Místo Comettu Plus mají na linkách jezdit Severočeši
Jaké ekonomické dopady to bude mít pro táborského dopravce, společnost Comett Plus? Převezme nový dopravce autobusy a řidiče? Na to jsme se zeptali jednatele Comettu Plus Milana Koláře. „Zatím jsou známy jen výsledky výběrového řízení, smlouva však podepsána není. Kdy se tak stane, netuším. Do té doby však nebudeme tuto skutečnost nikterak komentovat, ani uvádět jakékoliv podrobnosti,“ sdělil jednatel Kolář. Comett Plus neprovozuje ale pouze linkovou autobusovou dopravu, zabývá se také nákladní dopravou, nepravidelnou přepravou osob, má cestovní kancelář či provozuje MHD.
Do výběrového řízení Jihočeského kraje na zajištění veřejné linkové dopravy od června 2022 do června 2032 se přihlásilo 32 uchazečů. Vybráni byli tři zmínění dopravci. Hlavním kritériem byla cena. Zaznívají však hlasy, že ne vždy by měla být rozhodující. Tradiční regionální dopravci ztrácejí v řadě případů ekonomickou stabilitu a na jejich místo nastupují jiní, často ze vzdálených regionů. Jako se to má stát v případě Táborska.
Společnost BusLine vznikla v roce 2010 jako nástupnická společnost společností ČSAD Jablonec nad Nisou a ČSAD Semily. BusLine je českým dopravcem, který zajišťuje městskou, linkovou a dálkovou dopravu. Jeho provozovny poskytují přepravu především cestujícím na území Libereckého a Královéhradeckého kraje a zaměstnávají 750 pracovníků. Aby tato vítězná firma zachovala dosavadní dopravní obslužnost Táborska, předpokládá, že bude muset pořídit nově 60 % vozového parku, což je 35 autobusů. BusLine podle vyjádření předběžně počítá i s tím, že převezme od Comettu Plus některé zaměstnance.
„Zatím jsme nejednali ani se společností Comett Plus, ani novým dopravcem BusLine, takže jsme v začátku. Jde o novou informaci, jejíž uvedení do praxe bude určitě předcházet celá řada jednání,“ uvedl starosta Tábora Štěpán Pavlík. Nejsou jasné ani ekonomické dopady, protože město Tábor je podílníkem současného dopravce Comett Plus. Zatím podle starosty probírali situaci s vedoucím odboru dopravy. Panuje například obava, že zatímco Comett Plus měl ve svém parku autobusů především ty s ekologickým pohonem CNG, BusLine zřejmě nasadí i vozidla s naftovým pohonem. To by se mohlo negativně projevit na stavu ovzduší v regionu. Ale nový dopravce by mohl také část vozového parku převzít od firmy Comett Plus. Na podobné možnosti, úvahy a další varianty je však příliš brzy.

Diskuse k článku