Na novém úseku D4 bude osm radarů. Administraci přestupků zajistí Písek, přijme další zaměstnance

Písek očekává, že na novém úseku D4 se řidiči dopustí ročně 20 až 30 tisíc přestupků týkajících se překročení maximální povolené rychlosti a kolem sta tisíc přestupků zjištěných při vysokorychlostním vážení. V odhadu vychází ze zkušeností jiných měst.
Radnice si tak nechala zpracovat personální audit, který ukázal, že i když část agendy převezmou současní zaměstnanci, bude město muset přijmout ještě šest dalších pracovníků. „Z nové administrativní zátěže a nutnosti přijmout nové úředníky radost nemáme. Musíme ale splnit povinnost danou zákonem. Dobrá zpráva je, že si výběrem pokut na sebe vydělají, a navíc budou generovat zisk, který bude součástí městského rozpočtu,“ podotkl místostarosta Josef Soumar.
Tři noví zaměstnanci budou vyřizovat vysokorychlostní vážení a správní řízení, jeden bude mít na starosti výzvy k zaplacení pokuty, další bude potřeba na zajištění vymáhání pohledávek a nutný bude i jeden pracovník IT.
Nová agenda vyjde Písek na zhruba čtyři miliony, roční provoz na 6,6 milionu
Kvůli nové agendě bude totiž třeba pořídit také nový software, na který ale bude možné napojit i další úsekové měření v Písku a okolních obcích. „Odhadujeme, že náklady spojené se zprovozněním nové agendy budou kolem čtyř milionů korun. Jedná se o nákup hardware, software i vybavení kanceláří. Roční provozní náklady by pak měly dosahovat zhruba 6,6 milionu korun. Vše bude muset uhradit město, ministerstvo dopravy nám žádný příspěvek neposkytne,“ vysvětlil místostarosta.
Na pokutách by úředníci měli odhadem vybrat ročně kolem 16 milionů korun. Městu zůstane sto procent z vybraných pokut za překročení povolené rychlosti včetně nákladů na správní řízení a 30 procent z vybraných pokut v případě přestupku zjištěném při vysokorychlostním vážení.
„Zbytek vybrané částky v tomto případě město odvádí státu. Pokud zaplatí přestupce v příkazním řízení, snižuje se pokuta i příjem obce na polovinu. Podle praxe z jiných měst předpokládáme, že agenda vysokorychlostního vážení nebude pravděpodobně zisková, ale agenda úsekového měření rychlosti by měla pokrýt tuto ztrátu i související provozní a technické výdaje a přinést městu zisk,“ doplnil místostarosta Soumar.
Diskuse k článku