Na nových úsecích koridoru na jih Čech se testovala rychlost vlaků 200 km/h - Jižní Čechy Teď!




Na nových úsecích koridoru na jih Čech se testovala rychlost vlaků 200 km/h - Jižní Čechy Teď!
31. 10. 2023 11:08

Na nových úsecích koridoru na jih Čech se testovala rychlost vlaků 200 km/h

Na nových úsecích koridoru na jih Čech se testovala rychlost vlaků 200 km/h
Na nových úsecích koridoru na jih Čech se testovala rychlost vlaků 200 km/h
Zobrazit galerii (4)
Na nových úsecích koridoru na jih Čech se testovala rychlost vlaků 200 km/h
TÁBORSKO - Na nedávno dokončených nových úsecích čtvrtého koridoru se v minulém týdnu uskutečnily zkušební jízdy při rychlostech až 200 km/h. Jejich cílem bylo mimo jiné prověřit reálné chování mostních konstrukcí při jízdě vlaků nad 160 km/h. Zjištěné poznatky Správa železnic vyhodnotí pro případné použití těchto konstrukcí na vysokorychlostních tratích, tedy i pro rychlosti přes 300 km/h. Zkoušky se uskutečnily tak, aby měly minimální vliv na jízdu pravidelných vlaků.




Testovací jízdy rychlostí až 200 km/h se konaly od pondělí 23. do čtvrtka 26. října na nově vybudovaných traťových úsecích Soběslav – Doubí u Tábora a Sudoměřice u Tábora – Votice. Ke zkouškám posloužila lokomotiva Vektor Správy železnic. Vlastní testy a vyhodnocení chování mostních konstrukcí se prováděly pomocí speciálních diagnostických zařízení Fakulty stavební Českého vysokého učení technického v Praze.

Při průjezdu zkušební soupravy ve vysokých rychlostech se ve spolupráci s Výzkumným ústavem kolejových vozidel také vyhodnocovaly aerodynamické efekty v tunelech. Experti se zaměřili zejména na stanovení tlakového zatížení vozidla a komfortu cestujících.

Předmětem měření na nástupištích pak bylo stanovení aerodynamických účinků projíždějícího zkušebního vlaku i spojů v pravidelném provozu a vymezení tlakových změn v blízkosti koleje. Vlastní měření a vyhodnocení zajišťovali Vysoké učení technické v Brně, Ústav železničních konstrukcí a staveb a Dopravní fakulta Jana Pernera Univerzity Pardubice, Geofyzikální ústav Akademie věd ČR a Výzkumný ústav železniční.

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.