Jižní Čechy TEĎ - nejrychlejší zprávy z regionů
 
 
 

Kdy a kam

  • Jarní keramická dílna

    Čtvrtek 27.2 17:00 - Dům dětí a mládeže - Domeček, Dačice

    S sebou starší oblečení, které si můžete ušpinit a přezůvky.

  • Malta - opomíjený klenot Středomoří

    Čtvrtek 27.2 19:00 - Divadlo Oskara Nedbala Tábor

    Beseda s promítáním.

Zobrazit všechny události
 

Radar v Bernarticích už vynesl skoro čtyři miliony. Jak to bude dál s výběrem pokut?

Vladimíra Štorková

 , Autor: Foto Libuše Kolářová

Vladimíra Štorková     Autor: Foto Libuše Kolářová

MILEVSKO – Z vyjádření bernartického starosty Pavla Souhrady je patrný momentální rozkol mezi Milevskem a Bernarticemi kvůli úsekovému měření rychlosti, které bylo loni zřízeno na průtahu Bernarticemi. Pavel Souhrada se již dříve vyjádřil, že Bernartice měly od milevských radních přislíbený profit z vybraných pokut. Mezitím ale došlo k trestnímu stíhání na radnici ve Varnsdorfu, a to právě kvůli smlouvám uzavřeným v souvislosti s úsekovým měřením. Bernartice proto od Milevska už nežádají podíl, ale dar. Ani k tomu se milevští zastupitelé na posledním zasedání neodhodlali. Bernartický starosta jim pak v rozhovoru pro Milevské noviny vzkázal, že nejsou chlapi a jsou podělaní, místo aby bouchli do stolu. Zopakoval, že Bernartice nějaký profit chtějí a pokud k dohodě nedojde, zřídí si vlastní obecní policii a budou si pokuty vybírat. Jenže jak se ukazuje, jednoduché řešení celá věc nemá. O úsekovém měření, výběrech pokut i personálním pokrytí, ale i o dalších personálních záležitostech milevské radnice mluví tajemnice Městského úřadu v Milevsku Vladimíra Štorková.

 

Může se stát, že si v Bernarticích zřídí obecní policii a budou si pokuty vybírat sami?

Zřízení obecní policie je v kompetenci obce, ale musí se počítat s náklady na zkoušky, uniformy, vybavení. Pokuty v oblasti místního pořádku obecní policie pak jistě vybírat může, ale ze zákona vyplývá, že z agendy související s úsekovým měřením rychlosti pak může obecní policie provádět pouze ztotožnění řidičů. Má oficiální přístup do registru řidičů, Ale další řešení by se stejně postupovalo na odbor právních služeb, přestupků a kontroly milevského úřadu, který vystaví přestupci výzvu. Ze zákona č. 361/2000 od vystavení výzvy na zaplacení částky už jde o agendu, kterou může vykonávat pouze obec s rozšířenou působností. Všechny příjmy z výzev a následného správního řízení jsou pak příjmem obce, která provádí toto zpracování.

To vypadá, že Bernarticím by přibyly náklady na obecní policii, ale k penězům z pokut by se stejně nedostaly. Existuje nějaký způsob, jak by Bernartice mohly získat peníze, jestliže u nich k přestupkům dochází?

Ano, pokud by se samosprávy obou obcí dohodly, že Bernartice například chtějí v obci dál vylepšit bezpečnost a Milevsko jim na to přispěje.

O dar přece Bernartice požádaly, ale ničeho nedosáhly...

Vím, že pan starosta Souhrada na prosincovém milevském zastupitelstvu byl, ale nezůstal tam do pozdního večera, kdy tato věc přišla na řadu. Město Milevsko může dát dar komukoliv, když se tak zastupitelé rozhodnou, ale nemůže jít o nějaké procento z vybraných pokut, nesmí se to odvíjet od výtěžku z nich. Už u radarů ve Velké se smlouvy před lety musely předělat, protože původně měl provozovatel tohoto zařízení určený podíl z pokut a to nebylo správně. Nyní má Milevsko zařízení na úsekové měření pronajaté za pevné částky nájmu a například servis, opravy, obnovování certifikátů, to jde za majitelem radarů. Pokuty jsou výtěžkem Milevska.

Rozumíte tedy tomu, proč se milevští zastupitelé nechtěli o daru pro Bernartice ani bavit?

V té době se objevily informace o trestním stíhání představitelů Varnsdorfu v souvislosti se smlouvou na úsekové měření, navíc některé strany jsou proti úsekovému měření jako takovému, například TOP 09 to měla v programu.

O jak velkém daru měla být řeč?

Moje záležitost to není, ale vím, že se vyčíslovaly docela vysoké částky.

Kolik vlastně byl loňský výtěžek z přestupků na úsekovém měření rychlosti v Bernarticích?

V Bernarticích to od zahájení ostrého provozu v květnu 2019 do konce roku bylo přes 3,757 milionu korun.

A v Hrejkovicích?

V Hrejkovicích bylo úsekové měření spuštěno v červenci, ale počet přestupků byl určitě snížený dopravním omezením, které tam nastalo. V obci se čekalo na semaforech kvůli opravě silnice I/19. V Hrejkovicích činí loňský výtěžek přes 1,313 milionu korun.

Dá se čekat, že i Hrejkovice budou chtít dar?

Dá se to očekávat, i když se zatím se žádným požadavkem neozvaly. Je třeba připomenout, že proti těmto příjmům ale stojí i náklady, například 53 tisíc měsíčně pronájem za jedno měřící zařízení, administrativa, práce referentů, materiální náklady. Poslání každé obálky dnes stojí 51,50 a od února se zvyšují ceny. A když povinný zaplatí později než do 15 dnů, musíme mu částku vracet zpátky a celá věc už jde do správního řízení. Vracení peněz představuje další náklady.

To se skutečně děje?

Ano, na to si přestupci hodně stěžují. Argumentují například, že měla jejich účetní dovolenou, a proto peníze poslali později. My ale jinak konat nemůžeme, na to jsou už i judikáty. Kdybychom tu peníze poslané mimo zákonný režim zadržovali, mohli bychom je později vracet i s úroky.

Řidiči si také všimli, že ačkoliv se před časem milevští zastupitelé vzepřeli požadavku, aby i ve Velké byla umístěna výstraha na úsekové měření v obci, tak loni se tam cedule přesto objevila. Jak je to možné?

Ano, je to tak. Ve Velké se úsekové měření zahajovalo v době, kdy tyto cedule nebyly v projektu, ale teď nám jejich instalaci dopravní inspektorát nařídil, tudíž jsme je tam museli osadit. Nové projekty úsekového měření už tyto cedule musejí mít vždy,

Hlásí se Milevsku další obce, které by stály o úsekové měření?

Oficiálně nás nikdo nepožádal, neoficiálně se tu informovala starostka Sepekova a obec Orlík nad Vltavou, která ale nespadá pod naši obec s rozšířenou působností. Pro Orlík by musel tuto agendu zpracovávat Písek. Jedině kdyby to Písek odmítl, mohl by o výjimce rozhodnout krajský úřad. Jednali jsme také s místní částí Dmýštice, kde vznikla iniciativa občanů, aby se tam měřilo. Nechali jsme proto pořídit statistiku. Průjezdy vozidel tam jsou, ale ne tak kritické. V takových případech předcházejí obvykle jiná opatření jako je vybudování chodníků nebo instalace informačního panelu se zobrazováním rychlosti. Pro zřízení chodníků není ve Dmýšticích vůle majitelů pozemků ani na jedné straně silnice, informační panel se tam zřejmě osadí. O úsekovém měření se zatím neuvažuje. Myslím, že v Milevsku máme dost dalších problémů k řešení. Debaty se po smrtelné nehodě vedou o kruhové křižovatce nahoře u Benziny. Musím říct, že i mně se tam minulý týden objevil člověk před autem na poslední chvíli. V šedomodrém oblečení. Lidé jsou nepoučitelní.

 

 

Diskuse k článku - 31 příspěvků
 

Další zprávy z regionu

 
 

Diskuse ke článku

Zbývá znaků: 1200
 
« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
  • Jarda 

    Reagovat

     

    Já si myslím, ze to, ze radní z Milevska mlčí je jediné dobře. Protože takovéhle věci se opravdu neřeší přes noviny.

    Vloženo 12.2.2020 19:56:29

  • jde o nehorázny milevský podvod 

    Reagovat

     

    Podvodníci z Milevska se pakují na cizím území a nejsou ochotni zaplatit ani 50% výnosů nazpět těm obcím, kde výnosy vznikají. Městská milevská kasa je vykradená, hlavně že je na maškary, radostovo kšeftíky a osobní odměny a především se musí odklonit milióny na blížící se krajské volby, když podvod orlicko čistější již jihočechům nic nesype. Řešení je jednoduché - obce na kamery hodí kus hadru, nebo kamery rozmlátí, výnos pro milevské podvodníky bude nula, ale režie milevským podvodníkům zůstane. Uvidí se, jak dlouho to ti milevští podvodníci vydrží. Parazitují na cizím a jejich chování přestavuje chování šmejdů.

    Vloženo 12.2.2020 19:42:14

    • Petr 

      Reagovat

       

      Tak si zamestnejte v tom Blbakove obecniho cetnika kdyz jste touzili po radaru. Muze vybirat vypalne z rychlosti a patrat po ukradenych slepicich.

      Vloženo 12.2.2020 19:44:59

      • Tak 

        Reagovat

         

        To vypadá, ze z blbyho blbakova jsi ty.

        Vloženo 12.2.2020 19:57:41

      • Obcan 

        Reagovat

         

        Nevím kde bydlíš ty, že Bernartice nazýváš Blbákovem, ale i kdyby zaměstnaly obecního policajta, tak by jim to k ničemu nebylo. Radary musí spravovat "obec" s rozšířenou působností což je Milevsko a ten policajt jak se jím tu oháníš by mohl maximálně nahlížet do těchto záznamů, které by se výběru pokut týkaly.

        Vloženo 12.2.2020 21:40:49

        • Občane 

          Reagovat

           

          Na to,že ses představil jako občan máš docela přehled o dané problematice,že by spíš zastupitel dotčené obce???

          Vloženo 13.2.2020 11:52:19

    • nakradli si dosud 5 mega 

      Reagovat

       

      Příjem z toho v Milevsku dosud mají 5 mega, náklady jsou tak maximálně 1/3. Zbytek je čistý výdělek pro podvodníky z jiné obce. To je na trestní oznámení na tu podvodnici Storkovou. Jak ta tajemnická hloupá slepice může srovnávat procentní odměny pro výběrčího (provozovatele kamer ve Varnsdorfu) s jasným požadavkem obcí. Tu hloupou husu by měli stíhat za to, že platí 50 litrů měsíčně těm provozovatelům kamer. To je slušná podvodná malá domů. Kolik z toho kdo má?

      Vloženo 12.2.2020 20:03:42

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        Máš pravdu Pavle, žeň to vejš

        Vloženo 12.2.2020 21:01:37

      • Občan 

        Reagovat

         

        Prosím podej tu žalobu a nezapomeň uvést doslovně jak tu pani tajemnici nazýváš ať ti to u toho soudu řádně spočítají!

        Vloženo 13.2.2020 11:54:44

        • XXX 

          Reagovat

           

          Smlouvu neuzavírala tajemnice, ale zastupitelé. Koho jsme si zvolili, toho máme.

          Vloženo 13.2.2020 12:25:51

    • Podvodníci jste vy 

      Reagovat

       

      Holedbáš se podvodem,ale o jakém podvodu mluvíš?Snad ne o tom jak mněli zastupitelé plnou hubu bezpečnosti v obci pro občany a ejhle šlo vám jen o prachy z pokut a občany jste použily jen jako kamufláž.Dej tam ten hadr nebo to roztřískej magore a až tam přejedou něčí dítě jdi se pochlubit rodičům jaký si hrdina!!!

      Vloženo 13.2.2020 11:49:53

  • Petr 

    Reagovat

     

    Zajímavá by byla statistika, kolik procent přestupků spáchají občané např. z okresu Písek (nebo úžeji, blíže dané lokalitě) a kolik přespolní, kteří tudy projíždějí jednou za život. Pokud vede druhá varianta (což lze předpokládat, místní o radaru ví) tak to úsekové měření naprosto postrádá význam a je to jenom příspěvek do městské kasy na stále bobtnající a bobtnající MěÚ.

    Být Milevskem, tak těm obcím vypovím smlouvy, ať se starají samy. Teď je ale vidět, že hlavním motivem pro zúčastněné strany byly jenom chechtáky a nikoliv bezpečnost.

    Vloženo 12.2.2020 17:09:58

    • anonymní čtenář 

      Reagovat

       

      Pokud o radaru ví a přizpůsobí rychlost, snižují tím riziko nehody. No a to je přece hlavní význam !!!

      Vloženo 12.2.2020 18:40:10

      • anonymní čtenář 

        Reagovat

         

        dávno ne, neoficiálně se to jmenuje "daň z rychlé jízdy". Tzn, chceš jezdit rychleji, ok, ale zaplať trochu víc...takže přesně opačně. Ti, co neustále porušují, budou porušovat rychlost dále,neexistuje poučení, ztráta bodů atd. Nebo se cítíte všichni na silnicích již v Hrejkovicích, Velké a Bernarticích bezpečněji??? Rekl bych stejně, ale akorát se dostali z lidí peníze...

        Vloženo 12.2.2020 19:00:26

        • anonymní čtenář 

          Reagovat

           

          Nemáte pravdu. Počet řidičů, kteří překračují v Bernarticích rychlost, se snížil. Já jezdím podle pravidel, a tak mě tohle nechává chladným. Nechápu ty blázny, kteří se za něčem honí, stejně přijedou do cíle tak o 2 minuty dřív. Když potom někde zabijou dítě na přechodu, tak s tím budou žít do konce života.

          Vloženo 12.2.2020 20:21:48

          • anonymní čtenář 

            Reagovat

             

            No,tak znovu a lépe. Já také nemám problém s rychlostí, takže neplatím. Byl vymyšlen a uzákoněn bodový systém, který má svůj význam. Pokud porušujete předpisy, nejen že platíte ale i dojezdíte. V tomto případě buďto lehce zaplatíte pár stovek nebo prostě na sto metrů zpomalíte. Pak opět plná. Za mě, nula, pouze buzerace. Jestli kontrolovat, tak policisté, ne úřednice s tabulkou v excelu. A ještě si rozhodovat kdy a koho měřit??? Nevím nevím...Najdětě si smlouvu o pronájmu, kdo to provozuje, kolik to stojí,na jakou výši je sjednána. Kdyby se za tyto peníze udělal retardér, máte vyřešeno lépe.

            Vloženo 12.2.2020 22:43:03

            • anonymní čtenář 

              Reagovat

               

              Kontrola dodržování zákonů je v civilizovaných zemích zcela normální. Slušní lidé to dokonce vítají. Nazývat to buzerací je krajně nezodpovědné.

              Vloženo 13.2.2020 19:06:41

  • jan 

    Reagovat

     

    Tady v Bernarticích probíhala poměrně dlouho diskuse na téma, zda zřídit tyto kamery, proběhlo několik jednání, schvalování záměru zastupitelstvem, byly uzavřeny dohody. Tehdy byl prostor na to, rozmyslet se co vlastně chceme, zahrnout do smluv podmínky provozování. Je velice nešťastné to vytahovat až teď, měnit za provozu smluvené podmínky, a ještě to řešit přes média.

    Vloženo 12.2.2020 16:51:17

  • anonymní čtenář 

    Reagovat

     

    Jo na zřizování úsekového měření a vymáhání pokut z této činnnosti na to jsou v Milevsku premianti. To by jim šlo a kořistit na pokutách a nechtít se dělit. Vytvářet jednosměrky, kde leta nebyly. Ale rozšířit silnici a s zůůžit chodniky při investici do chodníku za miliony to neumí. Hlavně že mají strategii mobility a dopravy a kordiátora veřejného prostorua mobility a to vše za šestsetpádo tisíc.

    Vloženo 12.2.2020 11:27:26

    • Ondra 

      Reagovat

       

      Pane anonym, abych Vám to vysvětlil.Tady (a v Evropě už je to standart) je motorista čím dál více utlačovaným druhem člověka. Je třeba mu svobodnou jízdu ve vlastním autě co nejvíce znechutit - vysoké pojištění, pokuty, všude měření + kamery (mimochodem, slyšel jste o Automatické kontrole vozidel?), šikana na STK, emisích, zony v a samozřejmě stavební úpravy silnic.A proto se staví nesmyslně mnoho kruhových objezdů, zúžení, široké chodníky, ostrůvky, obrubníky,které vám v zimě utrhnou kolo nebo silničáři radlici.Vezmu si situaci v Týně n. Vlt, jezdím tudy 10 let do práce, tak mám srovnání. Směrem od Milevska na ČB, první zůžení u Škodovky. Obrovskej chodník+přechod pro zhruba 30 lidí ráno a 30 odpoledne. Kamion, co jede ze salonu, na Milevsko neodbočí, nevejde se. Pokračujeme dolu, první kruháč. Vjíždím na hlavní, ráno i odpoledne, minimum aut. (podél hřbitova si všimněme veleširokého chodníku ukončeného beton. kostkou s cedulí Konec chodníku), u mostu další kruh., také většinou projedu bez zastavení. Následuje serie semaforu, kde často staví ten posl. v kopci.A zlatý hřeb je kruháč nahoře,se slepou odbočkou. Dřív tam byl odb.pruh,ale to už není moderní, tak dali retardéry...

      Vloženo 13.2.2020 13:50:29

« Novější příspěvky 1 2  | Starší příspěvky »
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace