Nádvoří milevského kláštera ozdobily Felicie






















Autor výstavy Martin Kupec, který je velký fanoušek škodovácké automobilky, zmínil, že Felicie se vyráběly v pobočném závodě Škody v Kvasinách. Felicia byla představena na veletrhu v Lipsku v roce 1959, následoval New York a Ženeva. Felicie se pak vyráběly do roku 1964 a dvě třetiny byly vyvezeny na export. „Pak se ta auta zase vracela zpátky k českým majitelům,“ dodal Martin Kupec. Připomněl, že auta tehdy vyvážel podnik zahraničního obchodu Motokov a ten na reklamě českých aut rozhodně nešetřil. I proto mohla vzniknout tak zajímavá sbírka plakátů a prospektů škodovácké výroby od roku 1945, kterou milevský sběratel vlastní. Jeden ze sloganů, pod kterým se Felicie prodávaly, zněl: Vůz pro šťastné chvíle. Dokonce v několika jazycích.
U nás byl tento vůz synonymem výletů a právě tak účinkoval v řadě filmů. Jak zmínil sběratel veteránů z Milevska Tomáš Koudelka, ve své době šlo také o vůz drahý – dvojnásobně proti jiným Škodovkám na trhu. Lidé si se zájmem prohlíželi jednotlivé vozy, debatovali o tom, v jakých barvách se vyráběly. Škála byla v Milevsku téměř kompletní.
Prezident jihočeské sekce Felicia coupé klubu Petr Šimek z Českých Budějovic stál za příjezdem této parádní expozice na kolech do Milevska ze Zvíkovského Podhradí, kde měl klub setkání. Další zajímavosti o Felicích prozrazuje ve videorozhovoru Martin Kupec a o tom, jak přišel ke své Felicii a komu ji hodlá jednou předat, vypráví Petr Šimek. Videa budou následovat v samostatném příspěvku.
Po účasti na derniéře milevské výstavy pak Felicie projely i po milevském venkově, k překvapení a potěše oka místních obyvatel.
Diskuse k článku