Mají školy problém s hledáním kvalifikovaných učitelů?
„Šest tisíc chybějících kvalifikovaných učitelů také může znamenat celkem 444 zavřených škol nebo 81 tisíc dětí bez učitele. Mezi kraji jsou navíc velké rozdíly, kdy ve větších městech je potřeba škol lépe saturována a některé kraje se naopak dlouhodobě potýkají s opravdu velkým nedostatkem kvalifikovaných vyučujících,“ uvádí platforma Začni učit.
Týdeník Strakonicko oslovil několik škol v regionu. I rychlá anketa redakce potvrzuje že okresní město nedostatek učitelů až tak nepociťuje. „Takové problémy se naší školy netýkají,“ uvedl ředitel základní školy F. L. Čelakovského ve Strakonicích Radek Čejka.
Ředitel základní školy Dukelská ve Strakonicích Rudolf Prušák hovoří podobně. „Máme téměř stoprocentní kvalifikovanost odučených hodin. Výrazné problémy se sháněním kvalifikovaných pracovníků v současné době také nepociťujeme,“ říká ředitel.
Opačný problém ale popisuje ředitelka základní v Bělčicích Jana Španihelová. Hledání kvalifikovaných učitelů je podle ní problém. „Momentálně mám relativně kvalifikovaný tým, ale na malé škole ani nelze učit každý předmět kvalifikovaně. Takže výtvarné, občanské a hudební výchovy učíme nekvalifikovaně, jelikož by se ani další učitel nevešel do rozpočtu. Z hlavních předmětů nemám kvalifikovaného učitele IT a anglický jazyk,“ dodala ředitelka Jana Španihelová.

Diskuse k článku