zažily podle statistik historicky nejúspěšnější turistické první pololetí

JIŽNÍ ČECHY – Za první pololetí 2025 navštívilo, v dlouhodobém sledování dosavadních prvních pololetí, jižní Čechy historicky nejvíce hostů, a to téměř půl milionu návštěvníků. Ti zde strávili od ledna do června 1,15 milionu nocí. Svědčí o tom oficiální údaje vydané tento týden Českým statistickým úřadem.
V porovnání s ostatními kraji je Jihočeský kraj na třetím místě v počtu hostů za Prahou a Jihomoravským krajem. Nicméně v počtu přenocování domácích návštěvníků jižním Čechám náleží první příčka. Domácí návštěvníci za první polovinu roku tvořili přibližně 71,5 %.
„V těchto pozitivních číslech se projevilo rovněž uspořádání celé řady mezinárodních akcí nejen celostátního, ale evropského či dokonce světového rozměru, ať už mistrovství světa v hokeji žen, mistrovství světa v muškaření, světový sraz motorkářů Indian, či další sportovní, kulturní, automobilové či městské eventy pro veřejnost. Z hlediska cestovního ruchu se ukazuje, jak je důležitá ze strany Jihočeského kraje podpora právě těchto eventů, které vykrývají případný pokles návštěvnosti v oblasti individuální turistiky,“ uvedla Lucie Kozlová, náměstkyně hejtmana Jihočeského kraje.
V rámci zahraniční návštěvnosti jsou zaznamenány historicky nejvyšší návštěvnosti především u hostů ze sousedních zemí – Německo 55,5 tisíc hostů, Rakousko necelých 29 tisíc a Slovensko 17 tisíc. V počtu přenocování je tento trend obdobný -Německo 132 tisíc nocí, Rakousko 50,2 tisíc nocí, Slovensko 35 tisíc nocí. I některé další blízké země zaznamenali historicky nejvyšší nárůst návštěvnosti, a to Polsko, Maďarsko, ale i například Nizozemsko. Asijské trhy potvrdili také rostoucí trend a ačkoliv se výpadek po pandemii Covid-19 vrací pozvolna, začíná významně růst návštěvnost z Taiwanu – 21,2 tisíce hostů a Jižní Koreji – 15,7 tisíce hostů, či Číny 13,5 tisíce. Nejdelší průměrný počet přenocování tradičně patří Nizozemcům, kteří zde strávili v průměru 3,1 noci za pobyt.
„Jihočeská centrála cestovního ruchu nyní propaguje Jihočeský kraj v zahraničí již v osmi jazykových mutacích na tradičních sociálních sítích a webové stránce jižních Čech. Dříve spíše doplňková aktivita, spolupráce s influencery, nabývá stále větší rezonance a pečlivý tematický výběr zahraničních influencerů přináší stále rostoucí počet zhlédnutí a reakcí právě u doporučení od individuálních odborníků. Dalším rostoucím segmentem je propagace konferenční a kongresové turistiky, popřípadě pomoc při organizaci firemních akcí,“ doplňuje Petr Soukup, ředitel Jihočeské centrály cestovního ruchu.
David Hocke
Diskuse k článku