Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 

Kraj dá místo zrušených rychlíků autobusy

Ilustrační foto , Autor: trolejbus 353

Ilustrační foto     Autor: trolejbus 353

JIHOČESKÝ KRAJ – Nové omezení ministerstva dopravy železniční osobní dopravy k 1. červenci se dotklo čtyř rychlíkových spojů mezi jižními Čechami a Vysočinou (http://www.jcted.cz/budejovicko/chcete-jet-vlakem-overte-si-zda-opravdu-jede/). Jihočeský kraj je však připraven pomoci cestujícím tím, že by na území kraje zajistil na těchto trasách autobusy.

Korekce se týká rychlíků na trasách Jihlava – Jindřichův Hradec, Jindřichův Hradec – Havlíčkův Brod, Jihlava – České Budějovice a České Budějovice – Jihlava. 
Nyní je míč na straně měst České Budějovice, Veselí nad Lužnicí a Jindřichův Hradec, aby podaly požadavek najít za zrušené vlakové spoje alespoň částečnou alternativu.
Jihočeský hejtman Jiří Zimola vydal prohlášení, že se o omezení dozvěděl až 15. května. Nikdo s ním neprokonzultoval, vše se rozhodlo narychlo, že nikdo ani nestačil zareagovat. Hejtman okamžitě poslal ministru dopravy v demisi Zbyňku Stanjurovi dopis s ostrým nesouhlasem. Ministr dopravy na to reagoval, ministerstvo tak ročně ušetří v našem kraji necelých sedm milionů korun, ale přitom ročně dotuje rychlíkovou přepravu v České republice částkou převyšující čtyři miliardy.
Jihočeský kraj neplánuje suplovat rychlíky spěšnými vlaky. Odmítá ze svých financí dotovat dopravu, jejíž financování náleží čistě státu. Udělal to jen jednou na trati České Budějovice – Praha. Poslední večerní a první ranní rychlík jedoucí z hlavního města končil v Táboře. Nasazení spěšného vlaku, který jezdí do Veselí nad Lužnicí, Soběslavi a Českých Budějovic, stojí ročně krajskou pokladnu šest milionů korun.
Zvrat v celé situaci může ale nastat po jednání mezi dopravními experty Jihočeského kraje a kraje Vysočina, které proběhne právě 2. července. Pokud bude trvat opatření ministerstva dopravy na zrušení rychlíků i pro jízdní řád v roce 2013 až 2014, což lze předpokládat, chtěl by kraj využít zrušené trasy rychlíků pro osobní, případně spěšné vlaky, tak, aby byla zajištěna návaznost přípojových spojů. Toho by se dalo dosáhnout přesunem osobních vlaků do výhodnějších rychlíkových tras. Pokud se na tom kraje dohodnou, trvala by náhrada zrušených vlaků autobusy jen do 15. prosince letošního roku.

Diskuse k článku - napište váš názor
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace