Lidé v Modlešovicích sepsali petici kvůli katastrofálnímu stavu silnice
„V lednu jsem jednal s EG.D. Nemají letos chuť investovat mimo nutné akce. Obdobná situace je ve Starém Dražejově nebo na Šumavské,“ říká starosta Strakonic Břetislav Hrdlička (Strakonická Veřejnost). V Modlešovicích prý byla firma ochotna zakázku provést, pokud by se ukázala její nutnost. „V únoru skončila udržitelnost pozemku, který jsme mohli EG.D předat, a je možné na něm postavit transformátor. Pak by mohla Správa a údržba silnic udělat novou komunikaci,“ popisuje starosta.
Radní Pavel Zach z Modlešovic (Strakonická Veřejnost) okomentoval průběh jednání. „V prosinci jsme se dověděli, že EG.D nebude mít peníze a stavba se odkládá. Už jsme počítali s tím, že se letos začne. Petice vznikla, protože už nevíme, jak dál. Každý ví, jak Modlešovice vypadají. Vede k nim i z nich nová silnice, ale samotné Modlešovice jsou netknuté,“ zlobí se Pavel Zach.
„Jednou nemá peníze EG.D, jindy Správa a údržba silnic. Proto se obracíme na město Strakonice, aby to za nás vyjednalo. Jsme průjezdná vesnice a aut tudy projede dost, lehká i těžká technika,“ líčí Zach. Žádá radnici, aby za občany bojovala. Starosta říká, že město bude bojovat dál. „Na radě přijmeme nějaké oficiální usnesení a budeme se tím zabývat,“ dodal strakonický starosta. Modlešovické podpořil také opoziční zastupitel Miroslav Žitný (Spolu pro Strakonice).
„Jedním bodem je průtah, druhým revitalizace návsi. Bylo by ideální, aby se obojí dělalo najednou, ale zatím jde hlavně o průtah. Kabelizace by se měla týkat jen domů, které sousedí s ulicí podél cesty. Prvním krokem je průtah. Náves také nevypadá nejlépe, ale to je až druhý krok,“ říká zastupitel Pavel Zach.
Zastupitel Ladislav Havel (Spolu pro Strakonice) také zdůrazňuje, že průtah navazuje na okolí návsi. „Musí tu být dobrá vůle, aby se alespoň něco udělalo. Není možné řešit jen průtah a chodník, i když se asi hned nepovede celá revitalizace návsi. Velmi se za to přimlouvám, protože silnice je v tragickém stavu,“ dodal Havel. Starosta Břetislav Hrdlička souhlasí, že je třeba řešit náves koncepčně, ale takové řešení ještě není zcela na stole.

Diskuse k článku