Na moderní vlakové nádraží v Písku si lidé ještě zhruba půl roku počkají - Jižní Čechy Teď!




Na moderní vlakové nádraží v Písku si lidé ještě zhruba půl roku počkají - Jižní Čechy Teď!
13. 6. 2022 10:40

Na moderní vlakové nádraží v Písku si lidé ještě zhruba půl roku počkají

Na moderní vlakové nádraží v Písku si lidé ještě zhruba půl roku počkají
Na moderní vlakové nádraží v Písku si lidé ještě zhruba půl roku počkají
Zobrazit galerii (4)
Na moderní vlakové nádraží v Písku si lidé ještě zhruba půl roku počkají
PÍSEK - Už přes rok zakrývá budovu hlavního nádraží v Písku lešení a zelená síť. Důvodem je rozsáhlá rekonstrukce, kterou provádí Správa železnic. Úprava výpravní budovy má přinést cestujícím větší komfort a současně zlepšit návaznost na další druhy dopravy. Kompletní rekonstrukce nádraží měla být hotová v červenci. Už teď je ale jasné, že tento termín se nestihne. Opravy potrvají zhruba do konce letošního roku.

Na moderní vlakové nádraží v Písku si lidé ještě zhruba půl roku počkají - Jižní Čechy Teď!

Důvodem prodloužení stavebních prací je změna vnitřních dispozic nádražní budovy, kterou rekonstrukce zahrnuje. „V průběhu stavby se ukázalo, že je nutné upravit dotčenou část projektové dokumentace tak, aby byl zajištěn vyšší standard vnitřních prostor pro cestující. Tato úprava měla vliv na termín ukončení hlavních stavebních prací,“ vysvětlila mluvčí Správy železnic (SŽ) Nela Friebová.

Celková rekonstrukce budovy zahrnuje úpravu a zateplení fasády, jíž zároveň doplní zdobné prvky, výměnu oken, dveří a střechy. „V přízemí se v rámci změny dispozic zřídí nové prostory pro veřejnost a toalety. V ostatních částech budovy stavebníci provedou rekonstrukci bytů,“ popsala Friebová. Plně bezbariérový vstup do budovy a na první nástupiště zajistí dvě nové rampy. Cestující budou mít k dispozici také nový informační, orientační a bezpečnostní systém. Na uvolněné ploše po ubouraném přístavku vznikne parkoviště, které řidičům nabídne deset nových parkovacích míst.

Na kolik peněz rozsáhlá rekonstrukce vyjde zatím není jasné. Původní odhady mluvily o celkové výši nákladů 54 milionů korun. V současné době se ale výrazně zvyšuje cena materiálu, energií a dalších věcí. Podle Friebové ale SŽ v tomto směru žádný problém nepociťuje. „Zatím nevnímáme, že by byly stavby Správy železnic vzhledem k situaci na trhu významně ohroženy. Nárůst cen budeme řešit inflačními přirážkami, které firmy jistě uplatňovat budou,“ naznačila Friebová s tím, že přesné vyčíslení rekonstrukce nádražní budovy v Písku bude možné až bude hotová. Hlavní stavební činnost by měla skončit na konci roku.

SŽ současně plánuje také modernizaci trati Nemanice – Protivín – Písek město. Ta má řešit i vyústění plánovaného podchodu a přístup na nástupiště ve stanici. „Modernizace trati Nemanice – Protiví – Písek město je ve fázi přípravy záměru projektu. Další postup a přesná podoba modernizace se bude odvíjet od rozhodnutí centrální komise ministerstva dopravy,“ dodala Friebová.

Monika Prokýšková
Monika Prokýšková

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.