Nádražíčka na trase Tábor – Ražice do roku 2025 úplně osiří


Výpravčí jen dočasně
Co se týče obslužnosti, počítá se, že výpravčí zůstanou nadále ve stanicích Záhoří, Branice, Božejovice a v Balkově Lhotě, a to až do rekonstrukce zabezpečovacího zařízení v železniční stanici Milevsko, které se plánuje na rok 2024 – 2025. Milevsko se stane sídlem regionálního dispečera, který pak bude ovládat dopravny Záhoří, Vlastec, Červená nad Vltavou, Branice a Božejovice. Dopravna Balkova Lhota bude dálkově ovládána ze stanice Tábor. Tím dojde k racionalizaci traťového úseku Tábor – Písek.
Správa železnic rekonstruuje
Nastala sice doba rekonstrukcí a oprav některých výpravních budov a zastávek, ale mnohé z nich osiří úplně. „V tomto roce Správa železnic zahájila například opravu železniční zastávky Sepekov, která předchází připravované investiční akci. Ta spočívá ve zvýšení bezpečnosti na čtyřech železničních přejezdech v traťovém úseku Božejovice – Milevsko a rekonstrukci nástupiště v Sepekově. Budova zastávky projde celkovou opravou a pro cestující veřejnost budou k dispozici nové veřejné toalety a prostory čekárny,“ seznamuje se záměry tiskový mluvčí Správy železnic Marek Illiaš.
Zároveň dodává, že letos bude také zahájena celková oprava výpravní budovy v Milevsku, kde vzniknou opravené prostory pro cestující, budou vyměněna okna a dveře a budova dostane novou střechu a fasádu. Součástí stavby bude i optimalizace budovy, při které dojde k částečné demolici nevyužívaných prostor.
Jak dále na trase?
„Právě dokončujeme opravu výpravní budovy v Záhoří, která se může pyšnit novým obvodovým pláštěm, který je historicky tvořen z režného zdiva s ozdobnými bosážemi a novou střechou. Pro cestující veřejnost bude sloužit opravená čekárna, a cestující také budou moci pohodlně zaparkovat přímo u výpravní budovy. V roce 2018 jsme dokončili i opravu výpravní budovy v Božejovicích, která byla jedním z finalistů soutěže o Nejkrásnější nádraží ČR. V této dopravně začne v letošním roce oprava staničního zabezpečovacího zařízení, včetně demolice nevyužívaného železničního svršku. Touto opravou se přiblížíme k závěrečné fázi dálkového ovládaní zabezpečovacího zařízení na této trati. Vlastní technologie telekomunikačního a zabezpečovacího zařízení bude umístěna ve výpravní budově,“ popsal Marek Illiaš.
Jaké jsou další plány Správy železnic na této trati? Na rok 2021 připravuje opravu výpravní budovy v Balkově Lhotě, která dozná komplexní obnovy obvodového pláště včetně střechy. Opravena bude také čekárna pro cestující a prostor v okolí budovy včetně parkovacích stání.
Diskuse k článku