Na radnici v Milevsku přibydou tři úředníci a vznikne nový odbor - Jižní Čechy Teď!




Na radnici v Milevsku přibydou tři úředníci a vznikne nový odbor - Jižní Čechy Teď!
4. 5. 2018 9:03

Na radnici v Milevsku přibydou tři úředníci a vznikne nový odbor

MILEVSKO - Od prvního května vznikl na Městském úřadu v Milevsku nový odbor právních služeb, přestupků a kontroly. Má mít šest pracovníků včetně vedoucího odboru, kterého radnice vybírala v konkursu. Pracovníky, kteří mají v náplni práce řešení přestupků, převezme nový odbor z odborů dopravy a vnitřních věcí. Dále do tohoto odboru přejde kontrolor Jiří Hradil z kanceláře úřadu. Jako vedoucí odboru byla vybrána Petra Burdová, která nastoupila na úřad před nedávnem jako referentka pro právní služby a GDPR. Ponechá si i svoji náplň práce. Celkem se počet zaměstnanců městského úřadu navýší o tři na 80 zaměstnaneckých úvazků.

Na radnici v Milevsku přibydou tři úředníci a vznikne nový odbor - Jižní Čechy Teď!

 

Jak informoval na tiskové konferenci starosta Ivan Radosta, na začátku volebního období bylo na radnici 79 úvazků. „Postupně jsme snižovali až na 72, ale bylo nerealistické, aby v takovém obsazení úřad fungoval. Počet se zase postupně navyšoval na 77 a teď přišla chvíle, kdy je třeba situaci dořešit,“ uvedl starosta. Rada města schválila změnu organizačního řádu městského úřadu, která počítá se vznikem nového odboru a celkovým počtem 80 úvazků. Fyzicky přibyde jeden člověk na odbor životního prostředí, jeden na odbor regionálního rozvoje a odbor právních služeb.

Tajemnice městského úřadu Vladimíra Štorková zdůvodnila nárůst tím, že přibývá administrativy a občané už mají problém s tím, že se prodlužují lhůty pro vydání závazných stanovisek. „Odbory životního prostředí a stavební úřad jsou měsíc ve skluzu,“ řekla tajemnice. Uvedla také, že město právě připravuje smlouvu o vyřizování přestupkové agendy s obcí Hrejkovice, která pracuje na osazení radaru pro měření rychlosti. O totéž žádají milevskou radnici také Bernartice. Obce na tuto agendu mají přispívat.

Město ovšem přijímá nové zaměstnance za situace, kdy si na řadu činností najímá externisty. Po nástupu současného vedení města se rozšířil počet informatiků o jednoho a zdůvodňovalo se, že jsou potřeba tři. Nyní, když Jaroslav Kálal toto třetí místo opustil a odcestoval dlouhodobě do zahraničí, už se nepřijímal třetí informatik, ale referentka pro právní služby a GDPR. Právní služby si ale město objednává od advokátní kanceláře KVB z Pardubic, používá i další advokátní služby, a za analýzu a návrh implementace GDPR zaplatí táborské firmě Krucek celkem 400 000 korun. Členem rady města je přitom tajemník táborského městského úřadu Lubomír Šrámek, jehož úřad v Táboře se rozhodl, že žádné externí služby v souvislosti s GDPR objednávat nebude a úředníci musí analýzu stavu zvládnout vlastním nasazením. Na dotaz, proč Milevsko nepostupovalo podobně, tajemnice Vladimíra Štorková odpověděla: „Možná, že je v tom pan Šrámek kovaný, možná má na úřadu personální rezervy, že to zvládnou. U nás si to nedovedu představit. Pokud vím, pan Šrámek se tím už zaobírá víc než rok, tak to asi zvládli sami.“ Ve skutečnosti vznikla v dostatečném předstihu v Táboře pracovní skupina složená z úředníků a zastupitelů, která si rozdělila úkoly tak, aby město nemuselo najímat a platit externí služby. „Pan Šrámek se u nás v radě města neprojevil, že by chtěl úspory,“ konstatoval starosta.

Tajemnice Štorková uvedla, že s návrhem na posílení úřadu uspěla v radě města až na poněkolikáté. „Udělali jsme srovnání s jinými úřady v kraji,“ dodala. S kancelářemi problém nebude, rozšíření městského úřadu do prostor vedle restaurace Froll se začalo připravovat dřív, než byly odtajněny plány na nový radniční odbor.

Ačkoliv ale úřad navyšuje počet úvazků, najít nové zaměstnance s odpovídající kvalifikací se příliš nedaří. Některá výběrová řízení se musí konat opakovaně. 

 

Libuše Kolářová
Libuše Kolářová

Diskuse k článku

Pro přidávání komentářů je nutné se přihlásit / registrovat.